Trillingdoor de hele fiets bij accelereren en remmen met achterrem

Jgvl
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2019, 20:17

Mijn ST2 heeft een heel vreemd probleem. Tijdens het remmen begon de fiets opeens enorm te trillen. Aanvankelijk dacht ik dat het de voorrem was maar niets daarvan. Als ik accelereer voel je een enorme trilling. Hou je de pedalen stil dan voel je niets. In de stand 3 kan je eigenlijk niet fietsen door de enorme trilling. Ook als ik rem met de achterrem treedt die trilling op. Iemand een Idee?
Helemaal uitzetten, accu er uit, sensor kalibreren helpt allemaal niet.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Uit welk jaar is jouw ST2? Heb je onlangs het achterwiel eruit gehad en/of is er onderhoud aan je Stromer gepleegd?

Hevige trillingen vanuit de motor (en daar lijkt het wel op aangezien je geen trilling voelt wanneer je niet meetrapt, dan doet de motor ook niks, remmen kan wel gebeuren op de motor) wijst meestal op een probleem met de motorkabel. Dit wilde nog weleens voorkomen bij 2017 modellen van de ST2.

Ik zou er sowieso niet meer mee rijden en ermee langs je dealer gaan, want dit is niet goed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Dit is de roemruchte defecte motorkabel. Strömer weet dat dit probleem bestaat maar heeft ervoor gekozen je eerst te laten stranden in plaats van preventief ingrijpen en dan het probleem pas op te lossen. Waardeloos.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Er is geen of slechte verbinding op 1 fase. Je controller is de kluts kwijt. Zoals al gezegd de motorkabel, slecht contact in de stekkers of kabelbreuk. Als dat het niet oplost is er nog de controller zelf en de motor. Daar Stromer geen motors hersteld wordt het in het laatste geval een nieuw achterwiel.
Je zou de stekkers kunnen nazien op corrosie of ingebrand. Met wat geluk kan je een nood reparatie doen maar uiteindelijk moet het toch vervangen worden.
Laatst gewijzigd door Jins op 22 apr 2019, 20:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Ga dit draadje even volgen; tot nu toe heb ik al een aantal bekende modificaties/reparaties (deels onder garantie) laten uitvoeren op mijn ST2 <2018.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De symptomen klinken mij als het bekende motorkabel probleem. Het vervangen is voor de FM een klusje van een uurtje.
Niet doorrijden en bij de FM brengen.
Na vervangen rijdt hij weer als herboren.

Voor de uitleg en begrip kan het helpen om je foutmeldingen in de display op de foto te zetten. Bij uitlezen door de FM komen alle foutmeldingen vanzelf naar voren.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
elangelo
Pro
Pro
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 jul 2018, 17:32
Merk SP: Opium 2023

Heb dit vandaag ook voor. Maar mijn kabel is nochtans al eens vervangen geweest...
counter: 1 nieuwe lader, 1 nieuwe kabel, 1 nieuwe batterij en nu weer nieuwe kabel.... en we zijn nog geen jaar ver
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Ik heb hetzelfde probleem eerder ook gehad, toen was het de motorkabel.

Nu is het probleem terug... Vreemde dit keer is dat het niet altijd is, soms lijkt de ST2 een brommer, dan rem ik even en is het weer weg... Fiets is nu naar de dealer, hopelijk kunnen ze het daar fixen, maar dat is natuurlijk altijd lastig te constateren als het probleem niet altijd aanwezig is.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Waarschijnlijk staan er wel de nodige foutmeldingen in het servicemenu (die verschijnen niet altijd op de display) aan de hand waarvan de dealer kan gaan analyseren wat eraan de hand is. Hopelijk is het snel verholpen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
incuflex
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018, 09:54

Ik heb ongeveer hetzelfde voor. In stand 3 is het veel erger als in stand 1. Gisteren binnen gedaan bij de fm, geen foutmeldingen. Vrijdag kijkt er een technieker naar.
Plaats reactie