Remmen Recuperatie

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 16 jun 2019, 11:05 Misschien bot hoor, maar volgens mij lezen mensen geen handleiding meer tegenwoordig....
Klopt, maar dat is niets van tegenwoordig......42jr. geleden werden de instructieboekjes die netjes door de fabrikant in de meeste talen in plastic tasje bij de vracht auto geleverd werd ook alleen door een enkeling gelezen.
Gezien de vragen die dan later gesteld werden "kan ik doorrijden met dit lampje aan"? of, waar zit het reservewiel? Hoe werkt dit? Ik moest mij dan wel een inhouden of op z'n minst zuchten :mrgreen: :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Merken jullie ook dat de remrecuperatie ietsje blijft hangen nadat je de rem gelost hebt?
Ik merk dat ik na remmen een seconde (zo voelt het, kan gerust iets minder zijn) blijft afremmen, voor de motor opnieuw aandrijft.
Dit begint me wel meer en meer te storen, waardoor ik overweeg de remrecuperatie uit te zetten. Maar dat heeft dan weer een negatieve invloed op mijn remblokjes en mijn actieradius (zij het in mindere mate waarschijnlijk, want zoveel laadt dat niet bij denk ik). En zoals allesstroomt aangeeft is het wel een comfortabele manier om voor de bocht rustig voldoende af te remmen.
Ik zou dus graag willen weten of dit bij jullie ook blijft 'hangen' of niet, want indien dat niet het geval is kan ik dit verhelpen bij eerste servicebeurt. Indien dit bij iedereen zo is, moet ik gewoon overwegen of ik het wil gebruiken.
ST3 black 983wh
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Bram, ga eens naar het service menu en check daar of er ‘pulled’ verschijnt als je links of rechts indrukt. Dan weet je of de remsensor blijft hangen. Of je kunt ook checken of het remlicht langer aanblijft als je de hendel al losliet. Zoja dan is er een probleem. Anders niet. Bij mij blijft ie nu ook soms plakken. Geen idee waarom.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik ben tevreden over de recuperatie. dat kleine beetje vertraging ben ik aan gewend en houd ik rekening mee
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

allesstroomt schreef: 19 jun 2019, 09:03 Bram, ga eens naar het service menu en check daar of er ‘pulled’ verschijnt als je links of rechts indrukt. Dan weet je of de remsensor blijft hangen. Of je kunt ook checken of het remlicht langer aanblijft als je de hendel al losliet. Zoja dan is er een probleem. Anders niet. Bij mij blijft ie nu ook soms plakken. Geen idee waarom.
gechecked, all systems nominal :ay pulled en unpulled zoals het hoort in fractie van seconde. Ik denk dat er gewoon wat lag op recuperatie zit en dat ik maar wat defensiever moet rijden, dus niet als de gesmeerde bliksem weer op de trappers en verwachten dat fiets vooruit schiet na remmen...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En flink terugschakelen voordat je weer aanzet, maar misschien deed je dat al.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 19 jun 2019, 22:33 En flink terugschakelen voordat je weer aanzet, maar misschien deed je dat al.
Inderdaad, ik schakel heel veel om ketting, tandwielen, motor en batterij te ontzien. Bij vertragen schakel ik ook 2 a 3 versnellingen terug. 6 als ik weet dat ik een volledige stop moet maken...
Zal een eigenschap van die recup zijn dat hij wat tijd nodig heeft om van vermogen onttrekken aan wiel over te schakelen naar vermogen geven.
ST3 black 983wh
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Vandaag had ik ook iets vreemds met mijn recup; ik reed op de weg tussen de auto’s “vol gas” (47 km/h of hoger op de omni; tegen de begrenzer aan) en moest al toeterend een noodvertraging maken omdat een automobilist mij aanzag voor fietser. (Heel vreemd; ik reed tussen twee auto’s die ongeveer de zelfde snelheid hadden als ik had, dus de auto achter mij had anders ook behoorlijk moeten remmen. Gelukkig geen aanrijding van voor of achter).

Na de noodvertraging (reed nog maar nog maar 15 km/h of zo) bleef het recup scherm staan; en de remming actief. (Lekker trappen!) Ik heb de fiets op de stoep gezet en moest redelijk lang wachten tot de fiets uit de recup stand ging en weer normaal fietste. Ik gok 2 a 3 minuten. Kon met +/- de pijltjes aanpassen; maar er niet uit. Menu onbereikbaar, dus ook geen eject vd batterij.

Zal de handleiding eens induiken; ondanks dat die gelezen is, is blijkbaar niet alles blijven hangen :oops:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Is de remssensor niet gewoon blijven hangen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Wss heb je tijdens het toeteren per ongeluk ook enkele seconden op de - (min) knop gedrukt, waardoor je Stromer in recup springt?? Heb ik ook al enkele keren gehad bij zo’n nood ingreep. Inmiddels heb ik de knoppen van toeter en ondersteuning omgewisseld zodat de toeter dichter bij mijn hand zit.

Door lang op plus te drukken ga je uit recup.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Plaats reactie