Continental Contact Plus City topic

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

https://www.bike24.com/p2240812.html?q= ... us+City+II\

Edit: bah. Ik had kunnen weten dat Golvas me voor zou zijn :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
stromerrijder
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2018, 20:56

bedankt voor de info, ik ga bestellen :D
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Intussen heb ik deze band ook op m'n ST5 gelegd.
Dus de Continental Contact Plus City E-50 27.5" draadband Reflex (55-584 | 27,5 x 2,2)
( Daarvoor lagen ze ook op m'n st1x en was hier ook zeer tevreden over )
IMG_0424.jpg
IMG_0424.jpg (2.26 MiB) 4535 keer bekeken

Ik heb er reeds een 300km mee gereden en ze bevallen zeer goed!
Ze hebben een goeie wegligging en een bewezen goeie lekbestendigheid.
Wetende dat deze band maar €20 per stuk kost, is dit zeker goed qua prijs/kwaliteit !
Ik ben onlangs lek gereden met de winterbanden ( VEE Tire Co. TW757 57-584) , maar was al van plan deze te vervangen naar deze conti's.

Als je weet dat de VEE Tire €70 kost, en de Pirelli CYCL-E zelfs €90 kan ik dus ongeveer 4 conti's kopen voor diezelfde prijs :ck:
Ik denk niet dat de Pirelli en de Vee 4 keer beter zijn dan deze continental. Misschien iets beter, maar zeker niet die meerprijs waard, mijn inziens. Ik ben er zelfs van overtuigd dat de conti's lekbestendiger zijn dan de Pirelli. Ik spreek hier uit ondervinding, want zelfs door een miniscuul klein haartje van een straatkeermachine ben ik lek gereden met de Pirelli's.
De Vee was een ander verhaal ( zie foto :D ) , daar kan je weinig tegen beginnen helaas. Dus de conti's worden mijn dagelijkse banden vanaf nu, en de Vee mijn winterbanden ( omdat dit voorlopig de enige is voor de ST5 ).

Om alle commentaar voor te zijn: Ik weet ook wel dat deze iets kleiner zijn dan de toegelaten maten die Stromer aanraad,
maar ik heb dit voorgelegd aan mijn FM en deze zegt dat dit echt te verwaarlozen is, m.a.w. dit kan echt geen kwaad!

Deze banden zijn ook ECE-R75 gecertificeerd en dus ook zeer geschikt voor Stromer!
IMG_0423 2.jpg
IMG_0423 2.jpg (2.25 MiB) 4535 keer bekeken
2978D922-AD25-46AB-98F6-FC980B6F4378 2.jpg
2978D922-AD25-46AB-98F6-FC980B6F4378 2.jpg (1.89 MiB) 4535 keer bekeken

https://www.continental-tires.nl/fietsb ... -plus-city
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ziggymiep schreef: 24 mei 2019, 15:38 Intussen heb ik deze band ook op m'n ST5 gelegd.
Dus de Continental Contact Plus City E-50 27.5" draadband Reflex (55-584 | 27,5 x 2,2)

...

Om alle commentaar voor te zijn: Ik weet ook wel dat deze iets kleiner zijn dan de toegelaten maten die Stromer aanraad,
maar ik heb dit voorgelegd aan mijn FM en deze zegt dat dit echt te verwaarlozen is, m.a.w. dit kan echt geen kwaad!
Dank voor het delen van je ervaringen. Als jouw FM zegt dat het geen probleem is en er komen onverhoopt toch problemen van, dan is dat dus op het conto van je FM. Prima geregeld.

Ik zet een linkje naar jouw review erbij in het bandentopic voor 27,5" wielen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Tof, en met een reflecterende flank. Dat wordt zeker het overwegen waard bij vervanging van de Pirelli's.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Houd er wel rekening mee dat die zijreflectie op banden wettelijk niet is toegestaan op de Speed Pedelec. Wij moeten het doen met die lelijke amberkleurige reflectoren op de voorvork.

Maarja, geen handhaver die dit weet, dus soit. (Alleen bij een aanrijding in het donker zou je hier misschien nog weleens iets over te horen kunnen krijgen, wanneer je niet minimaal ook die reflectoren voert.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ziggymiep schreef: 24 mei 2019, 15:38 Om alle commentaar voor te zijn: Ik weet ook wel dat deze iets kleiner zijn dan de toegelaten maten die Stromer aanraad,
maar ik heb dit voorgelegd aan mijn FM en deze zegt dat dit echt te verwaarlozen is, m.a.w. dit kan echt geen kwaad!

