Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zolang de kern uitneembaar is... Belangrijk detail!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Uiteraard!
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Rij Xdrive....zomers Michelin Pilot perfecte band maar "mag eigenijk niet" onder de BMW zegt BMW er horen Pirelli Scorpions onder maar die vind ik te hard.

Heb al door dat er eigenlijk geen winterbanden onder hoeven maar er zat een setje wielen bij met Conti Wintercontact2...ik merk weinig verschil alleen dat ze meer grommen (cuppen) tussen de 60 en 80.
Belangrijkste is de profieldiepte :mrgreen: ivm. waterafvoer.

Maar even OnTopic, onder de fiets, en dat heb ik al eerder gezegd zijn winterbanden voor mij onzin abs zit in mijn vingers en hoofd en dan maar het "gas eraf" ik vertrouw alleen op mijn eigen gevoel en pas me aan de omstandigheden aan (bocht groter maken) en dan maakt het niet uit wat voor banden eronder zitten ik heb met Schwalbe Kojak onder mijn ligfiets jaren Zwaag<>Purmerend gereden zonder problemen alleen met wegrijden op ijs soms maar da's de fun.
Onder de st5 blijven de Pirellis tot ze af zijn :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 29 sep 2019, 23:16 ik heb met Schwalbe Kojak onder mijn ligfiets jaren Zwaag<>Purmerend gereden zonder problemen alleen met wegrijden op ijs soms maar da's de fun.
Die goeie ouwe Kojaks. Ik heb ze hier ook nog onder mijn stads-commuter liggen :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Yep....perfect bandje en zonder profiel :lol:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kun je het er tenminste ook niet af rijden :bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik kan de ervaring van Reinout bevestigen. De Continental Top Contact Winter II Premium is een geweldige band, met waanzinnig veel grip in natte, koude omstandigheden. Het lijkt wel alsof vertragen in regen en modder gewoon niet nodig is. Ik heb er deze winter één keer mee lek gereden op 6500 km (een flinke nagel). Ik heb er hier al eens iets over geschreven (viewtopic.php?f=16&t=1998&p=42004).

Ik rijd met winterbanden in de winter, ook op de wagen. Zomerbanden op een wagen met RWD is in gladde weersomstandigheden een no go.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Gisteren de Conti’s vanwege het slechte weer niet getest (jazeker, ik ga niet voor de lol in de regen een rondje rijden). De ST3 stond dus vanochtend-vroeg heerlijk schoon op me te wachten.

De Conti’s zijn smaller en voelen daardoor (??) wat wiebeliger aan in het stuur, daar waar de Pirelli’s over een fantastische rechtuit-stabiliteit beschikken en dus een wat rustiger gevoel geven in het stuur. De Conti’s had ik op 2.8 bar opgepompt, daar waar 3.0 bar is toegestaan. Vanmiddag eens kijken wat de banden doen als ik er iets aan lucht eruit laat lopen. De omtrek van de band is ook wat kleiner, waardoor de giethaartjes alle ruimte hebben om te bewegen. De kleinere bandomtrek zal leiden tot een onjuiste(re) weergave van de snelheid op de OMNI, maar dat terzijde.

De grip is goed, zoals ook al gemeld door Reinout-ST3. Ik heb geen idee hoe de Vee-Tyres aanvoelen, dus een vergelijk met die band kan ik niet maken. De breaker-laag in de Conti’s geeft me wel het vertrouwen dat ik zonder kleerscheuren door allerlei rommel kan rijden. Vanochtend hoorde ik regelmatig (in het pikkedonker) wat onder mijn band wegspringen. Ook een plotseling voor mij in het duister opduikende steen (?) wist deze band zonder blikken of blozen te nemen. Plassen water maken op deze band weinig indruk. Dat de band iets te smal is (50 i.p.v. 54 inch) heeft nog niet geleid tot problemen. Fingers crossed!
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 30 sep 2019, 08:47 Dat de band iets te smal is (50 i.p.v. 54 inch) ...
Dat zal flink wat luchtweerstand geven :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

FreddyH schreef: 30 sep 2019, 08:51
Henry schreef: 30 sep 2019, 08:47 Dat de band iets te smal is (50 i.p.v. 54 inch) ...
Dat zal flink wat luchtweerstand geven :lol:
Picture please, or it didn't happen
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Plaats reactie