Geveerde voorvork voor de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bram Roose schreef: 07 jun 2019, 10:54 Gedeeltelijk mee eens, hoewel ik toch denk dat je zou mogen verwachten dat stromer kiest voor merken die top zijn en waar mensen wel al ervaringen mee hebben (op hun MTB of andere fiets. vb: de M99 pro).
Bij de eerste Stromers (voorlopers van de ST1) was dit ook heel consequent gedaan, b.v. Ritchey stuur en zadelpen, dat is nu allemaal vervangen door OEM. Persoonlijk vind ik dat jammer, maar zolang ik niet weet wat de prijs van de huidige Stromers zou worden wanneer Stromer hiernaar terug gaat, weet ik eerlijk gezegd ook niet wat ik hiervan vind. Daarnaast heb ik nog niks gelezen over afgebroken zadelpennen of sturen. En met de keurig aangeschreven FSA crankset is al wel wat gedoe geweest. Dus of er nou een merk op staat of niet, dat doet er niet toe.

Maargoed, met bikes in de 7-10k prijsklasse hebben we zeker het recht om stevige eisen te stellen aan de kwaliteit en de uitstraling van een product. Ik deel alleen niet de veelgehoorde mening dat alleen bewezen/grote/bekende/vertrouwde/dure merken die kwaliteit kunnen leveren.
Bram Roose schreef: 07 jun 2019, 10:54
Stromeur schreef: 07 jun 2019, 10:18 Het verloop van dit topic vind ik al een jaar lang tenenkrommend en op dit soort momenten schaam ik me bijna dat ik eigenaar van dit verder zo opbouwende forum ben.
Ik vind dit forum net fantastisch omdat het onafhankelijk is van Stromer, waar mensen dus hun ervaringen en tips kunnen meedelen. Goed en slecht. Postief en negatief en vooral realistisch.
Helemaal mee eens hoor, en dat gaan we ook gewoon zo houden.

Waar het bij mij mis gaat, is als een product wordt afgekamd op basis van het feit dat er niet het juiste merkje op staat (in dit geval dus Wren i.p.v. RockShox). De reserves begrijp ik, die heb ik ook, maar ik vind dat er pas een (hard) oordeel geveld kan worden over de kwaliteit als de vork in de praktijk is getest.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Bij mij gaat de kritiek over de Wren voor 90% over de lompe looks en het 1-kleur principe.
Dat staat los van het merk.
Ik vind, ongeacht of het nu Rockshox, Fox, Marzocchi of Wren is, het ding gewoon lomp en lelijk. Denk dat er weining mensen zijn die niet liever iets hadden gezien met een passender design.
En ja, dan is toevallig de RS1 het beste voorbeeld.
Afbeelding

OEM sturen etc geloof ik allemaal wel. Zijn zoveel fietsfabrikanten die dat doen en is wat mij betreft 1 pot nat.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 07 jun 2019, 10:59 Mee eens, Stromeur. Ik krijg mijn geveerde vork op matzwarte st3 volgende week vrijdag. De eerste reactie van de st5 eigenaar op Facebook met deze vork was alvast positief. Ik denk dat dat wel voor elkaar is: het zal een vooruitgang zijn voor mensen die comfort zoeken.
Dat denk ik ook. Ik ben nog steeds ontzettend blij met de (oké wel echt te dure) geveerde voorvork op mijn ST2 S. En als ik dan die filmpjes van de BE wegen bekijk... ik heb zo met jullie te doen.

Open gerust een nieuw topic voor ervaringen met de geveerde vork als-ie er is, want dit preview-topic loopt al zo lang dat velen de moeite niet gaan nemen om dat eerst allemaal door te akkeren. Ik ben benieuwd hoe de vork bevalt en zou ook graag wat detail-foto's zien als je kans ziet :)
allesstroomt schreef: 07 jun 2019, 10:59 En ik betaal ook graag voor kwaliteit: kinekt en de spurcycle bijvoorbeeld. Of zelfs ortlieb tassen. Maar als ik 1090 euro uitgeef aan een originele stromer vork dan mag ik op zijn minst toch verwachten dat de vork origineel qua kleur klopt met mijn fiets. Ik zou echt in de grond zinken van schaamte als fabrikant als dat niet kan.
+1
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Daniel1975 schreef: 07 jun 2019, 13:29 Bij mij gaat de kritiek over de Wren voor 90% over de lompe looks en het 1-kleur principe.
Dat staat los van het merk.
Ik vind, ongeacht of het nu Rockshox, Fox, Marzocchi of Wren is, het ding gewoon lomp en lelijk. Denk dat er weining mensen zijn die niet liever iets hadden gezien met een passender design.
En ja, dan is toevallig de RS1 het beste voorbeeld.


OEM sturen etc geloof ik allemaal wel. Zijn zoveel fietsfabrikanten die dat doen en is wat mij betreft 1 pot nat.
Wat n mooie, past deze niet op mn Es? :D

En inderdaad deze op de ST5, en dan de mogelijkheid om t stuur te verhogen, kan ik er ook op fietsen :cool2:
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fastedde schreef: 08 jun 2019, 20:03 Wat n mooie, past deze niet op mn Es? :D
Hij is er niet in 26" dus past niet op de ST1, ST1 X, ST2 of ST2 S. Hij is er ook niet met een ovale buis, dus hij past niet op de ST3 en de ST5.

M.a.w.: deze vork oogt inderdaad prachtig, maar past op geen enkele Stromer. Daar hebben we dus vrij weinig aan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 08 jun 2019, 20:26 Hij is er niet in 26" dus past niet op de ST1, ST1 X, ST2 of ST2 S. Hij is er ook niet met een ovale buis, dus hij past niet op de ST3 en de ST5.

M.a.w.: deze vork oogt inderdaad prachtig, maar past op geen enkele Stromer. Daar hebben we dus vrij weinig aan.
Hij past dus wel op mijn fiets :cool2:

Wordt mijn fiets ineens 3x zoveel waard :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

FreddyH schreef: 09 jun 2019, 00:52
Stromeur schreef: 08 jun 2019, 20:26 Hij is er niet in 26" dus past niet op de ST1, ST1 X, ST2 of ST2 S. Hij is er ook niet met een ovale buis, dus hij past niet op de ST3 en de ST5.

M.a.w.: deze vork oogt inderdaad prachtig, maar past op geen enkele Stromer. Daar hebben we dus vrij weinig aan.
Hij past dus wel op mijn fiets :cool2:

Wordt mijn fiets ineens 3x zoveel waard :bj
:cool2: :cool2: :cool2: Go for it.
Denjos
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 dec 2018, 22:49

allesstroomt schreef: 07 jun 2019, 10:59 Mee eens, Stromeur. Ik krijg mijn geveerde vork op matzwarte st3 volgende week vrijdag. De eerste reactie van de st5 eigenaar op Facebook met deze vork was alvast positief. Ik denk dat dat wel voor elkaar is: het zal een vooruitgang zijn voor mensen die comfort zoeken.

En ik betaal ook graag voor kwaliteit: kinekt en de spurcycle bijvoorbeeld. Of zelfs ortlieb tassen. Maar als ik 1090 euro uitgeef aan een originele stromer vork dan mag ik op zijn minst toch verwachten dat de vork origineel qua kleur klopt met mijn fiets. Ik zou echt in de grond zinken van schaamte als fabrikant als dat niet kan.
En en pics...? Hoe rijd ie?
Stromer st1 s (2j.) in bestelling st3 wit, zwarte wren voorvork, kinekt 2.1
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Helaas levertijd onbekend... De dealer heeft met scha en schande geleerd geen verwachte levertijden meer mee te geven. Niemand weet het dus wanneer de vork er zal zijn. Er ligt ook een comfort stuurpen op mij te wachten (dus ik ga de 3 opties hebben voor comfort: stuur, stuurpen en verende vork, (en ook kinekt)). Dealer stelde voor om de stuurpen al te monteren, maar ik wil ze dat telkens monteren en demonteren graag besparen, dus heb gezegd dat ze ermee mogen wachten tot ook de verende vork arriveert.

Wat een bende amateurs, die mannen van Stromer, en dat amateurisme moet door superprofessionele en capabele dealers dan maar gecompenseerd worden. Nogmaals: als fabrikant zou ik door de grond zinken van schaamte. Omwille van de levertermijnen én omwille van het kleurverschil tussen originele vork en originele fiets.
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

We zien de ST-5 niet vaak met het beschikbare bagagerek en vooral de telescopische vork. Ik vind het jammer dat de optie zo laat kwam. Ik kocht altijd mijn VW-opties (omhoog!). Het idee was om hetzelfde te doen met Stromer. Zijn er tests met deze vork voor ST-5 (goed of futiel)? Ik zie niet vaak dat de winkellink alleen voor foto's is.

https://www.tandem.ch/achat/marques/str ... due-a-4015
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
Plaats reactie