Deze banden zijn ook ECE-R75 gecertificeerd en dus ook zeer geschikt voor Stromer!
Klopt, die bedenkingen hadden we hier al eerder geopperd, nix mis mee volgens mij ... ondertussen hebben ook Reinout-ST3 en Matthias hun Pirelli's vervangen door deze Conti's.
Stromeur schreef: 24 mei 2019, 16:42 Houd er wel rekening mee dat die zijreflectie op banden wettelijk niet is toegestaan op de Speed Pedelec.
De ST2s en de eerste lichting van de ST2 LTD RAW werden door Stromer af fabriek uitgeleverd met Conti's met reflectie (Continental Top Contact II / Continental Contact Plus City).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Ik heb hierover de gehele Belgische en Nederlandse wetgeving uitgespit over het al dan niet verbod op zijreflectie op de banden.
Ik heb hierover niets teruggevonden! Ik vraag me dus af wie dit verzonnen heeft dat dit verboden zou zijn ?!
Op de "gewone" fiets zonder ondersteuning en op de fietsen met ondersteuning tot 25km/u is dit zeker toegestaan en zelfs aangeraden.
Hier in Belgie valt de speed pedelec volgens de verkeerswetgiving in de categorie " bromfiets klasse B ".
Hier gelden dus dezelfde regels! ik heb de volledige wettekst hieronder staan en hier staat duidelijk dat dit WEL is toegestaan. Art 13.3§2: "de zijreflectoren van twee- of driewielige bromfietsen mogen door banden met retroflecterende flanken vervangen worden"
De voorwaarden waaraan de banden met retroflecterende flanken moeten voldoen worden door Ons vastgelegd.

  • 10 OKTOBER 1974. - Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de bromfietsen, de motorfietsen en hun aanhangwagens moeten voldoen.

    Artikel 13. Definities en voorwaarde verlichting en reflectoren
    1. Definities.

    In de artikelen 13 en 14 van dit reglement wordt verstaan onder:

    Grootlicht: het voertuiglicht dat dient om de weg voor het voertuig over een grote afstand te verlichten.

    Dimlicht: het voertuiglicht dat dient om de weg voor het voertuig te verlichten zonder de bestuurders van tegemoetkomende voertuigen en andere weggebruikers te verblinden of te hinderen.

    Standlicht: het voertuiglicht dat, van voren gezien, dient om de aanwezigheid en de breedte van het voertuig aan te geven.

    Achterlicht: het voertuiglicht dat, van achteraan gezien, dient om de aanwezigheid en de breedte van het voertuig aan te geven.

    Stoplicht: het voertuiglicht dat dient om aan andere weggebruikers die zich achter het voertuig bevinden kenbaar te maken dat de bestuurder de bedrijfsreminrichting bedient.

    Kentekenplaatverlichting: de inrichting die dient om de achterste kentekenplaat van het voertuig te verlichten.

    Achterreflector: de inrichting die dient om de aanwezigheid van een voertuig kenbaar te maken door reflectie van licht, uitgestraald door een lichtbron die niet met het voertuig is verbonden, waarbij de waarnemer achter het voertuig en bij genoemde lichtbron is opgesteld.

    Parkeerlicht: het voertuiglicht dat, hetzij van voren, hetzij van achteren gezien, dient om de aanwezigheid van het geparkeerde voertuig aan te geven.

    Mistlicht voor: het voertuiglicht dat dient om de verlichting van de weg ingeval van mist, sneeuwval, dichte regen of stofwolken te verbeteren.

    Mistlicht achter: het voertuiglicht dat dient om bij dichte mist de andere weggebruikers die zich achter het voertuig bevinden te verwittigen.

    Voorreflector: de inrichting die dient om de aanwezigheid van een voertuig kenbaar te maken door reflectie van licht, uitgestraald door een lichtbron die niet met het voertuig is verbonden, waarbij de waarnemer voor het voertuig en bij genoemde lichtbron is opgesteld.

    Zijreflector: de inrichting die dient om de aanwezigheid van een voertuig kenbaar te maken door reflectie van licht, uitgestraald door een lichtbron die niet met het voertuig is verbonden, waarbij de waarnemer naast het voertuig en bij genoemde lichtbron is opgesteld.

    Richtingaanwijzer: het voertuiglicht dat dient om andere weggebruikers ervan te verwittigen dat de bestuurder het voornemen heeft naar rechts of links van richting te veranderen.

    Minimum hoogte van een licht of reflector: de afstand tussen de grond en de onderzijde van het lichtdoorlatend of reflecterend gedeelte, als het voertuig ledig is.

    Maximum hoogte van een licht of reflector: de afstand tussen de grond en de bovenzijde van het lichtdoorlatend of reflecterend.

    Maximum afstand van een licht of reflector tot de zijkant: de afstand tussen de buitenzijde van het voertuig en de buitenzijde van het lichtdoorlatend of reflecterend gedeelte.

    2. Algemene voorschriften.

    §1. Elke combinatie van twee of meer lichten, hetzij gelijke of niet, doch van dezelfde functie en dezelfde kleur, zal als een enkel licht worden beschouwd indien de projecties van hun lichtdoorlatende oppervlakten op een verticaal vlak loodrecht op het mediaanvlak van het voertuig niet minder bedragen dan 50 pct. van de kleinste rechthoek omschreven op de projecties van de genoemde lichtdoorlatende oppervlakten.

    §2. Wanneer het voertuig er mee is uitgerust, moeten het achterlicht, de verlichting van de kentekenplaat, alsmede het standlicht en het achterlicht van de zijspanwagen automatisch worden ontstoken wanneer een licht aan de voorzijde van het voertuig wordt ingeschakeld.

    §3. Het voertuig moet zodanig zijn ingericht, dat het achterlicht en de reflectoren niet kunnen worden afgeschermd door enig deel van het voertuig of van de lading.

    §4. Reflectoren mogen geen driehoek vorm hebben en moeten vast zijn aangebracht in een vlak, loodrecht op de lengteas van het voertuig.

    §5. Lichten en reflectoren met dezelfde functie en richting moeten van gelijke kleur zijn.

    In geen geval mag een voertuig naar voren rode lichten, rode reflectoren of rood reflecterend materiaal dan wel naar achteren witte of gele lichten, witte of gele reflectoren of wit of geel reflecterend materiaal vertonen.

    De bepaling geldt niet voor de kentekenplaten.

    §6. Ongelijknamige lichten alsmede reflectoren mogen in een en hetzelfde verlichtingsorgaan gegroepeerd of ingebouwd zijn, voor zover ieder van die lichten aan de erop toepasselijke bepalingen voldoet en geen verwarring mogelijk is.

    3. Lichten en reflectoren van de bromfietsen op twee of drie wielen

    §1. De bromfietsen op twee of drie wielen, moeten altijd de in tabel I vermelde lichten en reflectoren voeren en moeten voldoen aan de voorschriften die in deze tabel zijn gesteld.

    §2. In afwijking van §1 mag:

    een driewielige bromfiets met een voorwiel, waarvan de breedte kleiner is dan 75 cm, uitgerust zijn met een standlicht en een voorreflector;
    een driewielige bromfiets met twee voorwielen, waarvan de breedte kleiner is dan 75 cm, uitgerust zijn met een achterlicht en een achterreflector.
    de zijreflectoren van twee- of driewielige bromfietsen mogen door banden met retroflecterende flanken vervangen worden.
    De voorwaarden waaraan de banden met retroflecterende flanken moeten voldoen worden door Ons vastgelegd.

    §3. Bovendien mogen de bromfietsen die lichten en reflectoren voeren waarmede een motorfiets moet of mag zijn uitgerust, mits zij zijn aangebracht overeenkomstig de eisen welke voor motorfietsen gelden.

    §4. De bromfietsen van de lokale en federale politiediensten en de niet gebanaliseerde bromfietsen van de Administratie der Douane en Accijnzen aangeduid door de Minister van Financiën mogen uitgerust worden met speciale lichten en reflectoren.

    Bij wijze van uitzondering kan de Minister bevoegd voor het wegverkeer de toelating verlenen om andere voertuigen, bestemd voor een openbare dienst, uit te rusten met speciale lichten en reflectoren.

    4. Lichten en reflectoren van de motorfietsen met twee wielen met of zonder zijspanwagen.

    §1. De motorfietsen met twee wielen met of zonder zijspanwagen moeten altijd de in tabel II vermelde lichten en reflectoren voeren en voldoen aan de voorschriften die in deze tabel zijn gesteld.

    Bovendien mogen de in tabel III vermelde lichten en reflectoren op de motorfietsen met twee wielen met of zonder zijspanwagen gemonteerd worden indien ze voldoen aan de eisen van deze tabel.

    §2. Lichten en reflectoren welke niet zijn genoemd in tabel II en tabel III mogen niet op de motorfietsen met twee wielen met of zonder zijspanwagen worden aangebracht.

    §3. Het stoplicht moet in werking treden bij bediening van de rem die op het achterwiel of het voorwiel of de beide wielen werkt.

    §4. De motorfietsen van de lokale en federale politiediensten en de niet gebanaliseerde motorfietsen van de Administratie der Douane en Accijnzen aangeduid door de Minister van Financiën mogen uitgerust worden met speciale lichten en reflectoren.

    Bij wijze van uitzondering kan de Minister bevoegd voor het wegverkeer de toelating verlenen om andere voertuigen, bestemd voor een openbare dienst, uit te rusten met speciale lichten en reflectoren.

    5. Lichten en reflectoren van de driewielers.

    §1. De lichten en reflectoren van de driewielers moeten voldoen aan de eisen die voor motorvoertuigen op meer dan 3 wielen gelden.

    §2. In afwijking van § 1 mag:

    a) een voertuig met één voorwiel zijn uitgerust met:

    een standlicht indien de grootste breedte niet meer bedraagt dan 75 cm;
    een grootlicht en een dimlicht indien de grootste breedte niet meer bedraagt dan 1,30 m;
    b) een voertuig met twee voorwielen zijn uitgerust met:

    een achterlicht, een achterreflector en een stoplicht indien de grootste breedte niet meer bedraagt dan 75 cm.
    §3. Indien het voertuig met een achteruitversnelling en een achteruitrijlicht is uitgerust mag dit laatste alleen kunnen branden wanneer de achteruitversnelling is ingeschakeld.

    §4. Het stoplicht moet in werking treden bij bediening van een der in art. 11, § 2.1 bedoelde reminrichtingen.

    5bis. Lichten en reflectoren van de lichte vierwielers.

    §1. De lichte vierwielers moeten altijd voorzien zijn van de lichten en reflectoren vermeld in tabel IV en moeten aan de schikkingen voorzien in deze tabel beantwoorden.

    Bovendien mogen de in tabel V vermelde lichten en reflectoren op de lichte vierwielers gemonteerd worden indien ze voldoen aan de eisen van deze tabel.

    §2. De lichten en reflectoren welke niet genoemd zijn in de tabellen IV en V mogen niet op de lichte vierwielers aangebracht worden.

    §3. Het stoplicht moet in werking treden bij bediening van de rem.

    6. Richtingaanwijzers.

    §1.

    1. De motorfietsen en de bromfietsen mogen zijn voorzien

    hetzij twee richtingsaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde;
    hetzij een richtingsaanwijzer op elke zijkant.
    2. De knipperfrequentie moet 90 per minuut zijn met een tolerantie van plus minus 30.

    3. De kleur van de richtingaanwijzers moet oranje zijn.

    4. De richtingaanwijzers moeten symmetrisch zijn aangebracht ten opzichte van het mediaanvlak van de motorfiets of bromfiets.

    5. De minimum afstand tussen een linker en een rechter richtingaanwijzer moet tenminste bedragen:

    a) aan de voorzijde: 34 cm.
    b) aan de achterzijde: 24 cm;
    c) op de zijkanten: 56 cm.

    6. In geen enkel geval mag de afstand tussen de richtingaanwijzers vooraan of achteraan groter zijn dan de grootste breedte van het voertuig.

    7. De richtingaanwijzer moet zich op een hoogte van minimum 40 cm boven de grond bevinden.

    8. De aanduiding van richtingverandering d.m.v. richtingaanwijzers moet steeds waarneembaar zijn voor een waarnemer die zich in het mediaanvlak van de motorfiets bevindt op een afstand van 10 m voor, respectievelijk achter het voertuig.

    §2. De driewielers, de lichte vierwielers moeten van richtingaanwijzers zijn voorzien overeenkomstig de eisen die gelden voor motorvoertuigen met meer dan 3 wielen.
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Plaats reactie