extra batterij op drager

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

pvg schreef: 11 mei 2019, 23:56 Nadeel van veel dempend materiaal (bijv hardschuim voor flightcases) is dat het zijn vorm verliest
Ik heb jarenlang flightcases gebouwd voor pro licht- en geluidsapparatuur. Dat schuim behoudt zijn vorm prima, mits het de juiste hardheid heeft en goed is uitgesneden (of gelaserd) in de vorm van het product dat je erin vervoert. Het product moet niet kunnen bewegen en nergens "door" het schuim heen kunnen gaan.

De vorm van een Stromer accu is niet heel spannend. Hoogstens op beide kopse kanten wat werk, maar dat komt niet zo nauw zolang het grootste oppervlak van de behuizing op beide kanten maar netjes klem zit.

Ik kan zo een goeie flightcase bouwen voor vervoer van 1 of meer Stromer accu's, maar dat wordt te zwaar voor achterop de fiets.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Jazeker, ben er al een behoorlijke tijd mee bezig. Zelfs een xl printer voor aangeschaft maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Nu druk in de weer met de rvs variant....binnenkort meer.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Stromeur schreef: 12 mei 2019, 00:02
pvg schreef: 11 mei 2019, 23:56 Nadeel van veel dempend materiaal (bijv hardschuim voor flightcases) is dat het zijn vorm verliest
Ik heb jarenlang flightcases gebouwd voor pro licht- en geluidsapparatuur. Dat schuim behoudt zijn vorm prima, mits het de juiste hardheid heeft en goed is uitgesneden (of gelaserd) in de vorm van het product dat je erin vervoert. Het product moet niet kunnen bewegen en nergens "door" het schuim heen kunnen gaan.
Ik gebruik ook al jaren flightcases met hardschuim. Mijn ervaring is dat er altijd wel één richting is, waarbij het oppervlak te klein is tov van het gewicht van het object. Bij de Stromer accu is dat de lengte richting, maar bij horizontale montage zullen de trillingen in die richting wel meevallen.
De vorm van een Stromer accu is niet heel spannend. Hoogstens op beide kopse kanten wat werk, maar dat komt niet zo nauw zolang het grootste oppervlak van de behuizing op beide kanten maar netjes klem zit.
Dat wordt de uitdaging voor Jeroen: een lichte constructie die stijf aan het frame/bagagedrager zit en dan de toleranties voor de grote oppervlakken goed krijgen (geen speling, maar ook niet klemmend), zonder of met schuim (extra toleranties).
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Jroen schreef: 12 mei 2019, 00:31 Jazeker, ben er al een behoorlijke tijd mee bezig. Zelfs een xl printer voor aangeschaft maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Nu druk in de weer met de rvs variant....binnenkort meer.
:cool2:

Alu voldoet niet? Alu is iig veel gemakkelijker om te bewerken. Roest ook niet, maar kan alleen niet tegen pekel (maar de rest van de Stromer is ook van Alu).
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Patrick DC
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2019, 14:55
Locatie: West - Vllanderen B
Merk SP: ST-5
Km-stand: 4452

Ik heb langs de binnenzijde 4 strookjes EPD rubber gekleefd.
nu na +/- 1800 km nog geen nadelen ondervonden.
:bf:
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Patrick DC schreef: 12 mei 2019, 09:58 Ik heb langs de binnenzijde 4 strookjes EPD rubber gekleefd.
nu na +/- 1800 km nog geen nadelen ondervonden.
:bf:
Schuift de accu er ‘strak’ tussen of zit er speling op?

Knap staaltje werk BTW!
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Alle materiaalvarianten heb ik onder de loep genomen. Het is RVS geworden want dat is goed te lassen, duurzaam, roestvast, sterk, en hoeft in principe geen nabehandeling zoals een laklaag of anodiseren. Kan altijd wel natuurlijk. Toevallig had Patrick al zoiets laten maken wat er op lijkt. Alleen die van mij wordt lichter, is afneembaar, is verstelbaar, heeft 2 kleine slotjes en komt op de racktime mount. En de accu zit mooi klem in de foam. Op dit moment zijn de 1e 3 stuks nog niet helemaal af. Als ze dat wel zijn zal ik dat laten weten. Dan zal ik ook het ontwerp hier en daar nog wat bijschaven en een grotere serie gaan maken. Iedereen die serieus interesse heeft kan me alvast een berichtje sturen. Verkoopprijs zal rond de 450 euro liggen incl. BTW. Dat is een flink bedrag maar dan heb je ook wel iets unieks en precies op maat gesneden. En ik denk er over om een korter variant te maken voor de oude ST1 variant.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben benieuwd naar het resultaat!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Weer goed bezig Jroen! Ik denk dat die prijs wel een drempel is: er zullen maar enkele stromeraars zijn die regelmatig 2 accus nodig hebben. Maar er zijn misschien wel stromeraars die incidenteel een langere rit/tour maken (fietsvakantie?) en dan graag een 2e accu meenemen. Misschien is verhuur iets (evt incl een blauwtje)?
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Patrick DC
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2019, 14:55
Locatie: West - Vllanderen B
Merk SP: ST-5
Km-stand: 4452

Bij mij zit de EPDM rubber vast links, rechts en onderaan in de box. Bij het inschuiven van de batterij leg ik een stukje EPDM los op de bovenzijde van de batterij. Zo zit deze stevig vast.

En Ja ik ben er van overtuigt dat Jroe zijn ontwerp nog beter en lichter zal zijn.
Kostprijs: Vraag eens prijs om een rvs koker op maat te maken met de nodige montage beugels en sloten.
Voor iets waar je u batterij zonder problemen kan meenemen en die dan ook nog eens beveiligd is tegen diefstal.

:cool2: :cool2:
Plaats reactie