Lader stopt niet

Gesloten
FRANCOIS
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2019, 17:56

Beste forum gebruikers ,

Ik heb een vraag over een lader /Batterijen . Vorig jaar kocht ik voor de kleinzoon een elektrische quad op 36 volt , hierin zitten 3x12 volt gel batterijen .De lader is een 36 volt lader type Model LB32 .op de lader staat een led die rood brandt als de batterij wordt opgeladen en zijn ze vol dan gaat deze groen oplichten , meestal is dat na een laadtijd van 6-7 uur ...ik laat de kleinzoon meestal rijden toto nog 2 streepjes batterij op de indicator .Nu een 14 dagen geleden kocht ik voor hem een elektrische motor ,ook op 36 volt en hier zitten ook 3x12 volt gel batterijen in . Ik liet de kleine ook rijden tot een 2 streepjes , dan de lader aangesloten ( de lader die bij de Moto was ) en na ruim 8 uur bleef nog steeds de rode led branden, dus denkelijk blijft hij doorladen .De beide laders zijn dezelfde ...ik heb daarna de lader van de Moto ,aangesloten op de quad en na een 6 uur ging de groene led branden ....dus aan de lader van de moto is niets mis , hij doet wat hij moet doen .Ik heb ook de lader van de Quad aangesloten op de moto en dan blijft de rode led ook aan ...gaat dus niet naar groen . Dus ik denk dat het probleem bij de batterijen zit , maar wat kan het probleem zijn ? het zijn natuurlijk 3 batterijen die in serie staan .op de batterijen van de motor staat 6DZF12 Pump special batterij , ze zijn 12 AH .De aansluitingen van de batterijen zijn geschroefd en het ziet er netjes uit , zelfs op de aansluitingen is een soort doorzichtige PVC aangebracht .Ik denk dat één of meerder batterijen stroom blijven trekken zodat de lader denkt dat ze niet vol zijn , mijn idee is als de batterijen vol zijn ...er een minimale stroom loopt en dat de lader is afgesteld op een minimale stroom en dan stopt met laden . Op welke manier kan ik dit controleren / testen

grt,

françois
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit forum gaat over Stromers en andere speed pedelecs. Je vraagt valt buiten het bereik van dit forum.
Topic afgesloten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gesloten