Vibratie rond 40km/u

CKR
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
Locatie: Randstad
Merk SP: ST2S
Km-stand: 19.500

Mountainmac schreef: 11 aug 2018, 15:29 Ik had het ook, opgelost door krimpkous om de beugel van het ringslot te doen.

De motor geeft zo vanaf 38-42 km/h kennelijk wat meer vibraties af waardoor het ringslot gaat meetrillen en veel herrie maakt (en je voelt het ook).
Dat klinkt als een goede oplossing. Heb je er een foto van?
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
CKR
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
Locatie: Randstad
Merk SP: ST2S
Km-stand: 19.500

Golvas schreef: 11 aug 2018, 09:19 Als je het slot demonteert, gaat testrijden en dan geen last van trillingen meer hebt dan is inderdaad het slot zelf of de bevestiging ervan de schuldige ... ik zou het slot dan opnieuw monteren met tussen frame en bevestigingspunten een rubber lapje (gesneden van een oude binnenband) ... dit dempt de trillingen, houdt het slot op zijn plaats en voorkomt lakschade.

Heb je nadien nog altijd last van trillingen vervang dan je Abus slot door een Trelock RS 453 Protect-O-Connect NAZ Frame Lock Balloon slot, die is gegarandeerd trillingsvrij.
Tis idd het slot... Thnx voor je tips!!
Ga ff kijken wat mooiste oplossing is. Krimpkous of oude binnenband.
Gr,
CK
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
Golvas

Graag gedaan, succes ! :ay
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Golvas schreef: 11 aug 2018, 09:19 Heb je nadien nog altijd last van trillingen vervang dan je Abus slot door een Trelock RS 453 Protect-O-Connect NAZ Frame Lock Balloon slot, die is gegarandeerd trillingsvrij.
Kennelijk veel verschillen bij eenzelfde type slot, deze Trelock was bij mij extreem luidruchtig, wat jammer is want het slot oogt veel beter dan de Axa. De Axa heb ik voorzien van wat krimpkous. Op verzoek het foto-tje. Moet nog even op zoek naar zwart krimpkous.
IMG_0142.jpg
IMG_0142.jpg (1007.89 KiB) 4467 keer bekeken
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
CKR
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
Locatie: Randstad
Merk SP: ST2S
Km-stand: 19.500

Super. Bedankt voor de moeite, altijd handig een foto. :cool2:
Het wordt voor mij een mix van krimpkous en rubber. Es kijken of dat helpt. :roll:
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
skybiker
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 jun 2018, 13:51
Locatie: regio Leuven

Hier ook last van trillingen/resonantie in het frame tss 40/u en 45/u als ik kracht zet (vnl vooraan thv batterijcompartiment en omni). Had dit bij het onderhoud aan de FM vermeld. Na testrit vond hij het ook zeer raar en nam contact met de technieker van Stromer-België. Die vroeg of ik een ringslot had. Antwoord = ja, een Trelock RS 453 Protect-O-Connect NAZ Frame Lock Balloon met ketting.
Om zeker te zijn heb ik het ringslot gedemonteerd en een weekje zonder rond gereden. Geen resonantie meer. Het is dus te wijten aan het ringslot.
Ik had voordien al een stukje fietband tss de bevestigingspunten en het frame gemonteerd. Dat leek dus niet voldoende. Ik heb er nu extra mousse tussen gestoken maar dat helpt ook niet echt.

Het enerveert me enorm :cry:
CKR schreef: 03 sep 2018, 19:55 Super. Bedankt voor de moeite, altijd handig een foto. :cool2:
Het wordt voor mij een mix van krimpkous en rubber. Es kijken of dat helpt. :roll:
CKR, wat was het resultaat met de extra krimpkous?

Heeft er iemand anders nog een andere mogelijke oplossing die de resonantie zou kunnen neutraliseren?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bandenspanning correct en niet te laag ? Mijn ervaring is dat de fiets gevoeliger is voor trillingen bij (te) lage bandenspanning.

Je zou het slot kunnen bevestigen met de stevigere AXA Flex Mount ipv met de door Trelock voorziene mount.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
skybiker
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 jun 2018, 13:51
Locatie: regio Leuven

Hey Golvas,

Bandspanning lijkt me niet te laag, eerder hard: 3 bar (rijdt met bodyfloat).
Kan je makkelijk de standaard mount vd Trelock RS 453 eraf halen en die AXA Flex Mounts erop zetten? Dat zijn componentern van verschiilende merken.
Jij rijdt ook met eenTrelock dacht ik?
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Misschien is het niet het slot dat met de fiets resoneert (binnenband + mousse) maar het slot intern.
skybiker
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 jun 2018, 13:51
Locatie: regio Leuven

Wat bedoel je met ‘slot intern’? De beugel in het slot?
Plaats reactie