Verkeersbesluit Gelderland

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Stromend,

briljante foto; geeft precies weer waarom we/ik/Stromers/Speed-Pedelecs daar NIET horen.

Grtz, Reinout
Chris
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 sep 2017, 13:35

Dan leggen ze er toch een soort fietsstrook naast? Of gewoon helemaal niets terwijl 60 voor gemotoriseerd verkeer natuurlijk veel te langzaam is.
Afbeelding
Afbeelding
Er valt in het algemeen nog een hoop te verbeteren voor fietsers. Met de discussies van niet op het fietspad mogen denk ik wel ‘lagen er maar wat meer fietspaden langs die erftoegangswegen waar hard word gereden en je als fietser maar een obstakel bent’.
Lomito

Dat is typisch Nederlands om geen respect te hebben voor fietsers. In het buitenland kun je gerust over provinciale wegen rijden, automobilisten zullen met de grootste omzichtigheid passeren (tenzij het een Nederlander is). Vergeet niet dat de vele fietspaden in NL langs doorgaande wegen niet zijn aangelegd voor de veiligheid van de fietsers maar vooral om de automobilisten te bevrijden van fietsers die de doorstroming belemmeren.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22826
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik kwam deze vandaag tegen op FB. Doe mij die maar uit de categorie "make way":

fietssnelweg.jpg
fietssnelweg.jpg (46.72 KiB) 3271 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Lekker tussen de uitlaatgassen... mwah nee dank je. :girl:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Fietspaden langs spoorwegen zijn efficiënter en schoner dan langs snelwegen. Fietsintercity's maken de kortste afstand en er zijn weinig obstakels. Integraal verkeersbeleid is in Nederland nog uitzonderlijk maar krijgt met fietssnelwegen een boost. Lagere overheden hebben er de meeste moeite mee.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

.......wat sip is het dan dat je met een speed pedelec niet op die fietssnelwegen mag.....

Tot zover het integrale beleid.

Voor wat betreft die fietspaden langs spoorlijnen: klinkt als een goed idee. Ik mag dagelijks een gezond stuk op de parallelweg langs de treinbaan Arnhem-Tiel stromeren en dat bevalt prima.

Grtz reinout
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De fietssnelweg Arnhem Zevenaar loopt ook grotendeels langs een spoorlijn. Bijna kaarsrecht met mooie oplossingen bij de spoorwegovergangen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Tussen Ewijk en Nijmegen is ook een "fietssnelweg". Ik ben niet zo bekend met dit fenomeen, maar het stukje tussen Beuningen en de Heemstraweg ken ik wel. De oude situatie ken ik ook. Toen reed je gewoon op de rijbaan via Ewijk naar de Heemstraweg. Nu het fietssnelweg is geworden, liggen er drie bochten extra in. Inmiddels heb ik besloten dat ik op dat stuk het gas niet meer vol los gooi daar, want ik moet te vaak afremmen, hand uitsteken en veilig de bocht door zien te komen. In Ewijk moet ik alle verkeer van rechts voorrang geven. In Beuningen wordt het nog erger, want daar fietst alles van loopfietsje tot speedelec over dat pad en is snelheid maken sowieso uitgesloten.

Volgens mij is dat wel een ander type fietssnelweg dan tussen Nijmegen en Arnhem.
Lomito

guus schreef: 19 okt 2017, 20:51 Volgens mij is dat wel een ander type fietssnelweg dan tussen Nijmegen en Arnhem.
Wat heet... het Rijnwaalpad is een snelfietspad met één rijbaan voor twee richtingen die over de grootste afstand nauwelijks kruist met ander verkeer en voorzien is van bijzondere kunstwerken zoals de Snelbinder, het Groentje en de tunnel onder de A15 waarmee de fietser ongehinderd kan doorfietsen. Duidelijk is dat hier aardig met geld gesmeten is maar het werkt wel perfect!

In vergelijking daarmee is de route Nijmegen-Ewijk eerder een opgewaardeerd fietspad aan weerszijden van de drukke Van Heemstraweg met veel kruisingen met overige verkeer, geen bijzondere kunstwerken en voelt dan ook niet als een bijzonder fietspad. Blijkbaar wilde men heel heel erg graag maar had er niet de benodigde middelen voor (over)...
Plaats reactie