Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Kan er me iemand een bijpassende legging of broek aanraden? Ik ben absoluut tegen wielerkleding, ik hou van een beetje normale kleding op de fiets, maar merk nu alleszins het grote voordeel van die vest. Wat is een makkelijke, ademende legging die hier bij hoort? Dank!
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

De spullen van het huismerk van Futurum hebben over het algemeen een nette prijs voor goede spullen.
Je komt dat wel uit in de echte wielerkleding.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Je bent absoluut tegen wielrenkleding, dus daar zou ik de broek dan zeker niet zoeken. Blijven over de broeken (lang en kort) van andere sporten en de gewone broeken. Meer is er volgens mij niet.

Broeken uit andere sporten: zou ik niet zo snel kiezen. Die broeken zijn niet ontworpen voor fietsers/wielrenners, dus die zullen niet lekker zitten in het gebruik.

De gewone broeken: lijkt me dat je daar dan ergens een keuze uit moet maken. Geen idee waar je eigen voorkeur naar uit gaat.

Geen idee waar je aversie tegen wielrenkleding vandaan komt, maar wellicht zijn de mtb-broeken nog wel een optie voor je. Die dingen lijken al veel meer op een normale broek en je hebt ze in lange en korte varianten. Het voordeel van mtb-broeken is dat ze ontworpen zijn om mee te fietsen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En onder die MTB broek eventueel een onderbroek met zeem, zoals deze: https://agu.com/essential-undershort-men

Persoonlijk zou ik eens een fiets legging kopen en proberen. Zelf vind ik ze ook niet perse mooi (nogal understatement) maar ze zitten echt super. En dat in alle weer situaties. Dus geen koude en aan je been plakkende broek met regen maar gewoon comfortabel. Altijd.
Je hebt alleen wat variatie nodig voor verschillende temperaturen.

Wat Daniel1975 zegt: Futurum eigen merk heeft inderdaad een erg nette prijs/kwaliteit verhouding. Dat geldt ook voor Agu, welke ook kleding heeft voor de langere mens. (zoals je gemerkt hebt houdt veel wielerkleding op bij maat 38XL, maar da's dan net groot genoeg voor een Barby pop :roll: )
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Ik ben er toch nog niet helemaal over uit hoe ik me wil gaan wapenen tegen fixe regenbuien. Ik had zelf een Gore C3 broek in gedachten. Maar ik fiets al met allemaal fietskleding. Misschien is een Gore broek dan wat overkill, omdat het niet over normale kleding hoef te dragen?

Misschien meer zoiets voor koud en nat weer? https://www.futurumshop.nl/futurum-prof ... lack.phtml
Waar ik me echter een beetje zorgen over maak is dat het weer droog genoeg moet zijn voor de weg terug. Maar ook dat vocht alsnog in de schouderbanden kruipt waardoor je bovenlichaam alsnog vochtig wordt.

Adviezen op dit vlak :?:
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

allesstroomt schreef: 14 jun 2019, 08:54 Die Italianen zijn echt niet groot geschapen :)
:lol:
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

BEDankt! Het zijn vooral de bretellen die me wat tegensteken bij fietsleggings en ook wel het sfeertje van macho wielrenners/wielerterroristen.

Maar goed. Ik kan me daar wel overzetten. Eens kijken. Zijn er ook zonder bretellen?
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ja, je hebt ook broeken zonder de bretels. Om het wielren macho-wereldje van te vermijden, mijn eerdere tip: kijk eens bij de mtb-kleding.

Over de vraag: hoe te kleden bij koude en bij regen?
Ik heb geen kleding die koude EN regen tegelijk bestrijdt. Ik heb kleding tegen de kou en kleding tegen de regen. Ik kan beide combineren.

Ik trek warmere fietskleding aan als de temperatuur daalt. Hierbij vind ik met name voor mijn bovenlichaam de oplossing in meer laagjes in plaats van iets dikkers. Dit "meer laagjes principe" hanteer ik ook voor de handschoenen (er zijn van die hele dunne handschoenen te koop, die ik dan combineer met goede ski-handschoenen).

Ik probeer zoveel als mogelijk het rijden door de regen te vermijden. Ik moet er wel bij vertellen dat ik tot op heden altijd in de gelukkige omstandigheid heb verkeerd dat ik dat ook kan doen door flexibele werktijden en thuiswerken. Voor die enkele keer per jaar (vaak maar zo'n 2x-3x in het jaar) dat de regenbui niet te vermijden valt (je bent op het werk en je moet terug naar huis, echter er valt geen droge periode meer te bekennen die middag en avond), dan accepteer ik dat ik drijfnat wordt. Een wielren-regenjas houdt wel een klein beetje regen tegen, maar een flinke plens water is teveel voor zo'n jasje. Ik fiets niet met een regenbroek.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik draag op de Stromer leggings zonder schouderbanden van Craft die ik voorheen droeg tijdens het schaatsen. 100% synthetisch, volledig stretch, gladde buitenkant, extra touwtje om de middel tegen eventueel afzakken, zachte fleecelaag aan de binnenzijde. Als ie uit moet omdat het te warm wordt onderweg past ie opgerold achterin de zak van je jas/shirt.
Ik gebruik deze legging ook als alternatief voor een thermobroek onder mijn motorpak.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Henry schreef: 15 jun 2019, 10:00 Ik probeer zoveel als mogelijk het rijden door de regen te vermijden. Ik moet er wel bij vertellen dat ik tot op heden altijd in de gelukkige omstandigheid heb verkeerd dat ik dat ook kan doen door flexibele werktijden en thuiswerken. Voor die enkele keer per jaar (vaak maar zo'n 2x-3x in het jaar) dat de regenbui niet te vermijden valt (je bent op het werk en je moet terug naar huis, echter er valt geen droge periode meer te bekennen die middag en avond), dan accepteer ik dat ik drijfnat wordt. Een wielren-regenjas houdt wel een klein beetje regen tegen, maar een flinke plens water is teveel voor zo'n jasje. Ik fiets niet met een regenbroek.
Ik blijf ook wel eens wat langer werken om een bui te vermijden, of vertrek wel eens wat vroeger.
Ik heb altijd fietskledij aan voor mijn woon-werk verkeer. Als het een beetje regent, rij ik zo door. Indien het een fikse plensbui is, doe ik mijn Vaude Luminum regenjas, regenbroek en overtrekschoenen aan. Die houden me minstens anderhalf uur droog (deze week getest, minstens 30 min flinke hoosbui, de rest van de rit gedruppel en malse regen :mrgreen: )
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie