Wie rijdt er met platen?

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik gebruik het fietspad creatief, net als met de Stromer. Ja waar het kan en veilig is, nee las het een waardeloos tegelpad is bijvoorbeeld.

En no worries, ik ken mijn plek. Koersen heb ik lang en vaak genoeg gedaan, dat hoeft van mij niet op de weg. Dat is bijvoorbeeld ook mijn grote bezwaar tegen het KOM gedoe bij Strava. De wannabee’s op trajecten waar het niet kan.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Die verdraaide wielrenners ook:
https://nos.nl/l/2298786
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Fijne verslaggeving: “De wielrenner kreeg naar verwachting een waarschuwing of een bekeuring...”. :ck:
Laatst gewijzigd door Henry op 24 aug 2019, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik ken die tunnel; als je daar gaat fietsen spoor je niet.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

As wielrenners nou gewoon, zoals het hoort, op het fietspad rijden, zou dit niet gebeurd zijn. ;p

Kom maar, kom maar, kom maar, .......
ST3 cool white - sport - 983Wh
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

LNY schreef: 24 aug 2019, 20:35 As wielrenners nou gewoon, zoals het hoort, op het fietspad rijden, zou dit niet gebeurd zijn. ;p

Kom maar, kom maar, kom maar, .......
Allemaal de hometrainer op, september komt er aan ;)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peulders schreef: 24 aug 2019, 23:13 Allemaal de hometrainer op, september komt er aan ;)
:bj
Winter is coming :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

allesstroomt schreef: 23 aug 2019, 09:58 Nu, met de racefiets hoor je wel gewoon op het fietspad te rijden en niet op de weg tenzij je met een vergunning voor een racewedsteijd ofzo rijdt.
Neen dus

43bis.2.1 van de wegcode is duidelijk:
"De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven."
allesstroomt schreef: 23 aug 2019, 09:58 Als automobilist heb ik ook een hekel aan die would be wielrenners die op straat fietsen en denken dat ze aan de tour de France bezig zijn. Ik zal soms wel eens toeteren maar uiteraard geen agressie gebruiken. Ze zijn wel erg gardsleers.
Dat soort eikels komen we inderdaad tegen, mensen die beginnen te toeteren, de groep de weg afsnijden, ons rakelings passeren, terwijl wij rijden waar we moeten rijden. Ze zijn hardleers, automobilisten die de wegcode niet kennen en zich erg stoer voor doen in hun wagen.
allesstroomt schreef: 24 aug 2019, 09:32 Daniel, uiteraard mag je op de weg als er geen fietspad is. Maar dat is er we, toch denken de would be tour de France rijders dat de weg beter is voor hen, en dan nog liefst met twee naast elkaar.

Zoals 43bis.2.1. aangeeft, ze mogen dus ook met twee naast mekaar rijden.

Kleinere groepen horen gewoon op 't fietspad, maar dat is niet altijd evident. Je leert gewoon wegen uitzoeken waar je ofwel een voldoende breed fietspad hebt, of wegen zonder fietspad. Net zoals met de Stromer rijden dus, er zijn teveel mensen die denken dat de weg alleen voor wagens is, terwijl de wegcode dat duidelijk anders stipuleert.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

Mooi gezegd, Tomasj :bi
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Er is dus duidelijk een verschil tussen NL en B.
In Nederland hoort een wielrenner op het fietspad, in een groep of niet.

Waar in NL een fietspad ligt, moeten de wielrenners van de weg ophoepelen. Of accepteren dat andere weggebruikers je daar niet accepteren.

Hardlopers kunnen er trouwens ook wat van. Die denken vaak niet op de stoep de hoeven, maar op de weg te mogen hardlopen.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie