Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 24 jun 2019, 21:16 Merk echt totaal géén verschil in gedrag van automobilisten.
Wellicht een verschil tussen NL en BE? Ik merk ook compleet geen verschil namelijk...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Das heel vreemd. Bij mij is dit dag en nacht verschil. Mensen wachten echt tot je gepasseerd bent voor ze fietspad kruisen.
Ik ben hier op beginnen letten en het is zelfs zo dat van alle keren dat ik de pas ben afgesneden, dit quasi steeds op dagen was waarop ik geen fluo droeg.
Dus nu kijk ik uit naar zomerfietsshirt in fluo en volgende regenjas wordt ook zeker fluogeel of oranje :)
ST3 black 983wh
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Zomerfietsshirt: merk en type in fluo mag je altijd delen Bram!
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 24 jun 2019, 21:16 Ik nooit, alleen in het donker.
Merk echt totaal géén verschil in gedrag van automobilisten.
Enige waar ik verschil in ervaar is dat ik in het donker eerder voor een snelle verkeersdeelnemer wordt aangezien ivm de grote koplamp.
Helemaal eens hoor die koplamp en je gedrag (positie op de weg, kijken, doorkijken, overzicht en laten zien wat je wilt)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik dacht aan deze, maar ik ben nogal groot en denk dat castelli nogal kort uitvalt, dus dan moet ik maat te groot nemen en dan heb ik teveel ruimte qua borstomtrek, dus ben nog aan het kijken of ik die kan kopen in fysieke winkel na passen.

https://www.bikester.be/castelli-inizio ... v_chn=shop
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

https://www.vergesport.com/be-nl/produc ... rstrui-km/ deze kan je kopen vanaf één stuk. kleur kun je dan zelf kiezen. Er is fluogeel, fluogroen, fluoblauw,...

enfin, you get the point
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

WFVst5 schreef: 25 jun 2019, 20:50 Helemaal eens hoor die koplamp en je gedrag (positie op de weg, kijken, doorkijken, overzicht en laten zien wat je wilt)
Ja, het is naar mijn beleving ook een groot deel je eigen interactie. Doorkijken ipv 5m voor je stuur, blinde bochten op tijd signaleren, volledig controle over je fiets (ipv de fiets over jou....); beheerst defensief rijden.
En tuurlijk kom je allemaal wel die enkele verkeershufter tegen.
Maar overall is het mij tot nu toe 100% mee gevallen.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

napauleon schreef: 15 jun 2019, 09:08 Ik ben er toch nog niet helemaal over uit hoe ik me wil gaan wapenen tegen fixe regenbuien. Ik had zelf een Gore C3 broek in gedachten. Maar ik fiets al met allemaal fietskleding. Misschien is een Gore broek dan wat overkill, omdat het niet over normale kleding hoef te dragen?

Misschien meer zoiets voor koud en nat weer? https://www.futurumshop.nl/futurum-prof ... lack.phtml
Waar ik me echter een beetje zorgen over maak is dat het weer droog genoeg moet zijn voor de weg terug. Maar ook dat vocht alsnog in de schouderbanden kruipt waardoor je bovenlichaam alsnog vochtig wordt.

Adviezen op dit vlak :?:
Hoi,

ik heb een Gore C3 broek die ik draag over een jeans bij regen. Ik moet wel zeggen mijn woon -werkverkeer is slechts 4 km dus aangepaste fietskledij voor die afstand draag ik niet. Voor mij is de C3 over een jeans comfortabel genoeg. Al moet ik wel zeggen dat bij hevige regen mijn jeansbroek toch wat nat is ondanks de regenbroek die ik erover draag. Maar dan moet het echt wel hevig regenen!
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

De laatste vier weken met ATB broek van AGU met binnenbroekje waar een goede zeem in zit. Thermo shirt van Brynje (Zomers koel en s'winters warm&droog) met s'morgens een Icebreaker Merino 260 of 390 shirt lange mouw. Aan de voeten open fiets sandalen van Shimano met SPD :hy: :hy:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

Ik draag een normaal t-shirt, spijkerbroek en fluoriserende helm.
Als het koud is een windjack erover, die zwart is en wel fluoriserende handschoenen.
Bij aanschaf van nieuwe kleding zou ik wel meer rekening houden met fluoriserende of reflecterende kleding.
Plaats reactie