Omni C FW 4.1.3.3 Al iemand op zijn fiets?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 27 jul 2019, 14:51 bovendien hebben updates die geen merkbare verbeteringen aan de ondersteuning opleveren voor mij niet echt enige meerwaarde.
Tenzij het een security issue is zoals de pincode bij opstarten bij de ST3 en 5...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Neen, ook dan niet ... wordt hier niet gebruikt.

Die feature is trouwens beschikbaar op elke Stromer met OMNI C, dus niet enkel op de ST3 en ST5.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voordat ik friendly user werd voor Stromer, kreeg ik ook nooit FW updates automatisch binnen op mijn Stromer. Mijn situatie was vergelijkbaar met die van Stromerfred: de Stromer staat alleen aan als ermee gereden wordt, en dat was 4 a 5x per week 2x een uurtje. Na het fietsen gaat de Stromer een ruimte in zonder bereik (eigen huis of fietsenkelder op het werk) en wordt daar uitgeschakeld.

Misschien is het tijdsbestek dat de Stromer aan stond te kort om een FW update binnen te krijgen? (Dus dat het zo werkt dat Stromer op enig moment geautomatiseerd checkt welke Stromers er allemaal aan staan en daar de FW naar pusht? En dat een uurtje aan staan met bereik misschien daar net buiten valt?)

FW die door de dealer werd gepushd en nu test-FW die door Stromer zelf wordt gepusht komt hier namelijk wel altijd binnen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Golvas schreef: 27 jul 2019, 14:51....Ik sta niet meteen te springen om updates als eerste op mijn fiets te hebben ... bovendien hebben updates die geen merkbare verbeteringen aan de ondersteuning opleveren voor mij niet echt enige meerwaarde.
Ik wil ook geen beta-tester zijn, maar als een update officieel is goedgekeurd voor grootschalige uitrol, dan verwacht ik die ook te krijgen, niet na maanden wachten, maar bijvoorbeeld binnen 1 week. Die periode hebben we inmiddels ruimschoots overschreden!...
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 27 jul 2019, 15:22 Neen, ook dan niet ... wordt hier niet gebruikt.

Die feature is trouwens beschikbaar op elke Stromer met OMNI C, dus niet enkel op de ST3 en ST5.
Maar het is enkel voor de ST3 en ST5 een security fix, anders kon je namelijk altijd de fiets aanzetten en de accu meenemen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 27 jul 2019, 15:52 Ik wil ook geen beta-tester zijn, maar als een update officieel is goedgekeurd voor grootschalige uitrol, dan verwacht ik die ook te krijgen, niet na maanden wachten, maar bijvoorbeeld binnen 1 week.
De beta-testers zijn de friendly users. Dus dat heeft Stromer wel netjes dichtgetimmerd.

We zouden eigenlijk zelf de mogelijkheid moeten hebben om via de OMNI of de App te laten checken of er FW updates zijn en zo ja, die binnen te halen. Dat de dealer er nu nog tussen zit met een druk op de knop als de FW niet automatisch binnen komt is eigenlijk onzin.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik wacht gewoon af of dat “automatisch binnenkomen” ook echt gebeurd. Ik maakte daar al op 20 juni dezelfde opmerking over in dit draadje (pag 2 bovenaan, we zitten inmiddels op 27 juli en zijn op pag 7 beland). :)
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Henry schreef: 27 jul 2019, 16:57 Ik wacht gewoon af of dat “automatisch binnenkomen” ook echt gebeurd. Ik maakte daar al op 20 juni dezelfde opmerking over in dit draadje (pag 2 bovenaan, we zitten inmiddels op 27 juli en zijn op pag 7 beland). :)
ik ook :mrgreen:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

FreddyH schreef: 27 jul 2019, 16:18 een security fix, anders kon je namelijk altijd de fiets aanzetten en de accu meenemen...
Eigenlijk is dat een vals gevoel van veiligheid ... met een platte schroevendraaier open je elke batterijdeur én hoef je bovendien niet te wachten tot de fiets is opgestart. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daar heb je dan ook weer een punt... Gelukkig is dat op mijn fiets en stuk moeilijker, maar ook zeker niet onmogelijk.

Maar bij mij is de accu zó lelijk dat ik als diefstal beveiliging mijn fiets aan mijn accu vast leg :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie