Zo zie ik het ook.
Ik hoop wel dat Stromer ooit een (erkende) partij aan gaat wijzen die hun accu's mag reviseren. Als Stromer accu's onmogelijk te reviseren blijven en bij accu's van de concurrent kan het wel, ook al gebeurt het niet door erkende partijen, dan gaat Stromer dit uiteindelijk toch klanten kosten.
Accu revisie: algemene informatie
-
- Pro
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 09:58
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: ST1 2016
- Km-stand: 32.418
Zelf had ik ook als een aantal gemaild maar tot op heden van niemand antwoord gehad. Het lijkt me toch echt geen rocket science.
Ik ben ook zéér benieuwd of een van deze revisie bedrijven stromer accus's aan kunnen.
Ik ben ook zéér benieuwd of een van deze revisie bedrijven stromer accus's aan kunnen.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Blijkbaar toch wel.
Bedrijven hebben geen enkele reden om geen revisie van accu's van de marktleider aan te bieden, als ze het wél zouden kunnen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Tja, marktleider onder de SP's... De gewone e-bike markt is echter véél groter, dus wellicht vinden ze die paar extra accu's niet zo interessant.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik heb ook maar een bedrijf een e-mail gestuurd. Ben benieuwd naar hun reactie. De vraag die ik om 17:45 uur gesteld heb was:
Geachte mevrouw/heer,
Ik las op jullie site (https://www.miton.nl) dat jullie gespecialiseerd zijn in het reviseren van onder andere fietsaccu's. Op de speciaal hiervoor ingerichte sub-site (https://www.fietsaccu.nu) lees ik dat het reviseren van de Li-Ion accu steeds vaker tot de mogelijkheden behoort. Als ik naar de lijst van fietsmerken kijk (https://www.fietsaccu.nu/?page=fietsaccurevisie), staat het merk van mijn fiets er niet op. Vandaar de vraag of jullie ook accu's van het merk Stromer (https://www.stromerbike.com/nl_NL.html) reviseren en zo ja, de volgende vragen
1. Hebben jullie al vaker Stromer accu's succesvol gereviseerd (omdat dit fietsmerk niet in het overzicht voor komt)
2. Kan ik een indicatie krijgen van de revisiekosten? Ik heb op dit moment een 983 Wh accu.
3. Ik neem aan dat ik na revisie mijn huidige lader kan blijven gebruiken. Is dat juist?
4. Als ik een accu wil hebben die na revisie een grotere capaciteit heeft, is dat mogelijk? Tot welke capaciteit kunnen jullie de accu upgraden en wat zijn dan de (meer)kosten?
Met een vriendelijke groet,
Henry
Geachte mevrouw/heer,
Ik las op jullie site (https://www.miton.nl) dat jullie gespecialiseerd zijn in het reviseren van onder andere fietsaccu's. Op de speciaal hiervoor ingerichte sub-site (https://www.fietsaccu.nu) lees ik dat het reviseren van de Li-Ion accu steeds vaker tot de mogelijkheden behoort. Als ik naar de lijst van fietsmerken kijk (https://www.fietsaccu.nu/?page=fietsaccurevisie), staat het merk van mijn fiets er niet op. Vandaar de vraag of jullie ook accu's van het merk Stromer (https://www.stromerbike.com/nl_NL.html) reviseren en zo ja, de volgende vragen
1. Hebben jullie al vaker Stromer accu's succesvol gereviseerd (omdat dit fietsmerk niet in het overzicht voor komt)
2. Kan ik een indicatie krijgen van de revisiekosten? Ik heb op dit moment een 983 Wh accu.
3. Ik neem aan dat ik na revisie mijn huidige lader kan blijven gebruiken. Is dat juist?
4. Als ik een accu wil hebben die na revisie een grotere capaciteit heeft, is dat mogelijk? Tot welke capaciteit kunnen jullie de accu upgraden en wat zijn dan de (meer)kosten?
Met een vriendelijke groet,
Henry
Witte ST3 van maart 2019
Nog dezelfde avond om 20:51 uur de volgende reactie ontvangen.
Beste Henry,
Allereerst dank voor uw bericht. Stromer accu’s hebben wij nog niet veelvuldig aangeboden gekregen. Zeg maar gerust, zeer weinig. Dat is op zich niet zo heel bijzonder aangezien accu’s in het algemeen pas gemiddeld na zo’n 5 jaar voor het eerst ter revisie worden aangeboden. Jongere accu’s presteren doorgaans nog prima en dan is er gewoonweg nog geen vraag naar vervanging en/of revisie. In zekere zin lopen wij dan ook altijd een enkele jaren ‘achter’ op wat er nu actueel is.
De enige keer dat wij ons kunnen herinneren betrof het een soort van dubbele accu en die leek destijds te bewerkelijk om te reviseren, maar dat is alweer een tijdje geleden en de huidige modellen accu’s van Stromer lijken heel anders dus dat biedt perspectief. Om welk model accu zou het gaan? Heeft u wellicht een foto of link naar de accu in kwestie?
Om zeker naar A) of- en B) naar welke capaciteit- en C) tegen welk bedrag revisie mogelijk is, zullen wij het echter eerst moeten onderzoeken aan de hand van een accu. Dit onderzoek is altijd geheel vrijblijvend en kosteloos bij accu’s welke wij nog niet eerder hebben onderzocht. Ook testen we altijd iedere accu voorafgaand een revisie om zowel ons als u inzicht te geven of revisie wel daadwerkelijk zinvol is.
Zodra we de accu onderzocht hebben kunnen we redelijk goed inschatten hoeveel werk de accurevisie aan tijd zal innemen, hoeveel cellen geplaatst kunnen worden en afhankelijk van welk merk en model cel kunnen we dan een gerichte prijsopgave doen met de uiteindelijke mogelijkheden vwb. capaciteit. Zoals gezegd, geheel vrijblijvend.
De huidige lader kunnen blijven gebruiken is altijd het uitgangspunt, enkel verlangen wij de lader bij het onderzoek omdat we niet over iedere denkbare acculader beschikken is en we bovendien alles goed willen testen, zowel voorafgaand- als eventueel na de revisie.
Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn dan verneem ik deze graag.
Kind regards / Hartelijke groet,
Nick Koot
Conclusie: het bedrijf reageert snel, is bereid om er naar te kijken, maar hebben nog geen ervaring met het reviseren van Stromer accu's.
Beste Henry,
Allereerst dank voor uw bericht. Stromer accu’s hebben wij nog niet veelvuldig aangeboden gekregen. Zeg maar gerust, zeer weinig. Dat is op zich niet zo heel bijzonder aangezien accu’s in het algemeen pas gemiddeld na zo’n 5 jaar voor het eerst ter revisie worden aangeboden. Jongere accu’s presteren doorgaans nog prima en dan is er gewoonweg nog geen vraag naar vervanging en/of revisie. In zekere zin lopen wij dan ook altijd een enkele jaren ‘achter’ op wat er nu actueel is.
De enige keer dat wij ons kunnen herinneren betrof het een soort van dubbele accu en die leek destijds te bewerkelijk om te reviseren, maar dat is alweer een tijdje geleden en de huidige modellen accu’s van Stromer lijken heel anders dus dat biedt perspectief. Om welk model accu zou het gaan? Heeft u wellicht een foto of link naar de accu in kwestie?
Om zeker naar A) of- en B) naar welke capaciteit- en C) tegen welk bedrag revisie mogelijk is, zullen wij het echter eerst moeten onderzoeken aan de hand van een accu. Dit onderzoek is altijd geheel vrijblijvend en kosteloos bij accu’s welke wij nog niet eerder hebben onderzocht. Ook testen we altijd iedere accu voorafgaand een revisie om zowel ons als u inzicht te geven of revisie wel daadwerkelijk zinvol is.
Zodra we de accu onderzocht hebben kunnen we redelijk goed inschatten hoeveel werk de accurevisie aan tijd zal innemen, hoeveel cellen geplaatst kunnen worden en afhankelijk van welk merk en model cel kunnen we dan een gerichte prijsopgave doen met de uiteindelijke mogelijkheden vwb. capaciteit. Zoals gezegd, geheel vrijblijvend.
De huidige lader kunnen blijven gebruiken is altijd het uitgangspunt, enkel verlangen wij de lader bij het onderzoek omdat we niet over iedere denkbare acculader beschikken is en we bovendien alles goed willen testen, zowel voorafgaand- als eventueel na de revisie.
Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn dan verneem ik deze graag.
Kind regards / Hartelijke groet,
Nick Koot
Conclusie: het bedrijf reageert snel, is bereid om er naar te kijken, maar hebben nog geen ervaring met het reviseren van Stromer accu's.
Witte ST3 van maart 2019
De accu/cellen op zich zijn niet het probleem, wel de software/communicatie en BMS die verschillende waarden met elkaar vergelijken (intern of in de wolk) en het zaakje afsluit bij niet toegestane veranderingen, veranderingen die door Stromer zijn vastgelegd.
Vandaag op FB gelezen dat iemand met een ST1 zijn accu heeft laten reviseren bij fietsaccu-revisie.nl. De persoon is blij met de extra capaciteit (van 396 Wh naar 630 Wh) voor €450, maar de weergave/indicatie van de resterende capaciteit geeft vreemde waarden.
Witte ST3 van maart 2019
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Da's bij mij ook, niet iets waar ik me heel druk om maak. Mijn fiets denkt nog steeds dat ik een 735Wh accu heb, dus na een goeie 50 km bij normale omstandigheden vindt hij dat ik nog 0 km kan fietsen. Zo'n 35 km verder valt dan de ondersteuning inderdaad weg
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]