Lost staand of het verstandig is of niet, dat je garantie er mee vervalt, etc. etc. Is het eigenlijk mogelijk om de maximum snelheid van ST (in mijn geval ST2) aan te passen, te verhogen wel te verstaan?
Ik fiets 45 km naar het werk, daarbij heb ik lange rechte asfalt stukken waar ik best wat sneller zou willen fietsen, zo'n 50 to 53 km/uur. Is dat mogelijk?
ST Hacking - hogere snelheid
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
hi rgroothuis, misschien goed om even kennis te nemen van de gebruiksvoorwaarden en huisregels van dit forum: viewtopic.php?f=5&t=3
Je vraag heeft betrekking op een illegale activiteit.
Je vraag heeft betrekking op een illegale activiteit.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Uiteraard is dat mogelijk en da's zelfs niet zo moeilijk ... gewoon wat harder trappenrgroothuis schreef: ↑15 aug 2019, 16:05 lange rechte asfalt stukken waar ik best wat sneller zou willen fietsen, zo'n 50 to 53 km/uur. Is dat mogelijk?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Pro
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24 jun 2019, 21:49
- Locatie: Den Haag
Dat lukt dus niet echt, ik trap wel harder maar ik zit continue tegen de max snelheid aan. De motor gaat dan inhouden op de een of andere manier.Golvas schreef: ↑15 aug 2019, 16:21Uiteraard is dat mogelijk en da's zelfs niet zo moeilijk ... gewoon wat harder trappenrgroothuis schreef: ↑15 aug 2019, 16:05 lange rechte asfalt stukken waar ik best wat sneller zou willen fietsen, zo'n 50 to 53 km/uur. Is dat mogelijk?
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Golvas was ook maar aan het lachen.
De motor gaat inderdaad inhouden boven de 45km/u, op dezelfde manier als de regeneratie bij het remmen. De motorrem slaat in, waardoor het onmogelijk is (ook al ben je in zeer goede conditie) om boven de 45km.u uit te komen.
Dit met uitzondering van afdalen, als je de trappers stil houdt, kan je wel sneller dan 45km.u 'bollen' naar beneden.
Sneller dan 45km.u ondersteuning krijgen is wettelijk niet toegelaten met een speed pedelec. Daarnaast zijn de meeste speedbikes daar niet op voorzien en zijn de andere verkeersdeelnemers in de onmogelijkheid om jou nog goed in te schatten.
Om nog maar te zwijgen van de gevolgen voor de verzekering als je iets zou tegenkomen en men merkt aan je omni dat je sneller dan 45km.u reed...
Als je echt sneller wil kan je altijd een (elektrische) motorfiets kopen. Die mogen wettelijk ook sneller dan 45km.u
En tenslotte, zoals Barry aangaf laat dit forum het niet toe aan te zetten tot of info te verschaffen over illegale activiteiten. Ik denk dus ook dat Stromeur dit topic zal sluiten.
De motor gaat inderdaad inhouden boven de 45km/u, op dezelfde manier als de regeneratie bij het remmen. De motorrem slaat in, waardoor het onmogelijk is (ook al ben je in zeer goede conditie) om boven de 45km.u uit te komen.
Dit met uitzondering van afdalen, als je de trappers stil houdt, kan je wel sneller dan 45km.u 'bollen' naar beneden.
Sneller dan 45km.u ondersteuning krijgen is wettelijk niet toegelaten met een speed pedelec. Daarnaast zijn de meeste speedbikes daar niet op voorzien en zijn de andere verkeersdeelnemers in de onmogelijkheid om jou nog goed in te schatten.
Om nog maar te zwijgen van de gevolgen voor de verzekering als je iets zou tegenkomen en men merkt aan je omni dat je sneller dan 45km.u reed...
Als je echt sneller wil kan je altijd een (elektrische) motorfiets kopen. Die mogen wettelijk ook sneller dan 45km.u
En tenslotte, zoals Barry aangaf laat dit forum het niet toe aan te zetten tot of info te verschaffen over illegale activiteiten. Ik denk dus ook dat Stromeur dit topic zal sluiten.
ST3 black 983wh
-
- Pro
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24 jun 2019, 21:49
- Locatie: Den Haag
Duidelijk verhaal, dank je. Ik ben toch wat harder aan het trappen denk ik, zie toch 47 en 48 regelmatig op de teller staan (vlakke weg).Bram Roose schreef: ↑15 aug 2019, 16:45 Golvas was ook maar aan het lachen.
De motor gaat inderdaad inhouden boven de 45km/u, op dezelfde manier als de regeneratie bij het remmen. De motorrem slaat in, waardoor het onmogelijk is (ook al ben je in zeer goede conditie) om boven de 45km.u uit te komen.
Dit met uitzondering van afdalen, als je de trappers stil houdt, kan je wel sneller dan 45km.u 'bollen' naar beneden.
Sneller dan 45km.u ondersteuning krijgen is wettelijk niet toegelaten met een speed pedelec. Daarnaast zijn de meeste speedbikes daar niet op voorzien en zijn de andere verkeersdeelnemers in de onmogelijkheid om jou nog goed in te schatten.
Om nog maar te zwijgen van de gevolgen voor de verzekering als je iets zou tegenkomen en men merkt aan je omni dat je sneller dan 45km.u reed...
Als je echt sneller wil kan je altijd een (elektrische) motorfiets kopen. Die mogen wettelijk ook sneller dan 45km.u
En tenslotte, zoals Barry aangaf laat dit forum het niet toe aan te zetten of info te verschaffen rond illegale activiteiten. Ik denk dus ook dat Stromeur dit topic zal sluiten.
Je mag het sluiten hoor, wist niet dat het zo illegaal was om het bespreekbaar te maken. Bespreken en daadwerkelijk doen zijn twee verschillende zaken.
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Het is niet illegaal om het bespreekbaar te maken, gewoon binnen dit forum is het niet toegelaten volgens de huisregels.
Je komt inderdaad tot 48,8km.u op je omni teller, maar dat is een overschatting. 48,8 op je omni is 45km.u volgens GPS.
Je komt inderdaad tot 48,8km.u op je omni teller, maar dat is een overschatting. 48,8 op je omni is 45km.u volgens GPS.
ST3 black 983wh
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
De teller overdrijft 2-3 km/h (afhankelijk van banden en diens spanning), dus die 47-48 die de ziet staan is in werkelijkheid waarschijnlijk ongeveer 45.
Als je tegen de begrenzer aan zit gaat de fiets niet remmen maar gewoon stoppen met ondersteunen. Als je fiets bij die snelheid 500W levert een je wilt sneller dan wat je fiets ondersteunt dan zul je die 500W zelf EXTRA moeten leveren, dus bovenop wat je al deed.
Met harde wind mee of een afdaling lukt die hogere snelheid wel, anders weinig kans.
Als je tegen de begrenzer aan zit gaat de fiets niet remmen maar gewoon stoppen met ondersteunen. Als je fiets bij die snelheid 500W levert een je wilt sneller dan wat je fiets ondersteunt dan zul je die 500W zelf EXTRA moeten leveren, dus bovenop wat je al deed.
Met harde wind mee of een afdaling lukt die hogere snelheid wel, anders weinig kans.
De huisregels zijn zo opgesteld dat informatie uitdelen over zaken die tegen de wet zijn niet toegestaan is. Dit ivm wetgeving die bepaald dat de eigenaar van een website verantwoordelijk is voor de content. Aangezien dit forum simpel gezegd een hobby project van Stromeur is, is het niet verstandig om daar in een grijs gebied terecht te komen. Voor je het weet ben je ineens persoonlijk aansprakelijk...rgroothuis schreef: ↑15 aug 2019, 16:48 Je mag het sluiten hoor, wist niet dat het zo illegaal was om het bespreekbaar te maken. Bespreken en daadwerkelijk doen zijn twee verschillende zaken.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
En die 45 is de wet.
Kan je sneller, ja. Hoe weet ik niet, zal software matig moeten gebeuren en dat gaat Stromer niet toelaten, zij krijgen jou data binnen he.
Een of andere promo stunt met een Klever op het circuit van Zolder en die ging 80, hoe weet ik niet maar het kan.
Kan je sneller, ja. Hoe weet ik niet, zal software matig moeten gebeuren en dat gaat Stromer niet toelaten, zij krijgen jou data binnen he.
Een of andere promo stunt met een Klever op het circuit van Zolder en die ging 80, hoe weet ik niet maar het kan.
Op een gewone fiets, een racefiets of mountainbike kun je eenvoudig vaststellen welke maximum snelheid je haalt zonder ondersteuning. Laten we voor het gemak de gewone fiets maar nemen. Stel je bent in staat om met die gewone fiets een snelheid van 35 km/uur een "tijdje" weg te trappen.
Als je een Stromer neemt en je begrenst de maximum snelheid via de OMNI op 30 km/uur (dus snelheid in de App zet je op 70% = ongeveer 0,7 * 45 km/uur = 31,5 km/uur), dan zul je daarna dus het moeten opnemen van de Stromer-recuperatie-rem. Als je echt wilt, dan zul je zien dat je harder kunt dan die 31,5 km/uur. Misschien ben je in staat om enige tijd 35-38 km/uur te trappen. Maar.... als je de 45-50 km/uur zelf niet kunt wegtrappen met een gewone fiets, dan weet ik 1 ding zeker, je gaat het boven de 45 km/uur (op de OMNI 48,4 km/uur) niet winnen van de Stromer recuperatie-rem.
Als je een Stromer neemt en je begrenst de maximum snelheid via de OMNI op 30 km/uur (dus snelheid in de App zet je op 70% = ongeveer 0,7 * 45 km/uur = 31,5 km/uur), dan zul je daarna dus het moeten opnemen van de Stromer-recuperatie-rem. Als je echt wilt, dan zul je zien dat je harder kunt dan die 31,5 km/uur. Misschien ben je in staat om enige tijd 35-38 km/uur te trappen. Maar.... als je de 45-50 km/uur zelf niet kunt wegtrappen met een gewone fiets, dan weet ik 1 ding zeker, je gaat het boven de 45 km/uur (op de OMNI 48,4 km/uur) niet winnen van de Stromer recuperatie-rem.
Witte ST3 van maart 2019