#Wie bedenkt nou zoiets: ondoordachte (brom)fietspaden

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Lang leven de één gemaakte EU. Toch makkelijk als de regels overal gelijk zijn :bc
De NL snorfiets die de BE grens oversteekt heeft helmplicht, boete 55€.
De SP die de BE/NL grens oversteekt heeft ook plots andere wegcode.
De SP die in FR gaat "vakantie fietsen" moet een motorhelm dragen. Fijn om bij 40° een berg op te fietsen met een zware helm zonder ventilatie...
En zo zullen er nog wel een handvol zaken zijn die "één gemaakt" zijn.
Gebruikersavatar
Okkiesenior
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:34
Locatie: Rotterdam

Waddinxveen N454.JPG
Waddinxveen N454.JPG (73.31 KiB) 3707 keer bekeken
Deze oversteek in Waddinxveen (N454) is ook erg fijn. Kijk naar de middenberm en de hoeveelheid ruimte er is om te wachten op aanstormend verkeer. En vervolgens gefrustreerde automobilisten omdat ze niet in kunnen halen vanwege de gescheiden rijstroken.
ST1X model 2018 orange
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En als je links al moet wachten op tegenliggers dan sta je in de weg voor bromfietsers/SP's die daar van de rijbaan naar het brom/fietspad willen :bu:

Mooi voorbeeld van hoe het niet moet :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

En met welk doel he. Waarom zou je hier de weg op moeten? het fietspad daarvoor was wel veilig genoeg en dan op eens in de vrije ruimte moet je de weg op? Het fietspad is breed genoeg. En zo te zien fietst er niemand, dus niemand die er last van heeft toch? ;p
Gebruikersavatar
Okkiesenior
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:34
Locatie: Rotterdam

Ik heb ook de gemeente Waddinxveen verzocht het bromfietspad te verlengen tot waar het brede fietspad eindigt en opsplitst.
ST1X model 2018 orange
mrstrom

Hoor je wel iets van die gemeente?

ik heb een gemeente hier in de buurt ook wat tips gestuurd. Toevallig de gemeente waar ik door heen moet met ww.
Maar nul reactie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Verschilt per gemeente. Eindhoven zwijgt in alle talen, maar van Meijerijstad (voorheen Veghel) heb ik al meerdere keren een net antwoord gehad.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Een uitvoegstrook voor Speed Pedelecs is dan wel weer lief van gemeente Waddinxveen 😅
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromend schreef: 19 mei 2019, 10:30 Een uitvoegstrook voor Speed Pedelecs is dan wel weer lief van gemeente Waddinxveen 😅
Uitvoegstrook is niet zo vreemd, die zie ik regelmatig. Zoals hieronder... het briljante hier is dat je door die dikke bomen bijna niet ziet of er iets aankomt :bu:
uitvoegstrook.jpg
uitvoegstrook.jpg (338.15 KiB) 3591 keer bekeken
(als ze de uitvoegstrook 100m verderop neergelegd hadden of 50m eerder was het hele probleem er niet geweest)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Okkiesenior schreef: 17 mei 2019, 13:12 Deze oversteek in Waddinxveen (N454) is ook erg fijn. Kijk naar de middenberm en de hoeveelheid ruimte er is om te wachten op aanstormend verkeer. En vervolgens gefrustreerde automobilisten omdat ze niet in kunnen halen vanwege de gescheiden rijstroken.
Hey, wat leuk. Daar rij ik ook elke dag. Moet bekennen dat ik hier echt nog nooit de oversteek heb gemaakt. Ik rij altijd door tot het verkeerslicht en zwaai daar de rijbaan op.
Op de terugweg afhankelijk van mijn bui, weer en verkeer ga ik bij het verkeerslicht al het fietspad op, of neem ik inderdaad de uitvoegstrook.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie