Ondersteuning geheel weg !!!

Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Gisteravond toen ik richting me werk wilde stapte ik met een smile weer op me ST1X. Totdat ik merkte dat ik totaaaaal geeeeeen indersteuning had... wtf :bu: afgestapt fiets geheel uit gezet opnieuw aangezet sensor gekalibreerd en toen deed die het weer.... maar had toch het gevoel dat de ondersteuning minder was, kan ook tussen de oren zitten :ck: maar je zit dan toch anders op je Stromer als normaal zeker om dat ik in de nachtdienst zit

Ik vraag me ook af waar het vandaan komt omdat ik die ochtend toen ik uit me nachtdienst kwam er eigenlijk niks aan de hand was.....

Zijn vast meer gegadigden die dit wel eens mee gemaakt hebben hoor graag jullie bevindingen

Ps vrijdag moet die naar de fm voor de eerste onderhoudsbeurt dan zal ik het toch eens voorleggen
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dus de ondersteuning werkte al direct niet toen je begon met rijden? Of gebeurde dit pas onderweg?

Start je je Stromer op zonder druk op de pedalen?
Heb je een foutmelding in de display gezien?
Ging je verlichting wel aan, of ook niet?

Als uit en weer aanzetten werkte, dan zou ik mij er niet al te druk over maken, tenzij het probleem terug blijft komen natuurlijk. Maar ik snap wel dat je schrikt, zeker als je nog naar huis moet rijden. Het is mij ook weleens overkomen op 30km van huis en het vliegt je dan toch meteen even aan, ook als het snel opgelost is.

Je zou je dealer kunnen vragen om in het servicemenu te kijken naar mogelijke foutmeldingen. (Ook als je geen foutmelding in de display hebt gehad, kan in het servicemenu meer teruggevonden worden.) Als je dealer de gegevens uit het servicemenu niet kan interpreteren, dan kan hij aan Stromer zelf vragen om hiernaar te kijken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

- Ondersteuning werkte direct niet
- Opgestart zonder deuk op de pendalen
- Geen foutmelding
- Verichting aan

Had nog ff Google geraadpleegd en daar was eventueel een oplossing Stromer aan, batterijklep open accu eruit 30 sec eruit, accu terug opstarten zou ook een oplossing kunnen zijn .... dus gedaan en net richting werk deed die het weer prima

Maar zal het as vrijdag ff doorgeven of ze de Omni ff willen uitlezen op eventuele fouten

Thanks voor de reactie Stromeur 👍🏻
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Dat tweede dat je zegt kan ik beamen, ik werk ook met shiften en na de nacht heb ik ook ALTIJD het gevoel dat mijn fiets minder goed ondersteund en ik ben bijna 100% zeker dat dat aan men benen ligt :lol:
Golvas

Eric1971 schreef: 23 mei 2018, 23:49 Maar zal het as vrijdag ff doorgeven of ze de Omni ff willen uitlezen op eventuele fouten
Benieuwd of dat wat bruikbaars oplevert.
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Ik laat het weten zo gauw de Stromer terug is !!
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Zebbernaut schreef: 24 mei 2018, 18:51 Dat tweede dat je zegt kan ik beamen, ik werk ook met shiften en na de nacht heb ik ook ALTIJD het gevoel dat mijn fiets minder goed ondersteund en ik ben bijna 100% zeker dat dat aan men benen ligt :lol:
Ja of de benen of de wind op de kop ;p
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Stonden geen fouten in de Omni waar het aan heeft gelegen is onduidelijk, maar het Betuwes paard gaat weer als een malle..... dus tja ff de voldoende keer accu eruit terwijl de fiets aanstaat, deze 30sec eruit houden terug plaatsen en dan zijn vaak de meeste issius verholpen
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
stromersucks
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2019, 08:14

hallo,
ben nieuw hier en aangezien niet veel mensen het merk strömer kennen en mij weinig tot geen info kunnen geven heb ik mij aangemeld op deze forum, ik vind het persoonlijk een beetje erg dat een elektrische fiets zoals Strömer veel problemen heeft gehad en nog steeds heeft, ikzelf heb een ST2 van 2016 waarmee ik 124km dagelijks afleg voor mijn werk, heb deze in September aangekocht de eerste keer wassen met water in 2018 omdat ik dit normaal gewoon met een vochtig doekje afkuis ( Error code) geen krimpkous toegepast( Stromer heeft dit onder garantie hersteld) maar de werkuren moest ikzelf betalen (fout van de dealer die dit niet heeft toegepast (FIETS) is de dealer vandaar komt deze, tot op heden heb ik geen problemen meer gehad alleen klein error codes maar gemakkelijk op te lossen aangezien ik veel de fiets gebruik, af en toe had ik problemen met de batterij die mij halverwege in de steek liet staan maar in de hete zomermaanden doe ik toch 65 km op stand 3 gemiddeld 47per uur en toch nog 30% batterijcapaciteit over heb.
Nu deze maand maandag, woensdag gefietst en wou vrijdagvroeg vertrekken GEEN ONDERSTEUNING batterij eruit 30sec erin NIETS , f* dees dacht ik met de auto naar het werk gegaan thuis gekomen opnieuw ingestoken niks geen ERROR CODE niks,
kalibreren gedaan niks fiets binnen gedaan, blijkt dat de motor defect is(aandrijfmotor), wat blijkt nu (volgens stromer) raar maar waar ik heb nu 17.000 a 18.000km maar volgens de dealer zou stromer gezegd hebben dat dit normaal is aangezien er zoveel KM'S opstaan? :? ik snap het niet ge betaald een fiets van 6500eu standaar (met wat opstie's 7000 a 8000 eur) om dan maar 100km per jaar mee te doen? hoop nu dat stromer de kosten een beetje beperkt en dat ik terug kan fietsen naar mijn werk.
De fiets op zich fietst SUPER echt waar maar de kleine kinderziektes enz heeft mij veel geduld gekost, en nu dit, ik noem STROMER (het merk) TESLA... mooi, duur, maar soms laat het u toch in de kou staan.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Onderdelen kunnen stuk gaan maar de uitleg dat jou hoge km stand (maar 18000) de oorzaak is is onzin.
Plaats reactie