Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)
Rij Xdrive....zomers Michelin Pilot perfecte band maar "mag eigenijk niet" onder de BMW zegt BMW er horen Pirelli Scorpions onder maar die vind ik te hard.
Heb al door dat er eigenlijk geen winterbanden onder hoeven maar er zat een setje wielen bij met Conti Wintercontact2...ik merk weinig verschil alleen dat ze meer grommen (cuppen) tussen de 60 en 80.
Belangrijkste is de profieldiepte ivm. waterafvoer.
Maar even OnTopic, onder de fiets, en dat heb ik al eerder gezegd zijn winterbanden voor mij onzin abs zit in mijn vingers en hoofd en dan maar het "gas eraf" ik vertrouw alleen op mijn eigen gevoel en pas me aan de omstandigheden aan (bocht groter maken) en dan maakt het niet uit wat voor banden eronder zitten ik heb met Schwalbe Kojak onder mijn ligfiets jaren Zwaag<>Purmerend gereden zonder problemen alleen met wegrijden op ijs soms maar da's de fun.
Onder de st5 blijven de Pirellis tot ze af zijn
Heb al door dat er eigenlijk geen winterbanden onder hoeven maar er zat een setje wielen bij met Conti Wintercontact2...ik merk weinig verschil alleen dat ze meer grommen (cuppen) tussen de 60 en 80.
Belangrijkste is de profieldiepte ivm. waterafvoer.
Maar even OnTopic, onder de fiets, en dat heb ik al eerder gezegd zijn winterbanden voor mij onzin abs zit in mijn vingers en hoofd en dan maar het "gas eraf" ik vertrouw alleen op mijn eigen gevoel en pas me aan de omstandigheden aan (bocht groter maken) en dan maakt het niet uit wat voor banden eronder zitten ik heb met Schwalbe Kojak onder mijn ligfiets jaren Zwaag<>Purmerend gereden zonder problemen alleen met wegrijden op ijs soms maar da's de fun.
Onder de st5 blijven de Pirellis tot ze af zijn
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Die goeie ouwe Kojaks. Ik heb ze hier ook nog onder mijn stads-commuter liggen
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik kan de ervaring van Reinout bevestigen. De Continental Top Contact Winter II Premium is een geweldige band, met waanzinnig veel grip in natte, koude omstandigheden. Het lijkt wel alsof vertragen in regen en modder gewoon niet nodig is. Ik heb er deze winter één keer mee lek gereden op 6500 km (een flinke nagel). Ik heb er hier al eens iets over geschreven (viewtopic.php?f=16&t=1998&p=42004).
Ik rijd met winterbanden in de winter, ook op de wagen. Zomerbanden op een wagen met RWD is in gladde weersomstandigheden een no go.
Ik rijd met winterbanden in de winter, ook op de wagen. Zomerbanden op een wagen met RWD is in gladde weersomstandigheden een no go.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gisteren de Conti’s vanwege het slechte weer niet getest (jazeker, ik ga niet voor de lol in de regen een rondje rijden). De ST3 stond dus vanochtend-vroeg heerlijk schoon op me te wachten.
De Conti’s zijn smaller en voelen daardoor (??) wat wiebeliger aan in het stuur, daar waar de Pirelli’s over een fantastische rechtuit-stabiliteit beschikken en dus een wat rustiger gevoel geven in het stuur. De Conti’s had ik op 2.8 bar opgepompt, daar waar 3.0 bar is toegestaan. Vanmiddag eens kijken wat de banden doen als ik er iets aan lucht eruit laat lopen. De omtrek van de band is ook wat kleiner, waardoor de giethaartjes alle ruimte hebben om te bewegen. De kleinere bandomtrek zal leiden tot een onjuiste(re) weergave van de snelheid op de OMNI, maar dat terzijde.
De grip is goed, zoals ook al gemeld door Reinout-ST3. Ik heb geen idee hoe de Vee-Tyres aanvoelen, dus een vergelijk met die band kan ik niet maken. De breaker-laag in de Conti’s geeft me wel het vertrouwen dat ik zonder kleerscheuren door allerlei rommel kan rijden. Vanochtend hoorde ik regelmatig (in het pikkedonker) wat onder mijn band wegspringen. Ook een plotseling voor mij in het duister opduikende steen (?) wist deze band zonder blikken of blozen te nemen. Plassen water maken op deze band weinig indruk. Dat de band iets te smal is (50 i.p.v. 54 inch) heeft nog niet geleid tot problemen. Fingers crossed!
De Conti’s zijn smaller en voelen daardoor (??) wat wiebeliger aan in het stuur, daar waar de Pirelli’s over een fantastische rechtuit-stabiliteit beschikken en dus een wat rustiger gevoel geven in het stuur. De Conti’s had ik op 2.8 bar opgepompt, daar waar 3.0 bar is toegestaan. Vanmiddag eens kijken wat de banden doen als ik er iets aan lucht eruit laat lopen. De omtrek van de band is ook wat kleiner, waardoor de giethaartjes alle ruimte hebben om te bewegen. De kleinere bandomtrek zal leiden tot een onjuiste(re) weergave van de snelheid op de OMNI, maar dat terzijde.
De grip is goed, zoals ook al gemeld door Reinout-ST3. Ik heb geen idee hoe de Vee-Tyres aanvoelen, dus een vergelijk met die band kan ik niet maken. De breaker-laag in de Conti’s geeft me wel het vertrouwen dat ik zonder kleerscheuren door allerlei rommel kan rijden. Vanochtend hoorde ik regelmatig (in het pikkedonker) wat onder mijn band wegspringen. Ook een plotseling voor mij in het duister opduikende steen (?) wist deze band zonder blikken of blozen te nemen. Plassen water maken op deze band weinig indruk. Dat de band iets te smal is (50 i.p.v. 54 inch) heeft nog niet geleid tot problemen. Fingers crossed!
Witte ST3 van maart 2019
Picture please, or it didn't happen
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. ST3 XL Black