Omni C FW 4.1.3.3 Al iemand op zijn fiets?

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

JeroenDG, ik denk dat je gelijk hebt. Gegevens uit het verleden gebruikt Stromer kennelijk niet voor het bepalen van jouw actieradius.

Trouwens... ik krijg de indruk dat mijn fiets na de update in stand 2 afremt rond de 42 km/uur. Wil ik naar de 45+ km/uur, dan lijk ik verplicht in stand 3 te moeten fietsen. Wie herkent dit?
Het kan ook zijn dat ik het moment van de achteras moet fine-tunen, want ik heb het wiel er wel even uit gehad.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Henry schreef: 13 aug 2019, 20:54 JeroenDG, ik denk dat je gelijk hebt. Gegevens uit het verleden gebruikt Stromer kennelijk niet voor het bepalen van jouw actieradius.

Trouwens... ik krijg de indruk dat mijn fiets na de update in stand 2 afremt rond de 42 km/uur. Wil ik naar de 45+ km/uur, dan lijk ik verplicht in stand 3 te moeten fietsen. Wie herkent dit?
Het kan ook zijn dat ik het moment van de achteras moet fine-tunen, want ik heb het wiel er wel even uit gehad.
Lijkt me eerder het gevolg van een reset van de Omni. Standaard instelling van standje 2 is 80% voor Koppel, snelheid en agiliteit. Dus geen ondersteuning tot 45 (echte) km/h, maar eerder 40 km/h
Pas standje 2 aan naar 100% snelheid, en hou de rest op 80 % 8-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Tomasj, je bent een held! :ay
Ik heb net in de App gekeken en inderdaad, de instellingen staan weer op de standaard waarden.
Ik ga ze gelijk aanpassen. Morgen weer met plezier op de Stromer!
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Tijd voor een update, ik ben immers weer een paar dagen verder. Ik moet helaas bij mijn eerdere conclusie blijven dat de OMNI C FW versie 4.1.3.3 in stand 2 mijn fiets af laat remmen bij zo'n 42 km/uur. Als ik vanaf die snelheid doorschakel naar stand 3, dan voel ik een boost en haal ik weer de 45-48 km/uur op de OMNI.

Nu heb ik de laatste weken ook last van een hardnekkige tik in het achterwiel en zeer recent ook soms een onregelmatige ondersteuning. De tik lijkt te komen uit het achterwiel (inmiddels is de oorzaak door zowel mij als de FM teruggebracht tot de velg of de motor). Mijn FM heeft afgelopen vrijdag de tik gehoord en kon ook niet zo snel vaststellen waar die tik precies vandaan kwam. Over 1,5 week heb ik een afspraak om de oorzaak van de tik te achterhalen zodat die definitief uit de fiets kan worden verwijderen.

Het viel me de laatste tijd al op dat ik ook te kampen heb met een onregelmatige ondersteuning. Ik moet veel harder trappen dan dat ik gewend ben en de topsnelheid is zeer lastig te halen. Wanneer de tik uit het achterwiel verdwenen is (gebeurt op willekeurige momenten en komt trouwens net zo snel weer terug als dat die verdwenen was) merk ik dat de onregelmatige ondersteuning per direct ook verdwenen is en heb ik mijn ST3 terug.

Het afremmen in stand 2 bij zo'n 42 km is onafhankelijk van de aan- of afwezigheid van de tik in het achterwiel. Ik zal toch mijn FM vragen of Stromer een "rem" op 42 km/uur heeft ingebouwd in versie 4.1.3.3 voor onsersteuningsstand 2.

Word vervolgd.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Probeer je standje twee nog eens opnieuw in te stellen, mijn fiets durft ook wel eens herinitialiseren en opnieuw alles op 80% zetten voor standje 2.
Dus fiets een hard reset geven (20 seconden op off/on button duwen) -> daarna met je GSM standje 2 opnieuw configureren.
Met die tik kan ik je niet verder helpen; maar ik hoop dat het euvel snel gefikst is
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Tomasj, de e-mail met de vraag is naar mijn FM verzonden. De harde reset uitgevoerd, instellingen via de App geupload, maar het gewenste effect bleef uit.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Bulck
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2019, 00:11
Locatie: Itegem
Merk SP: Stromer St3
Km-stand: 6100

Bij ook nog steeds geen update ...
Stromer st3 L ,Garmin 1030 ,Quadlock Mount for iPhone , iPhone XS Max ,Bazil fietstas

Strava : https://www.strava.com/athletes/20207082
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Bij de FM langsgereden voor de tik in mijn achterwiel. Wiel gewisseld en tik was weg. Vervolgens kreeg ik een nieuw achterwiel met nieuwe motor. Ben weer helemaal blij. Fiets rijdt weer heerlijk, zonder irritant tikje.

Het probleem van het remmende gevoel bij een snelheid van 42 km/uur in standje 2 is er ook niet meer. Degene die het weet, mag het zeggen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

4133 staat er híer al een tijdje op. Maar of "je hebt nog zoveel Km aanduiding" nu voordelen geeft. ? Bij een volle 100% accu wat te optimistisch en bij 25% accu te rappe afbouw. Dit is in de % aanduiding ook zo, toch.
Of loopt mijn inspanningsbijdrage meer terug na 50Km. :bn:
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Klopt, jouw ervaring met de indicatie heb ik ook. Het is aardig, maar meer ook niet.
Het is daarom belangrijk dat je weet hoeveel km je normaal gesproken onder “standaard omstandigheden” met een volle accu kunt rijden.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie