Speed pedelec geflitst in zone 30

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

In dit geval klopt de boete helaas, omdat de SP op de rijbaan moet en dus het bord rechts ziet als hij passeert.

MAAR: volgens mij zijn er nogal wat situaties waar het bordje met de zone aanduiding of de snelheidsbeperking links van het fietspad staat. Enkel bordjes rechts van jou hebben een wettelijke kracht heb ik altijd geleerd.

Ik weet dat er hier een heleboel mensen zitten die strikt de wet willen volgen en ik vraag me af wat zij van zo een situatie zouden denken?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Juist, terecht.

Het enige wat ik me afvraag: waarom is dit nieuwswaardig? Die van die postduif een paar weken geleden was grappig, maar dit is gewoon een gevalletje "te snel langs controle, dus boete". Goh. Van die auto's wordt toch ook geen nieuwsbericht gemaakt?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik bedacht me daarstraks ook, indien ze voor iedere snelheidsbekeuring van een auto een bericht moesten schrijven...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 04 jun 2019, 21:12 Ik bedacht me daarstraks ook, indien ze voor iedere snelheidsbekeuring van een auto een bericht moesten schrijven...
Zou even nuttig zijn als dit bericht :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

De wet is voor iedereen hetzelfde , toch voor de wegcode hm hm :D
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 04 jun 2019, 20:57 Het enige wat ik me afvraag: waarom is dit nieuwswaardig?
Omdat wij ons "fietser" voelen en het nogal confronterend (reality-check) is als je een snelheidsboete krijgt voor een overtreding die je met de racefiets ook eenvoudig maakt, maar dan zonder kenteken en dus zonder boete?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

allesstroomt schreef: 04 jun 2019, 20:54 Enkel bordjes rechts van jou hebben een wettelijke kracht heb ik altijd geleerd.
Ben bang dat je dan niet goed hebt opgelet: er zijn bijvoorbeeld borden die aangeven dat je aan deze zijde van de weg niet mag parkeren; mag je niet “links” parkeren dan staat er ook links zo een ;p

Er zijn borden voor bijvoorbeeld even dagen rechts parkeren en oneven dagen links. Etc.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

jjj schreef: 05 jun 2019, 10:01
allesstroomt schreef: 04 jun 2019, 20:54 Enkel bordjes rechts van jou hebben een wettelijke kracht heb ik altijd geleerd.
Ben bang dat je dan niet goed hebt opgelet...
Zou natuurlijk in België anders kunnen zijn dan in Nederland...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Nope ... jjj heeft gelijk : hij heeft inderdaad niet goed opgelet. ;)

Wat betreft die geflitste SP bestuurder : benieuwd wat Werner zijn kornuiten hadden ondernomen als die SP zonder plaat had gereden ... niets waarschijnlijk. :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Golvas schreef: 05 jun 2019, 13:28 Nope ... jjj heeft gelijk : hij heeft inderdaad niet goed opgelet. ;)

Wat betreft die geflitste SP bestuurder : benieuwd wat Werner zijn kornuiten hadden ondernomen als die SP zonder plaat had gereden ... niets waarschijnlijk. :mrgreen:
Golvas en anderen. Jullie kennen de wegcode vast beter dan ik, maar inderdaad zijn er borden die enkel rechts van de chauffeur mogen staan: gevaarsborden, verbodsborden en borden betreffende de voorrang. Parkeerborden mogen wel overal staan.

Enfin, niet relevant hier want het bord met zone 30 stond hier wel degelijk rechts van de fietser. Anders zou ik wel keihard in het verweer gaan. Ik leg me nooit neer bij de wet, dat ding is namelijk altijd interpreteerbaar!
Plaats reactie