ST Hacking - hogere snelheid

rgroothuis
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2019, 21:49
Locatie: Den Haag

Lost staand of het verstandig is of niet, dat je garantie er mee vervalt, etc. etc. Is het eigenlijk mogelijk om de maximum snelheid van ST (in mijn geval ST2) aan te passen, te verhogen wel te verstaan?

Ik fiets 45 km naar het werk, daarbij heb ik lange rechte asfalt stukken waar ik best wat sneller zou willen fietsen, zo'n 50 to 53 km/uur. Is dat mogelijk?
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

hi rgroothuis, misschien goed om even kennis te nemen van de gebruiksvoorwaarden en huisregels van dit forum: viewtopic.php?f=5&t=3

Je vraag heeft betrekking op een illegale activiteit.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

rgroothuis schreef: 15 aug 2019, 16:05 lange rechte asfalt stukken waar ik best wat sneller zou willen fietsen, zo'n 50 to 53 km/uur. Is dat mogelijk?
Uiteraard is dat mogelijk en da's zelfs niet zo moeilijk ... gewoon wat harder trappen :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
rgroothuis
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2019, 21:49
Locatie: Den Haag

Golvas schreef: 15 aug 2019, 16:21
rgroothuis schreef: 15 aug 2019, 16:05 lange rechte asfalt stukken waar ik best wat sneller zou willen fietsen, zo'n 50 to 53 km/uur. Is dat mogelijk?
Uiteraard is dat mogelijk en da's zelfs niet zo moeilijk ... gewoon wat harder trappen :mrgreen:
Dat lukt dus niet echt, ik trap wel harder maar ik zit continue tegen de max snelheid aan. De motor gaat dan inhouden op de een of andere manier.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Golvas was ook maar aan het lachen.
De motor gaat inderdaad inhouden boven de 45km/u, op dezelfde manier als de regeneratie bij het remmen. De motorrem slaat in, waardoor het onmogelijk is (ook al ben je in zeer goede conditie) om boven de 45km.u uit te komen.
Dit met uitzondering van afdalen, als je de trappers stil houdt, kan je wel sneller dan 45km.u 'bollen' naar beneden.

Sneller dan 45km.u ondersteuning krijgen is wettelijk niet toegelaten met een speed pedelec. Daarnaast zijn de meeste speedbikes daar niet op voorzien en zijn de andere verkeersdeelnemers in de onmogelijkheid om jou nog goed in te schatten.

Om nog maar te zwijgen van de gevolgen voor de verzekering als je iets zou tegenkomen en men merkt aan je omni dat je sneller dan 45km.u reed...

Als je echt sneller wil kan je altijd een (elektrische) motorfiets kopen. Die mogen wettelijk ook sneller dan 45km.u

En tenslotte, zoals Barry aangaf laat dit forum het niet toe aan te zetten tot of info te verschaffen over illegale activiteiten. Ik denk dus ook dat Stromeur dit topic zal sluiten.
ST3 black 983wh
rgroothuis
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2019, 21:49
Locatie: Den Haag

Bram Roose schreef: 15 aug 2019, 16:45 Golvas was ook maar aan het lachen.
De motor gaat inderdaad inhouden boven de 45km/u, op dezelfde manier als de regeneratie bij het remmen. De motorrem slaat in, waardoor het onmogelijk is (ook al ben je in zeer goede conditie) om boven de 45km.u uit te komen.
Dit met uitzondering van afdalen, als je de trappers stil houdt, kan je wel sneller dan 45km.u 'bollen' naar beneden.

Sneller dan 45km.u ondersteuning krijgen is wettelijk niet toegelaten met een speed pedelec. Daarnaast zijn de meeste speedbikes daar niet op voorzien en zijn de andere verkeersdeelnemers in de onmogelijkheid om jou nog goed in te schatten.

Om nog maar te zwijgen van de gevolgen voor de verzekering als je iets zou tegenkomen en men merkt aan je omni dat je sneller dan 45km.u reed...

Als je echt sneller wil kan je altijd een (elektrische) motorfiets kopen. Die mogen wettelijk ook sneller dan 45km.u

En tenslotte, zoals Barry aangaf laat dit forum het niet toe aan te zetten of info te verschaffen rond illegale activiteiten. Ik denk dus ook dat Stromeur dit topic zal sluiten.
Duidelijk verhaal, dank je. Ik ben toch wat harder aan het trappen denk ik, zie toch 47 en 48 regelmatig op de teller staan (vlakke weg).

Je mag het sluiten hoor, wist niet dat het zo illegaal was om het bespreekbaar te maken. Bespreken en daadwerkelijk doen zijn twee verschillende zaken.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Het is niet illegaal om het bespreekbaar te maken, gewoon binnen dit forum is het niet toegelaten volgens de huisregels.

Je komt inderdaad tot 48,8km.u op je omni teller, maar dat is een overschatting. 48,8 op je omni is 45km.u volgens GPS.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

De teller overdrijft 2-3 km/h (afhankelijk van banden en diens spanning), dus die 47-48 die de ziet staan is in werkelijkheid waarschijnlijk ongeveer 45.

Als je tegen de begrenzer aan zit gaat de fiets niet remmen maar gewoon stoppen met ondersteunen. Als je fiets bij die snelheid 500W levert een je wilt sneller dan wat je fiets ondersteunt dan zul je die 500W zelf EXTRA moeten leveren, dus bovenop wat je al deed.
Met harde wind mee of een afdaling lukt die hogere snelheid wel, anders weinig kans.
rgroothuis schreef: 15 aug 2019, 16:48 Je mag het sluiten hoor, wist niet dat het zo illegaal was om het bespreekbaar te maken. Bespreken en daadwerkelijk doen zijn twee verschillende zaken.
De huisregels zijn zo opgesteld dat informatie uitdelen over zaken die tegen de wet zijn niet toegestaan is. Dit ivm wetgeving die bepaald dat de eigenaar van een website verantwoordelijk is voor de content. Aangezien dit forum simpel gezegd een hobby project van Stromeur is, is het niet verstandig om daar in een grijs gebied terecht te komen. Voor je het weet ben je ineens persoonlijk aansprakelijk...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

En die 45 is de wet.
Kan je sneller, ja. Hoe weet ik niet, zal software matig moeten gebeuren en dat gaat Stromer niet toelaten, zij krijgen jou data binnen he.
Een of andere promo stunt met een Klever op het circuit van Zolder en die ging 80, hoe weet ik niet maar het kan.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Op een gewone fiets, een racefiets of mountainbike kun je eenvoudig vaststellen welke maximum snelheid je haalt zonder ondersteuning. Laten we voor het gemak de gewone fiets maar nemen. Stel je bent in staat om met die gewone fiets een snelheid van 35 km/uur een "tijdje" weg te trappen.
Als je een Stromer neemt en je begrenst de maximum snelheid via de OMNI op 30 km/uur (dus snelheid in de App zet je op 70% = ongeveer 0,7 * 45 km/uur = 31,5 km/uur), dan zul je daarna dus het moeten opnemen van de Stromer-recuperatie-rem. Als je echt wilt, dan zul je zien dat je harder kunt dan die 31,5 km/uur. Misschien ben je in staat om enige tijd 35-38 km/uur te trappen. Maar.... als je de 45-50 km/uur zelf niet kunt wegtrappen met een gewone fiets, dan weet ik 1 ding zeker, je gaat het boven de 45 km/uur (op de OMNI 48,4 km/uur) niet winnen van de Stromer recuperatie-rem.
Witte ST3 van maart 2019
Gesloten