Route Boechout-Hove-Edegem (BE)

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ice.S04 schreef: 21 sep 2019, 10:52 Maar misschien volgende week toch maar eens proberen.
Mocht je er de tijd voor vinden dan zou ik tijdens het weekend al eens gaan verkennen ... prachtig fietsweer trouwens ! :bf:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

Golvas schreef: 19 sep 2019, 18:35 Je vertrekt dus vanuit Ranst, is het UZA je eindbestemming ?
Voor mij dus wel :lol:

Ik heb ook een tijdje zitten zoeken naar de meest "veilige" weg in die regio. Ik kom van Turnhout via Broechem. Mijn traject vanaf de brug van Viersel:

.... Brug van Viersel - Herentalsebaan - den Oliver - Massenhovensesteenweg - Van Den Nestlaan (terugweg: Abelebaan omwile van werken Van Den Nestlaan) - Broechemsesteenweg - Berthoutstraat (fietspad) - Vremdesesteenweg (fietspad of baan) - Heuvelstraat - Appelkantstraat - Boechoutsesteenweg (zone 30, baan, P verboden op fietspad) - Kapelstraat (zone 30, baan, P verboden op fietspad) - Edegemsestraat (fietspad, 30 km/u) - Hovestraat (fietspad, 30 km/u) - Doelveldstraat (baan, 30 km/u) - Via pleintje Strijderstraat (baan, 30 km/u) naar Drie Eikenstraat (baan, 45 km/u) - Vanaf Prins Boudewijnlaan op fietspad in Drie Eikenstraat (30 km/u)

Wat mag wettelijk gezien niet: Appelkantstraat, Abelebaan (enkel fietsers en Bromfiets A), Berthoutstraat, Vremdesesteenweg (B verboden)

Vooral het traject Berthoutstraat - Vremdesesteenweg is puur met de billen dicht over de baan rijden aan 47.5 en vechtend met de limieten van de motor :geek: Tegenliggers hebben mij ook al enkele keren in de wegversmallingen op de Berthoutstraat in de goot gereden al gesticulerend door hun raampje, wijzend naar het fietspad. Degoutant. Al naargelang de drukte beslis om op de baan of op het fietspad te rijden. In de Appelkantstraat pas ik bijvoorbeeld mijn snelheid gewoon aan. Vanaf Hove probeer ik grotendeels op de baan te rijden of op het fietspad met aangepaste snelheid. Ik redeneer gewoon dat ik niet zozeer tijd verlies door bvb. 30km/u te rijden, maar meer door de verkeerslichten.

Mocht ik een opmerking, sanctie of boete krijgen, dan is mijn werkgever uiterst flexibel en wil die boete zelfs dubbel betalen. Als ik maar veilig en wel aankom op bestemming.

[spoiler]ik ben freelancer :lol: :lol: :lol:[/spoiler]
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Ice.S04
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 aug 2019, 22:00

Addow schreef: 23 sep 2019, 13:37 Wat mag wettelijk gezien niet: ... Berthoutstraat, Vremdesesteenweg (B verboden)
Staat daar effectief B-verboden? Was mij zelfs nog niet opgevallen. Nog een stuk dat ik dus eigenlijk niet veilig kan rijden :roll:
Maar het is een redelijk breed fietspad met veel uitwijkmogelijkheden, dus daar krijgen ze mij niet op de baan :)
ST3 814 Wh
Woon-Werk 18km enkel
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

Ice.S04 schreef: 23 sep 2019, 16:04 Staat daar effectief B-verboden? Was mij zelfs nog niet opgevallen. Nog een stuk dat ik dus eigenlijk niet veilig kan rijden :roll:
Maar het is een redelijk breed fietspad met veel uitwijkmogelijkheden, dus daar krijgen ze mij niet op de baan :)
Helaas, het staat er wel degelijk vanaf de Vremdesesteenweg. In het begin reed ik daar op de baan (max. 50 km/u), maar wegens een aantal gevaarlijke voorbijsteekmanoeuvres, heb ik voor mezelf besloten om toch maar op het fietspad te rijden, weliswaar met aangepaste snelheid bij tegenliggers. En dan weten dat dit een van de breedste, beste en veiligste fietspaden is op gans onze route... en dan word je er gewoon van verbannen.

De Berthoutstraat twijfel ik zelf nu. Je mag kiezen, fietspad op rijbaan. Daar rijd ikzelf op het fietspad omwille van die wegversmallingen/bloembakken waar ik gewoon een aantal keer in de goot werd gereden.

--
B verboden
B verboden
Berthoutstraat - Vremdesesteenweg.jpg (745.73 KiB) 4106 keer bekeken
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Ice.S04
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 aug 2019, 22:00

Ik heb er daarnet ook op gelet en helaas... :bh:
ST3 814 Wh
Woon-Werk 18km enkel
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

B-verboden ≠ P-verboden.

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

Golvas schreef: 23 sep 2019, 22:18 B-verboden ≠ P-verboden.

Afbeelding
I know, Golvas. Maar de situatie is daar de volgende. De baan is max 50.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik interpreteer dat wij als SP'er daar niet mogen rijden.
Wij zijn noch B, noch A, noch rijwiel. Dus... op het fietspad mogen we toch niet. Enkel op de baan!
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Addow schreef: 23 sep 2019, 22:41 De baan is max 50.
Dan mag je kiezen tussen de baan of het fietspad (indien niet voor gemengd gebruik : D9 en D10) tenzij er een verbod geldt voor P en dat verbod is er niet.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

Golvas schreef: 23 sep 2019, 23:00 Dan mag je kiezen tussen de baan of het fietspad (indien niet voor gemengd gebruik : D9 en D10) tenzij er een verbod geldt voor P en dat verbod is er niet.
Volgens mij mogen wij als SP enkel op dat fietspad indien de borden aangevuld worden met een bord M18 in dit geval.

Afbeelding

Bron: https://www.mobielvlaanderen.be/overhed ... 73&id=1956
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De signalisatie die je post is van toepassing voor gebruik in straten met beperkt eenrichtingsverkeer en heeft niets te maken met een speed pedelec verbod op dit fietspad ... dus :
Golvas schreef: 23 sep 2019, 23:00 Dan mag je kiezen tussen de baan of het fietspad (indien niet voor gemengd gebruik : D9 en D10) tenzij er een verbod geldt voor P en dat verbod is er niet.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie