Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Sobat schreef: 18 mei 2019, 13:38
De agent heeft mij overtuigd van de zin en onzin van het doen van aangifte in mijn geval.
De politie heeft andere prioriteiten en daarvan ook nog eens stapels van weg te werken. Mijn geval had ergens onderaan de stapel van stapel 500 komen te liggen.
Doorrijden na aanrijding had ook geen kans omdat dader binnen 24 uur wilde meewerken aan nette afhandeling (na huisbezoek politie).
Opzettelijk aanrijden is haar woord tegen mijn woord. Filmpje zou in mijn voordeel -kunnen- zijn.
Blijft alleen de schade over. Deze wordt netjes afgehandeld en that’s it.

Natuurlijk kan ik met mijn verhaal naar een advocaat gaan en voor 99% mijn gelijk halen. Maar heb ik daar zij in? Je mag 1 keer raden...

Nu op dit moment ben ik alleen maar heel erg blij dat ikzelf geen letsel heb!
In België wordt dit als een geval van verkeersagressie beschouwd, en dat is ten alle tijde een prioriteit voor de politie.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Pieter en Stromeur: succes met herstel en dat jullie maar weer snel pijnloos op de Stromer zitten.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Tomasj schreef: 18 mei 2019, 15:41
Sobat schreef: 18 mei 2019, 13:38
De agent heeft mij overtuigd van de zin en onzin van het doen van aangifte in mijn geval.
De politie heeft andere prioriteiten en daarvan ook nog eens stapels van weg te werken. Mijn geval had ergens onderaan de stapel van stapel 500 komen te liggen.
Doorrijden na aanrijding had ook geen kans omdat dader binnen 24 uur wilde meewerken aan nette afhandeling (na huisbezoek politie).
Opzettelijk aanrijden is haar woord tegen mijn woord. Filmpje zou in mijn voordeel -kunnen- zijn.
Blijft alleen de schade over. Deze wordt netjes afgehandeld en that’s it.

Natuurlijk kan ik met mijn verhaal naar een advocaat gaan en voor 99% mijn gelijk halen. Maar heb ik daar zij in? Je mag 1 keer raden...

Nu op dit moment ben ik alleen maar heel erg blij dat ikzelf geen letsel heb!
In België wordt dit als een geval van verkeersagressie beschouwd, en dat is ten alle tijde een prioriteit voor de politie.
I know Tomasj, ik heb dat in mijn jeugd mogen ervaren. Ik ben samen met een collega eens betrokken geweest bij een aanrijding met een meisje in België. Mijn collega reed toen door (de sukkel, God hebbe zijn ziel). De politie heeft hem toen opgespoord en meegenomen naar het politiebureau. Een andere collega en ik moesten ook mee voor verhoor. Ik kan je vertellen dat dat verhoor behoorlijk pittig was!! We werden achter de tralies gezet en onder druk gezet (een voor een). Net zo lang tot de “waarheid” over het toeval duidelijk was.
In Nederland krijg ik altijd het gevoel dat de politie het opneemt voor de daders en dat de slachtoffers met de ellende blijven zitten...
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Sobat schreef: 18 mei 2019, 13:38 Doorrijden na aanrijding had ook geen kans omdat dader binnen 24 uur wilde meewerken aan nette afhandeling (na huisbezoek politie).
Graag wil ik alleen even reageren op dit stukje. Dat van de 24 uur geldt UITSLUITEND wanneer de dader zichzelf meldt. In dit geval niet aan de orde.

En voor een overtreding is OPZET niet vereist. Ga nu gewoon aangifte doen en wanneer deze niet in behandeling wordt genomen een Art. 12 Sv procedure starten.

Je levert de dader aan op een presenteerblad.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Ik ben het met je eens hoor Mark.
Waar ik alleen geen trek in heb is om slepende procedures te starten die in feite niets opleveren. Een boete misschien?
Geen zin om jaren hierover te pikeren en met hoofdpijn rond te lopen.
Zoals gezegd ben ik blij dat ik een engeltje op mijn schouder had. Had ik letselschade dan had ik tot het gaatje gegaan...
De dader heeft volgens de politie haar lesje ook wel geleerd.
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Gewoon je rechtsbijstandverzekering inschakelen, dan valt jouw ellende heel erg mee.

Je bent blij dat dit goed is afgelopen, snap ik, maar met 1 engeltje minder was je wellicht blijvend invalide geweest. Een keer een stevig gesprek met de politie staat niet in verhouding met wat zij met jouw leven geriskeerd heeft.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Wiebe schreef: 18 mei 2019, 16:14 Pieter en Stromeur: succes met herstel en dat jullie maar weer snel pijnloos op de Stromer zitten.
Hey Wiebe, bedankt! Ik merk dat het voor mij alweer wat soepeler wordt. Ik heb mijn spieren ten volle ingespannen. Dan vallen is desastreus. Alles voelt nu beurs. Mijn hele linkerkant van mij lichaam voelt pijnlijk: knie, heup, arm, schouder. Dat zal wat tijd nodig hebben. Op een gewone fiets is het nu redelijk te doen. Op de Stromer is het uiterst pijnlijk.
Sobat schreef: 18 mei 2019, 19:45 Ik ben het met je eens hoor Mark.
Waar ik alleen geen trek in heb is om slepende procedures te starten die in feite niets opleveren. Een boete misschien?
Geen zin om jaren hierover te pikeren en met hoofdpijn rond te lopen.
Zoals gezegd ben ik blij dat ik een engeltje op mijn schouder had. Had ik letselschade dan had ik tot het gaatje gegaan...
De dader heeft volgens de politie haar lesje ook wel geleerd.
Sobat, ik begrijp je volledig. Ik zou een andere keus maken, maar niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Je telt je zegeningen en gaat weer verder met je leven. Prima ... :bf:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Wat een week zo zeg.
Het is sneller gebeurd dan je denkt :(
Beterschap allen.
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Inderdaad. Ik tel mijn zegeningen en ga weer verder met het genieten van het leven 🍷

Neemt niet weg dat ik zoals FreddyH al suggereerde eens kan informeren bij mijn rechtsbijstand. Ditzelfde kan ik ook doen bij de juristen op mijn werk en bij een bevriende hoofdagent.
Blijft die ene vraag: “wat wil ik bereiken”?
1. Mijn gelijk halen?
2. Vette boete voor mevrouw?


Wat ik eigenlijk wil is dat regels veranderen rondom de plek van de SP op de weg.
Dat ga ik niet bereiken met een aangifte.

Op mijn werk komen regelmatig ministers en staatssecretarissen op werkbezoek.
Zal het filmpje eens laten zien tijdens een koffiemomentje...
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sobat schreef: 18 mei 2019, 20:47 Blijft die ene vraag: “wat wil ik bereiken”?
1. Mijn gelijk halen?
2. Vette boete voor mevrouw?
Het hele idee achter ons rechtssysteem in inderdaad dat er genoegdoening komt voor het slachtoffer en dat er straf komt voor de dader. (Dat daar op beide fronten nogal wat aan schort, dat is helaas ook waar.) En als je aan allebei geen behoefte hebt, dan kan dat een reden zijn om aangifte te laten zitten. Dat zou ik wel snappen.
Sobat schreef: 18 mei 2019, 20:47 Wat ik eigenlijk wil is dat regels veranderen rondom de plek van de SP op de weg.
Dat ga ik niet bereiken met een aangifte.
Het helpt wel bij de statistieken. (Tenminste, als men alles correct muteert.) Als niemand aangifte doet van hufterig gedrag jegens SP's dan gaat dat niet helpen.
Sobat schreef: 18 mei 2019, 20:47 Op mijn werk komen regelmatig ministers en staatssecretarissen op werkbezoek.
Zal het filmpje eens laten zien tijdens een koffiemomentje...
En DAT gaat nog veel meer effect hebben, dan zijn er zoveel vertragende en ruis-verwekkende lagen tussenuit dat je echt wat kunt bereiken. Beelden zeggen meer dan honderd aangiftes. (Al zul je wel je hele verhaal moeten kunnen toelichten, want wat er allemaal achter je gebeurd is voorafgaand aan de actie van deze mevrouw heb je niet op beeld.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie