spurcycle

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

pleeyer_wan schreef: 16 mei 2019, 09:19 Echt mega luid vind ik de bel ook niet
Ik denk dat mensen die gestart zijn op een Stromer met toeter wat minder onder de indruk zijn van de klank en het effect van de SpurCycle op mede weggebruikers, omdat ze niet opgezadeld zaten met een fietsbelletje dat die naam niet eens mag hebben.

Voor "ons" (rijders van voor 1-1-2018 Stromers) is de SpurCycle de Holy Grail, echt waar. Maar je als al kunt toeteren, dan snap ik dat het toch wat anders over komt. Toch lijkt het me knap om een traditionele fietsbel te vinden die beter presteert dan de SpurCycle.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

De originele bel is inderdaad lapperdepoepie. Daarentegen vind ik de Spurcycle echt veel te veel kosten (of hij duur is durf ik niet te zeggen), daar kan ik leukere dingen voor doen. Ik heb nu een Cateye Comet erop zitten en die voldoet m.i. prima. Veel luider dan origineel en ook robuuster.

Verder wordt de originele 'tring-tring'-bel volgens mij volkomen onderschat, want die maken toch vaak een behoorlijk geluid dat ook erg herkenbaar is.

En persoonlijk irriteer ik me ook eigenlijk aan de verafgoding hier van de Spurcycle. Datzelfde heb ik ook met Apple zeloten en andere vormen van verafgoding (incl. de originele varianten). Dus dat zal wel gewoon aan mij liggen :roll:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
De Robbie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2018, 11:13

Wiebe schreef: 16 mei 2019, 19:36 De originele bel is inderdaad lapperdepoepie. Daarentegen vind ik de Spurcycle echt veel te veel kosten (of hij duur is durf ik niet te zeggen), daar kan ik leukere dingen voor doen. Ik heb nu een Cateye Comet erop zitten en die voldoet m.i. prima. Veel luider dan origineel en ook robuuster.

Verder wordt de originele 'tring-tring'-bel volgens mij volkomen onderschat, want die maken toch vaak een behoorlijk geluid dat ook erg herkenbaar is.

En persoonlijk irriteer ik me ook eigenlijk aan de verafgoding hier van de Spurcycle. Datzelfde heb ik ook met Apple zeloten en andere vormen van verafgoding (incl. de originele varianten). Dus dat zal wel gewoon aan mij liggen :roll:

Is de cateye comet luid genoeg? Ik zat nl te kijken naar een Lezyne Classic Shallow Brass. Een spurcycle kan ik niet verantwoorden aan mezelf...
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@DeRobbie: kijk eens in deze post van St1Elite. Rockbros (zorg wel dat je de juiste neemt) produceert ook een fantastisch luide pingggg.g.g.g.g.g..g..g..g..g...g...g...g..g....g.....g.....g......g......g......g......g.......g......g........g.........g.........g.........g.........g.........g..........g.............g

Het verschil tussen een "oud" model en een 2017 versie Rockbros is de klepel(hamer)
Oud model heeft een geribbelde messing klepel en die van 2017 is glad.
Witte ST3 van maart 2019
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

De Robbie schreef: 17 mei 2019, 16:48 Is de cateye comet luid genoeg? Ik zat nl te kijken naar een Lezyne Classic Shallow Brass. Een spurcycle kan ik niet verantwoorden aan mezelf...
Ik vind van wel. Af en toe mis ik wel een claxon (ik heb een 2017), maar dat is vnl voor auto's.

Wellicht na de koplampen test ook tijd voor een bellen test ;)
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En een claxon test. Ik wil die namelijk ook nog eentje monteren, maar moet er wel een zijn die subtiel weg te werken is en LUID is :aq
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Wiebe schreef: 16 mei 2019, 19:36
En persoonlijk irriteer ik me ook eigenlijk aan de verafgoding hier van de Spurcycle. Datzelfde heb ik ook met Apple zeloten en andere vormen van verafgoding (incl. de originele varianten). Dus dat zal wel gewoon aan mij liggen :roll:
Ik denk dat heel veel mensen gewoon beu zijn om redelijk geprijsd materiaal te kopen die onredelijk presteert, onredelijk snel kapot gaat om dan weer onredelijk snel te vervangen.

Echte kwaliteit is iets wat schaars geworden is. Door hard discounters zoals action en ali express malloten die de wereld volproppen met bagger die al kapot is van voor het uit de winkel is.

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik word gelukkig van uitzonderingen zoals spurcycle en de vroegere macbooks die werkelijk uitzonderlijke kwaliteit leveren en perfect en precies doen wat ze moeten doen zonder falen en voor super lange tijd. En ik wil daar graag de prijs voor betalen. Op de lange termijn spaar ik zelfs geld uit door uit te kijken naar kwalitatief materiaal die velen malen langer meegaat.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

+1
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik erger me mateloos aan alle bagger die overal verkocht wordt.
En nog meer aan mensen die mij een snob of zeloot noemen, omdat ik bereid ben om wat meer te betalen voor echte kwaliteit, of voor producten die op ambachtelijk wijze gemaakt worden door vakmensen in de Westerse wereld. Meestal krijg ik dan ook nog het verwijt naar mijn hoofd geslingerd 'dat het met mijn salaris wel makkelijk is om zo'n dure dingen te kopen'.
Neen, lekker kortzichtig doen en alleen maar rotzooi 'Made in China' of 'Copied in China' kopen. Want de wereld kan niet snel genoeg kapot gaan onder alle afval. En we willen natuurlijk wel een westers loon ontvangen, maar verkiezen zelf producten aan te kopen die gemaakt zijn door Chinezen die een tiende verdienen.
Maar wanneer er hier weer een fabriek sluit is het een schande natuurlijk.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Wees gerust, ik irriteer me ook wezenlijk aan de ongelooflijke troep die wordt verkocht bij winkels als de Action. Voor mij ook liever een hoog geprijsd goed artikel dan de snelle troep voor een paar euro.
De Spurcycle noem ik ook bewust niet duur, omdat duur namelijk inhoud dat iets veel geld kost voor wat je er voor terug krijgt.
'Action-spullen' zijn in die zin dus eerder duur dan een iPhone of Spurcycle.
Waar het voor mij mank gaat is de mensen die daadwerkelijk alleen nog maar oog hebben voor bv Apple en per definitie alles wat geen Apple is dus minder vinden. En dat terwijl een goed gebouwde PC meer bang for buck geeft. Of dat de Samsungs of Huaweis niet onderdoen voor Apple.

En zoals je al zei een goed (en dus prijzig) product is op de lange duur vaak goedkoper.

Zoals Terry Pratchett ooit al eens schreef is de arme die voor 1 dollar schoenen kan kopen en daardoor elke maand nieuwe schoenen nodig heeft duurder uit dan de rijke die in staat is om goede laarzen te kopen voor 10 dollar die een jaar meegaan.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie