Aanvraag nummerplaat verkeerd

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 07 jun 2019, 07:27 In Brazilië bij de overheid moet je dan betalen om van positie in die stapel te veranderen. Hier nog niet maar ik zou het toch niet riskeren.
:bj :bj

Ik vind het sowieso redelijk hysterisch dat je in België pas fatsoenlijk snel geholpen wordt als je fysiek voor de snuit van een ambtenaar staat, waardoor ze je wel moeten helpen om weer van je af te komen. Online zouden zulke dingen juist veel sneller, efficiënter en foutlozer moeten gaan. Ik zou he-le-maal gék worden daarvan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Oh maar in onze kolonie zijn ook al heel wat online aanvragen mogelijk hoor. Het leuke is ook dat er dan vaak geen ambtenaar meer naar omkijkt. Dat in combinatie met het feit dat ze meestal slecht geprogrammeerd zijn maakt dat je af en toe door de mazen van het net kunt glippen en bijvoorbeeld eens onterecht minder belastingen betaalt dan je eigenlijk zou moeten.

Ik hou best wel van ons bananenkoninkrijk. Je moet alleen een beetje de weg kennen. En je grenzen kennen: als een ambtenaar zegt: op papier, dan is het op papier en niet via email. Het werkt echt min of meer als je je volledig onderwerpt aan hun regels en hen doet geloven dat ze de macht hebben.

PS. Ik wou hier nog voor de petite histoire aan toevoegen dat sommige online formulieren een sluitingsuur kennen. Zo kun je een online formulier van de nationale bank niet op zondag of na middernacht invullen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 07 jun 2019, 11:09 Het werkt echt min of meer als je je volledig onderwerpt aan hun regels en hen doet geloven dat ze de macht hebben.
Zo doe ik het hier inderdaad ook met starre en dommige klantenservice-trutten. U roept, wij draaien.
allesstroomt schreef: 07 jun 2019, 11:09 Zo kun je een online formulier van de nationale bank niet op zondag of na middernacht invullen.
:bj :bj :bj

Bel de witte jassen maar, mij kun je afvoeren nu. :bu:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

allesstroomt..
Ik zou heel graag een vroegere afspraak regelen, of gewoon EEN afspraak ware het niet dat we bij de lijn (chauffeur) met serieus personeelstekort zitten en los verlof een maand op voorhand aangevraagd moet worden. 😂
Papieren zijn opgestuurd, plaat is geschrapt. Trapondersteuning + autonoom duidelijk max 20 per uur bij gezet. Mail met alle info, ze trekken hun plan maar.
Zolang er maar een SP plaat in de bus valt, boeit het me niet HOE men het doet. :-)

Back roller Classic + abus granit zijn ook al binnen 🎉
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Hey Marcusss, ik wil niet lastig doen, maar alle stromer dealers preregistreren de fiets in BE als niet-autonoom (toch de ST3 en ST5), wat ze ook zijn. Als jij dan autonoom aanduidt denk ik dat je de papieren binnen een maandje of 2 (ahja 't is verlofperiode tegen dan), nog eens gaat terug krijgen. Ik denk dat als je nu binnen een maand een dag verlof neemt, je sneller gaat klaar zijn dan opsturen :)
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Ge doet niet moeilijk hoor.

De discussie is al tig keren gevoerd over de autonomie. Omdat die max 20km/u is er door de recente wetswijziging geen enkel verschil in kwalificatie.
En als ik de papieren terug krijg, zal ik doen wat zij mij opdragen om de boel in orde te krijgen.
Er zijn nog altijd ergere dingen in het leven. Even relativeren, tot 4 dagen terug had ik niet eens een stromer. :mrgreen:
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Seg maar voor mij maakt het niet uit hoe jij aan jouw kolonie nummerplaat komt hoor. Laat het weten hoe het afloopt!
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

:D :D :D

Dat is het hem net, mij ook niet. Als het maar de juiste is.

Update volgt nog!
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

M'n fiets gaan ophalen om 17u vandaag. om 18u verzekeringen geregeld en mocht van m'n verzekeraar reeds de baan op. Nummerplaat neem ik over van vorige speedbike.
Hij had ook eerst wel probleem volgens verzekeraar dat mijn FM aangeduid had 'zonder autonome functie' maar dat ik toegegeven had dat het wel zo was. Hij vroeg me wat hij dan moest ingeven en dat dit juist moest zijn. Maar hij gaf dan uiteindelijk de kwalificatie: autonoom tot 25km/u in en trapondersteuning tot 45 en dit ging ook perfect in zijn systeem. Dus maakt inderdaad niet meer uit nu.
ST3 black 983wh
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Zo se, voor eens en altijd duidelijkheid.
Thx Bram
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
Plaats reactie