Ondersteuning valt weg boven de 40km/u

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Genieten maar ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Deze ochtend was ik met de ST3 in de gietende regen vertrokken, fiets reed normaal tot ik een viertal kms. ver was. Ik fietste aan 45km/u en eensklaps voelde ik de aandrijving volledig wegvallen. Toen ik tot stilstand kwam stond op de display nog steeds dat ik 45 reed. Display reageerde ook niet meer. Dan heb ik de fiets afgezet met de knop onderaan, deze heropgestart en alles functioneerde weer normaal voor de resterende kms. Deze avond bij de terugtocht ook geen problemen meer ondervonden. Hopelijk blijft dit een geisoleerd geval.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Iets te vinden in het servicemenu ?

Eerlijk gezegd geloof ik niet echt in zelfhelende fietsen ... :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Copello
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2019, 16:22
Merk SP: ST3
Km-stand: 11.400

nick1 schreef: 12 jun 2019, 19:09 Deze ochtend was ik met de ST3 in de gietende regen vertrokken, fiets reed normaal tot ik een viertal kms. ver was. Ik fietste aan 45km/u en eensklaps voelde ik de aandrijving volledig wegvallen. Toen ik tot stilstand kwam stond op de display nog steeds dat ik 45 reed. Display reageerde ook niet meer. Dan heb ik de fiets afgezet met de knop onderaan, deze heropgestart en alles functioneerde weer normaal voor de resterende kms. Deze avond bij de terugtocht ook geen problemen meer ondervonden. Hopelijk blijft dit een geisoleerd geval.
Idd exact hetzelfde fenomeen dat ik ook al 2x heb gehad.
In beide gevallen was het toen niet aan het regenen en geen enkele foutmelding zichtbaar!
viewtopic.php?f=8&t=2691
ST3 black edition 983Wh. (Woon - werk enkel 30km)
Sebastian1983
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:17

Hallo iedereen,

ik ervaar een gelijkaardig probleem met mijn ST3. Ik heb nu een 1000 km op de teller. Wat me opvalt is dat de ondersteuning van de motor enkel bij de 2 kleinste tandwielen optimaal werkt. Maar dan moet je dus "zwaar" trappen.

Ik had graag wat meer op souplesse gefietst maar dan is de ondersteuning er absoluut niet. Eerlijk bij stand 1 en 2 is het alsof je met een zware fiets trapt.

Ik had graag geweten of:
1) er nog zijn die dit ervaren?
2) wat er aan te doen valt? Kan dit niet via de computer aangepast worden?

Voor de duidelijkheid, ik wil niet sneller rijden (45km/u vind ik prima) gewoon met minder moeite en meer op souplesse heel makkelijk 45km/u rijden zou fijn zijn. Met de ST2 waar ik vroeger mee reed was dat makkelijker...
Bert1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2019, 09:38

Ik heb dit dus ook. Ik rij altijd op stand 3 en dan op de derde laatste versnelling en ik moet super zwaar trappen om 45 te halen. Gisteren hebben ze gemerkt op pc dat tmm sensor 20 foutmeldingen gaf. Op fiets dus geen enkele melding gekregen. Vandaag naar fm geweest en heeft nieuwe kabel gepl en nieuw display. Morgen eens kijken of hij vlot rijd. Bij testrit had ik slecht gevoel maar fm zei dat hij perfect rijd. Ik heb dus al 2 maand dit probleem en ik wordt wanhopig.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sebastian1983 schreef: 25 jun 2019, 21:18 ik ervaar een gelijkaardig probleem met mijn ST3.
Hoe hoog/laag heb je de gevoeligheid van de trapsensor ingesteld?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sebastian1983
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:17

alle sensors staan op maximaal.

Gevoeligheid op max
kalibreren op max

ook via de app alles op max gezet maar eigenlijk geen verschil... Dus ik zoek een technieker die er iets van kent om dit aan te passen...
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Sebastian1983 schreef: 25 jun 2019, 21:18 Hallo iedereen,

ik ervaar een gelijkaardig probleem met mijn ST3. Ik heb nu een 1000 km op de teller. Wat me opvalt is dat de ondersteuning van de motor enkel bij de 2 kleinste tandwielen optimaal werkt. Maar dan moet je dus "zwaar" trappen.

Ik had graag wat meer op souplesse gefietst maar dan is de ondersteuning er absoluut niet. Eerlijk bij stand 1 en 2 is het alsof je met een zware fiets trapt.

Ik had graag geweten of:
1) er nog zijn die dit ervaren?
2) wat er aan te doen valt? Kan dit niet via de computer aangepast worden?

Voor de duidelijkheid, ik wil niet sneller rijden (45km/u vind ik prima) gewoon met minder moeite en meer op souplesse heel makkelijk 45km/u rijden zou fijn zijn. Met de ST2 waar ik vroeger mee reed was dat makkelijker...
Misschien een tip voor Stromer om de ondersteuning af te stemmen op cadans en/of kracht , zoals bij Klever. Klever gebruikt een koppelsensor en een rotatie sensor.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Sebastian1983 schreef: 25 jun 2019, 21:18 Voor de duidelijkheid, ik wil niet sneller rijden (45km/u vind ik prima) gewoon met minder moeite en meer op souplesse heel makkelijk 45km/u rijden zou fijn zijn. Met de ST2 waar ik vroeger mee reed was dat makkelijker...
Dat is voor een groot deel ook gewoon een kwestie van vermogen. Je hebt gewoon pure watt's nodig om 45km/u te kunnen rijden en de Stromer heeft niet voldoende vermogen om dit met minimale inspanning te realiseren.

Ik rij nooit op de 11 en 12, maar haal de 48 (OMNI) redelijk makkelijk, maar dat moet je wel serieus bijtrappen. Lees; vermogen bij leveren.
Plaats reactie