Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Marchie schreef: 02 jun 2019, 15:31 Het tweede deel (20km) is op een fietspad langs de oude steenweg tussen Menen en Ieper. Dit deel is heel wat minder mooi en met veel meer verkeer, maar er is gelukkig wel een apart fietspad, afgescheiden van de rijbaan.
Even de weg gecontroleerd op GoogleMaps. Dit soort wegen is niet overal even veilig, met af en toe een 'blinde' oprit, waarbij een bestuurder die van zijn erf de weg wilt oprijden jou helemaal niet gaat zien afkomen (en jij hem ook niet zal zien). Let op dit soort punten op, en vertraag, is mijn advies.

voorbeeld op die weg https://www.google.com/maps/@50.8326111 ... 312!8i6656
Als de bewoner van dat huis rechts van zijn oprit rijdt, ziet hij jou niet...
Op mijn werk draag ik een geklede broek, hemd en colbert. Ik zal dus wellicht in fietskledij naar het werk fietsen en me daar omkleden. Gelukkig kan ik douchen op het werk. Ik heb regelmatig (late) avondvergaderingen en zal op die dag dan ook de wagen nemen en dan telkens verse kledij meebrengen.
dacht ik eerst ook zo te doen. Ondertussen neem ik de verse kledij mee in de fietstas. Laat vergaderen is gewoon wat later thuiskomen, op de Stromer
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Marchie

Lamkram schreef: 02 jun 2019, 18:13 Matthias,

Je heb een mooie keuze gemaakt en je goed laten informeren en door ervaring uiteindelijk de knoop doorgehakt.

Veel plezier en veilige km's met je nieuwe aankoop.

Groet Mark
Hartelijk dank. Ik heb heel veel steun gehad aan het forum (en de testrit) om mijn uiteindelijke beslissing te nemen.
Marchie

Tomasj schreef: 02 jun 2019, 20:12
Marchie schreef: 02 jun 2019, 15:31 Het tweede deel (20km) is op een fietspad langs de oude steenweg tussen Menen en Ieper. Dit deel is heel wat minder mooi en met veel meer verkeer, maar er is gelukkig wel een apart fietspad, afgescheiden van de rijbaan.
Even de weg gecontroleerd op GoogleMaps. Dit soort wegen is niet overal even veilig, met af en toe een 'blinde' oprit, waarbij een bestuurder die van zijn erf de weg wilt oprijden jou helemaal niet gaat zien afkomen (en jij hem ook niet zal zien). Let op dit soort punten op, en vertraag, is mijn advies.

voorbeeld op die weg https://www.google.com/maps/@50.8326111 ... 312!8i6656
Als de bewoner van dat huis rechts van zijn oprit rijdt, ziet hij jou niet...

Je hebt volledig gelijk. Ik ben ook niet helemaal gerust in dat stuk van mijn route. Ik heb al gekeken om dit via een andere route te doen, maar dit is niet zo evident. Er is nog een route via binnenwegen die slechts 3km langer is. Ik ga die zeker ook eens proberen, maar is wel meer draaien en keren.
Marchie

Tomasj schreef: 02 jun 2019, 20:12
Op mijn werk draag ik een geklede broek, hemd en colbert. Ik zal dus wellicht in fietskledij naar het werk fietsen en me daar omkleden. Gelukkig kan ik douchen op het werk. Ik heb regelmatig (late) avondvergaderingen en zal op die dag dan ook de wagen nemen en dan telkens verse kledij meebrengen.
dacht ik eerst ook zo te doen. Ondertussen neem ik de verse kledij mee in de fietstas. Laat vergaderen is gewoon wat later thuiskomen, op de Stromer
Het zou inderdaad goed kunnen dat ik na een avondvergadering net heel graag nog een uurtje op de fiets wil zitten. Om eens volledig uit te waaien en mijn hoofd helemaal leeg te maken.
Hoe neem je jouw hemden mee zonder dat ze gekreukt zijn?
Marchie

Jins schreef: 02 jun 2019, 18:36
Marchie schreef: 02 jun 2019, 15:31 Enige minpuntje: voorziene leverdatum is begin september :bh: Het ongeduldige wachten kan beginnen ... :bu:
Innige deelneming :x
Je geduld zal beloond worden, gewoon wachten :mrgreen:
Daarna begint het genieten :ay
Bedankt voor het medeleven :bj ! Echter, eens je de smaak te pakken hebt (zeker na een testrit) is het wel behoorlijk moeilijk om zo lang te moeten wachten. :girl:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Marchie schreef: 02 jun 2019, 21:18 Het zou inderdaad goed kunnen dat ik na een avondvergadering net heel graag nog een uurtje op de fiets wil zitten. Om eens volledig uit te waaien en mijn hoofd helemaal leeg te maken.
Hoe neem je jouw hemden mee zonder dat ze gekreukt zijn?
Voorzichtig opplooien. Het echt kostuum heb ik echter een aantal jaren laten varen, ik heb tegenwoordig ook meestal een jeans aan. Ik werk net zo efficiënt in jeans als in drie-delig maatpak (wat ik tot pakweg 10 jaar geleden steevast droeg). En ik werk nog steeds voor dezelfde werkgever :lol: .
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Marchie schreef: 02 jun 2019, 21:18 Hoe neem je jouw hemden mee zonder dat ze gekreukt zijn?
Ik heb een soort plastic "aktetas" (formaat A4 van zo'n 4 cm dik) waar precies een opgevouwen overhemd inpast; werkt perfect! Ooit in een kantoorartikelen-sectie in een warenhuis gekocht om administratie in op te bergen... ;)
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Marchie schreef: 02 jun 2019, 21:18 Hoe neem je jouw hemden mee zonder dat ze gekreukt zijn?
1 keer met de auto een strijkplank en strijkbout meenemen :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reisstrijkijzertje en handdoek (bij wijze van strijkplank op een tafel leggen) op je werk neerleggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb meerdere kostuums, overhemden en schoenen in een kledingkast op het werk. Nieuwe overhemden gaan gewoon netjes gevouwen mee in de Ortlieb Downtown2 of Front Roller meer. De overhemden die mee gaan hoef ik nooit direct aan, ik laat ze gewoon “uithangen” waardoor eventuele kreuken door transport als vanzelf verdwijnen.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie