De max snelheid blijft uiteindelijk dezelfde hoor. Je levert gewoon zelf geen vermogen meer en accelereert waarschijnlijk ietsje sneller
Experiment met voltage en manipulatie bij resetten TMM sensor
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Klopt, maar je hebt 3 standen:
- stilstaan: motor doet niks
- in beweging zonder te remmen: je accelereert max naar 47 km/h (of 27 of 37)
- in beweging en remmen ingedrukt: motor doet niks
Da's iets te binair voor mij. En het is ook nog verwarrend voor het verkeer achter je als je steeds knipperende remlichten hebt bij het afknijpen van het vermogen.
- stilstaan: motor doet niks
- in beweging zonder te remmen: je accelereert max naar 47 km/h (of 27 of 37)
- in beweging en remmen ingedrukt: motor doet niks
Da's iets te binair voor mij. En het is ook nog verwarrend voor het verkeer achter je als je steeds knipperende remlichten hebt bij het afknijpen van het vermogen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Quaternair is dat dan toch
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Volgens mij is er maar één verstandige manier: niet scooteren. En zeker niet op de max snelheid met als enige mogelijkheid aan=max snelheid of uit= geen ondersteuning (en ook nog eens remmen, zodat je niet een normale snelheid kan aanhouden). Het lijkt me levensgevaarlijk.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
De mogelijkheid om de voltage te verlagen blijkt er te zijn. Maar kent iemand een iets "veiligere" manier om het voltage te manipuleren?
Heb het als test zelf een keer geprobeerd maar vond toch dat er (naar mijn mening) extreem veel kracht op het achterwiel gezet moet worden. Leek me niet 100% gezond voor m'n wiel
Heb het als test zelf een keer geprobeerd maar vond toch dat er (naar mijn mening) extreem veel kracht op het achterwiel gezet moet worden. Leek me niet 100% gezond voor m'n wiel
Sante des femmes www.viagrasansordonnancefr.com le cours du medicament
Dit is zeker niet absoluut zo. het is niet perse lager is beter. Alle sensoren zelf hebben al bepaalde afwijking en daarbij bepaald vooral gewicht van de berijder welk voltage het 0 punt is, Ben benieuwd in welke zin de fietsenmaker dacht dat dit beter is?
-
- Pro
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 23 aug 2019, 19:33
.
.
Een hyperlink naar een leuk artikel over het nut van torque sensors en de verschillende types:
https://www.electricbike.com/torque-sensors/
.
.
Dit filmpje demonstreert de werking van een type "rear drop out" sensor (TMM4) zoals die van Stromer:
.
.
Een TMM4 Torque sensor geïntegreerd in het frame:
.
.
.
Onderstaand filmpje is niet specifiek voor stromer maar geeft wel een antwoord op de vraag of op de fiets zitten verschil maakt.
.
Een hyperlink naar een leuk artikel over het nut van torque sensors en de verschillende types:
https://www.electricbike.com/torque-sensors/
.
.
Dit filmpje demonstreert de werking van een type "rear drop out" sensor (TMM4) zoals die van Stromer:
.
.
Een TMM4 Torque sensor geïntegreerd in het frame:
.
.
.
Onderstaand filmpje is niet specifiek voor stromer maar geeft wel een antwoord op de vraag of op de fiets zitten verschil maakt.
Ik heb het na het 1ste filmpje opgegeven, wat een hoop onzin...
Beide systemen worden fout uitgelegd wat werking betreft, lang leven het internet.
1) rotatie sensor : de vertraging van de ondersteuning komt niet zo zeer van het aantal graden tussen de magneten maar wel van de snelheid waarmee die magneten bewegen. Maw, bij een lage cadans heb je een lage ondersteuning en als je bergop wil rijden met een te grote versnelling = lage cadans = weinig ondersteuning, dus ook na de 1 ste; 2de, 3de, ... 50ste magneet die gepasseerd is en niet tot die 1ste gepasseerd is. Zolang de cadans laag is is de ondersteuning dat ook, is de ondersteuning niet in staat de cadans te verhogen zal de ondersteuning laag blijven, een vicieuze cirkel dus.
2) een torque sensor : is achteraan aan 1 zijde vast gezet met 2 of meer schroeven in het frame en aan de andere zijde met de wielas. Dus de 2 zijde van de spleet in het sensorplaatje. Dat geheel gaat echt niet roteren als je er kracht op zet. Het gaat vervormen zoals je BB vervormt als je een sprint trekt, dwars op de rijrichting (links/rechts)en niet met of tegen de rijrichting (rotatie).
Beide systemen worden fout uitgelegd wat werking betreft, lang leven het internet.
1) rotatie sensor : de vertraging van de ondersteuning komt niet zo zeer van het aantal graden tussen de magneten maar wel van de snelheid waarmee die magneten bewegen. Maw, bij een lage cadans heb je een lage ondersteuning en als je bergop wil rijden met een te grote versnelling = lage cadans = weinig ondersteuning, dus ook na de 1 ste; 2de, 3de, ... 50ste magneet die gepasseerd is en niet tot die 1ste gepasseerd is. Zolang de cadans laag is is de ondersteuning dat ook, is de ondersteuning niet in staat de cadans te verhogen zal de ondersteuning laag blijven, een vicieuze cirkel dus.
2) een torque sensor : is achteraan aan 1 zijde vast gezet met 2 of meer schroeven in het frame en aan de andere zijde met de wielas. Dus de 2 zijde van de spleet in het sensorplaatje. Dat geheel gaat echt niet roteren als je er kracht op zet. Het gaat vervormen zoals je BB vervormt als je een sprint trekt, dwars op de rijrichting (links/rechts)en niet met of tegen de rijrichting (rotatie).