Belgenmop ?
-
- Rookie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 jul 2018, 21:44
- Locatie: Herentals
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 6500
Weinig kans. Ik ben ergens tegengekomen dat de Vlaamse Waterwegen uitpakt met het argument dat de jaagpaden langst deze kanaal niet echt geschikt zijn voor snelle fietsen (zowel voor koersfietsen als de pedelecs). En dat klopt ook wel, deels. Maar dat geldt evengoed voor de gewone autowegen en fietspaden naast of parallel met dat kanaal.
Sommige gemeenten, zoals Schoten, zijn niet van plan om Pedelecs te weren van de jaagpaden op voorwaarde dat de snelheden gerespecteerd worden. (dwz rijgedrag aanpassen)
Op sommige momenten en stukken naast het kanaal is zelfs 30 km/u te snel. Het zijn echt wel de cowboys die het voor ons verpesten. En die zitten volgens mij niet op deze forum.
Zoals het reeds lang was is het nu nog steeds ....ministers en hun hofhouding maken wetten zonder zelf ooit een meter op een pedelec gerden te hebben . Ze veranderen van post (portefeuille) alsof elke materie een simpele materie is....
Het zou een stuk ernstiger zijn moesten ervaren mensen in elk specifiek domein richting geven om op die manier tot een redelijke wetgeving te komen waar de meesten zich in kunnen vinden. Maar ja politiek
Het zou een stuk ernstiger zijn moesten ervaren mensen in elk specifiek domein richting geven om op die manier tot een redelijke wetgeving te komen waar de meesten zich in kunnen vinden. Maar ja politiek
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Een minister zet een beleid uit, op basis van adviesorganen en een kabinet die hem/haar bijstaan. Ik zou niet weten waarom een minister op een speed-pedelec moet rijden om de juiste wetgeving te kunnen opmaken.
Een worst case scenario is dat een echte verkeersspecialist minister van verkeer zou worden, ik heb veel liever een generalistische manager die de lijnen uitzet en zijn/haar kabinet binnen die lijnen de wetten voorstelt.
Een worst case scenario is dat een echte verkeersspecialist minister van verkeer zou worden, ik heb veel liever een generalistische manager die de lijnen uitzet en zijn/haar kabinet binnen die lijnen de wetten voorstelt.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
@geertdirickx: Ik denk dat die cowboys ook op dit forum zitten, zowel tussen de leden als tussen de vele meelezers. Waarom zouden hier op dit forum alleen de braafste jongens en meisjes uit de klas zitten?
Witte ST3 van maart 2019
Ik maak me trouwens vooral zorgen over 't feit dat een open-VLD minister verantwoordelijk is voor mobiliteit. Ik heb de indruk dat leden van die partij fietsen nogal vaak zien als een vorm van toerisme.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
-
- Rookie
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 jul 2018, 21:44
- Locatie: Herentals
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 6500
Ben me er van bewust dat er voyeurs op deze forum zitten die zich niets aantrekken van hun asociale rijgedrag.
Ik zie dagelijks idioten vlammen naast het kanaal in centrum Schoten. Die mogen weten dat ik niet zal nalaten om mijn middelvinger te laten zien als hun rijgedrag mij niet aanstaat.
Maar er zijn ook cowboys die het niet beter weten en er alles aan doen om een minuutje rapper ergens te zijn.
Gelukkig zijn de meeste SP-rijders zich bewust van hun verantwoordelijkheid.
met deze vorm van nieuwsvoering gaan we in ieder geval niet veel verder geraken. Ook al is het mogelijk niet veel nieuws zoals Tomajs aanhaalde. Vooral typisch Belgisch dat met nog lang niet klaar is voor de speedpedelecs.
Ik ondervind dat niet alleen het jaagpad 'niet overal geschikt is voor de speedpedelec', maar dat ahw eender welk fietspad niet overal geschikt is voor een fiets tout court.
Ik heb nu een week of 3 mijn Stromer, en fiets dus ook veel meer dan vroeger. Ik ben de tel al lang kwijt van het aantal keer dat ik me afvroeg waar nu de plaats voor fietsers was... Is dit een fietspad of verbreed voetpad? Mag ik nu hier in 2 richtingen fietsen of moet ik oversteken? Het is vaak een lappendeken, en dan heb ik het nog niet over de kwaliteit van de 'fietspaden' die ik in de omgeving al heb geexploreerd.
Naast even bashen op onze fietspaden en fietsostrades die best ok zijn, ben ik het uiteraard ook helemaal eens met iedereen hier als het gaat over wederzijds respect, hoffelijkheid en een beetje normaal rijgedrag. Het topic defensief rijden heeft me al wel geïnspireerd, want ik geef het als eerste toe; het is ook voor mij wennen om te Stromeren
Ik ondervind dat niet alleen het jaagpad 'niet overal geschikt is voor de speedpedelec', maar dat ahw eender welk fietspad niet overal geschikt is voor een fiets tout court.
Ik heb nu een week of 3 mijn Stromer, en fiets dus ook veel meer dan vroeger. Ik ben de tel al lang kwijt van het aantal keer dat ik me afvroeg waar nu de plaats voor fietsers was... Is dit een fietspad of verbreed voetpad? Mag ik nu hier in 2 richtingen fietsen of moet ik oversteken? Het is vaak een lappendeken, en dan heb ik het nog niet over de kwaliteit van de 'fietspaden' die ik in de omgeving al heb geexploreerd.
Naast even bashen op onze fietspaden en fietsostrades die best ok zijn, ben ik het uiteraard ook helemaal eens met iedereen hier als het gaat over wederzijds respect, hoffelijkheid en een beetje normaal rijgedrag. Het topic defensief rijden heeft me al wel geïnspireerd, want ik geef het als eerste toe; het is ook voor mij wennen om te Stromeren
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Yep
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Ik denk dat het vooral typisch Belgisch is om dit typisch Belgisch te noemen. Men is nergens klaar voor speed-pedelecs, niet in B, NL, Fr of D.
Op de meeste plaatsen zijn de fietspaden niet aangepast aan voertuigen die zo snel kunnen rijden. In Nl zijn de fietspaden dat vaak wel, maar rijdt er in steden zoveel volk op het fietspad met een gewone fiets, dat er spanningen zijn tussen fietsers en speed-pedelecs.
De speed-pedelec is een nieuw voertuig, dat een specifieke plek op de weg vereist. Het grootste probleem is dat de wetgeving voor tweewielers uitgaat van de maximale snelheid van een motorfiets of een speed-pedelec om de plek van het veortuig op de weg vast te leggen, en niet wil overgaan tot het installeren van een max snelheid voor die voertuigen. Iets wat perfect mogelijk zou zijn (en ook door Fietsberaad Vlaanderen wordt voorgesteld).
Zelf vind ik dat Europa niet ver genoeg gegaan is bij het definiëren van nieuwe regels voor de speedpedelecs. Hoe leg je in godsnaam uit dat elektrische auto's verplicht geluid moeten maken bij lage snelheden, maar is dat geen verplichting voor een voertuig dat op het fietspad gaat rijden tegen 45 km/h?
Ik herhaal nog eens wat ik eerder aangaf, ik probeer zo veel mogelijk over wegen te rijden waar geen fietspad is. Het fietspad is door de lintbebouwing in B gewoon levensgevaarlijk voor speed-pedelecs
Er zijn toch al heel wat redelijk goede fietspaden hier in de buurt, maar de overheid zou wat strenger moeten zijn naar mensen die haag tot tegen het fietspad laten opgroeien waardoor ze blinde opritten creëren voor fietsers.Ik ondervind dat niet alleen het jaagpad 'niet overal geschikt is voor de speedpedelec', maar dat ahw eender welk fietspad niet overal geschikt is voor een fiets tout court.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)