Schadevrij Stromeren? Niet eens een week :-(

PeeBee
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 sep 2019, 23:54
Locatie: Amstelveen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 20

Vorige week zaterdag heb ik mijn ST1 2019 in ontvangst genomen en heb een heerlijke week rijden achter de rug. Wat een fijne fiets! Iedereen om me heen was toch wel bezorgd of ik zo'n snel ding de baas zou kunnen,, maar 30 jaar ervaring op de motor was voldoende, hield ik iedereen voor.

Tot gisteravond. En het had niets te maken met de snelheid van de Stromer. Ik reed niet harder dan 10 à 15. De behoorlijke gladde banden op de ST1 zogen zich vast in een natte tramrail en ik was helemaal kansloos. Toen ik de rails moest oversteken dacht ik nog: zo haaks mogelijk, maar dat hielp niet. Bam, daar lag ik.

Handen stuk, knie stuk, broek stuk, pols waarschijnlijk zwaar verstuikt (al zou het me niet verbazen als-ie alsnog gebroken blijkt)-m'n eerste schuiver sinds 2001.

Moraal: pas op met tramrails, bladeren of ander herfstig ongerief-nog meer dan je dacht dat nodig was. Plus: het zou heel goed kunnen dat winterbanden net dat beetje meer grip hadden gehad waardoor ik niet zou zijn gevallen.

Moraal 2: toffe gasten, die trambestuurders. Hij zette zijn tram gewoon stil en kwam eruit om te vragen of alles goed ging.

Moraal 3: Stromers zijn best stevig! Het stuur stond scheef, en dat heb ik teruggeduwd, maar schade is er nauwelijks. De spiegel popte uit zijn houder, maar die kan ik terugzetten. Super. Gewoon naar huis gefietst.

Rij voorzichtig!
Pierre
ST1 2019 / geel / 983 Wh :D ST3 Pinion LE 2022 / rood / 983 Wh :D :D
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ai, vervelend! Heel veel sterkte!

Tramrails zijn inderdaad enorm oppassen, evenals putten en witte strepen op de weg...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

En putdeksels, olievlekken, brandstofvlekken, koelvloeistofvlekken, usw, usw ... :shock:

Ik heb bitter weinig vertrouwen in de banden die Stromer origineel laat monteren ... ik kan me dan ook moeilijk voorstellen dat mijn SP daarmee zou afgeleverd worden zolang er betere banden op de markt zijn.

Spoedig herstel gewenst !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En de metalen randen van stelconplaten. Zelfs met Continental winterbanden ben ik daarop mijn voorwiel weleens even kwijt geweest.

Ik wens je een heel spoedig herstel Pierre.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Pff, balen. Tramrails en witte strepen zijn de gemeenste plekken op het wegdek.

De Pirelli’s op de 3 zijn op het droge dikke prima. Bij nat voelt het niet helemaal oke, maar eerlijk gezegd heb ik nog geen twijfelsituatie meegemaakt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben ook benieuwd hoe de Pirelli's op de ST3 en ST1 LE zich deze herfst gaan houden. Ik vond ze bij droog weer allebei heerlijk, vooral de Drie kun je er heel lekker de bocht mee ingooien. Dat doe ik toch minder makkelijk op de CTCII banden op mijn Es.

Maar nat weer, drek, bladermeuk etc.: geen idee hoe ze zich gaan houden.

Ongeacht de band hoop ik sowieso dat iedereen de komende maanden voorzichtig is. Zeker degenen die hun Stromer deze lente/zomer geleverd kregen en die nu hun eerste herfst in gaan. De omstandigheden veranderen momenteel snel. Laat je alsjeblieft niet verrassen!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Stromeur schreef: 13 okt 2019, 00:42 Ik ben ook benieuwd hoe de Pirelli's op de ST3 en ST1 LE zich deze herfst gaan houden.
Maar nat weer, drek, bladermeuk etc.: geen idee hoe ze zich gaan houden.
Vrijdag in de stortregen gereden met soms een paar centimeter water op het fietspad. Je krijgt geen aquaplaning, het water spat wel links en recht een meter opzij. Zaterdag door een park op een bochtig fietspad met bladeren op de weg.
Zolang je rechtuit rijd, Nix aan de hand. Bij bochten de snelheid eruit, ze vloeiender nemen en eerder beginnen met rustiger remmen.
Heb niet het idee dat je met winterbanden opeens aan ijsspeedway kan meedoen. Glad blijft glad, ook met winterbanden, dus je moet je rijstijl aanpassen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Hoi, balen zeg!
Veel beterschap...het helpt niks maar je bent niet de enige....
Ik lag er ook binnen een week al naast..ook met vele jaren motor ervaring.
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb de hele winter doorgereden afgelopen jaar; geen probleem.
Mijn test ST2 op de wintercontis was wel beter qua grip, maar dat is uiteraard sowiso een andere fiets. Ik ben niet ontevreden over de standaard bandjes op de 3.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Regelmatig lees ik hier dat mensen van de motor zijn overgestapt op de Stromer en dat ze ondanks hun jarenlange motorervaring toch tegen een ongeluk aanlopen. Ik begin er ernstig aan te twijfelen of het hebben van (veel) motorervaring een pré is. :bn:
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie