Welke fietsendrager is het geschikst voor 2 Stromers

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Rene schreef: 05 mei 2019, 18:41 Ik heb een tijdje geleden een Cykell gekocht voor 2 ebikes.
Thule was toch veel duurder, en Cykell is made in Belgium.
Ik ken Cykell niet, ik hoop dat het iets fatsoenlijks is. Ik ben om diezelfde reden ook begonnen met een goedkopere drager, maar tijdens het gebruik bleek al snel dat die niet heel erg stabiel was en dat de wielsteunen behoorlijk snel kapot gingen. Het punt is wel dat als er iets misgaat dat dan een best wel dure fiets over straat aan het schuiven is... Dan heb ik het nog niet over de eventuele auto's of fietsers die achter je rijden.

Daarom een tijd geleden toch maar zo'n Thule gekocht. Ik ga er vanuit dat ik dat ding 20 jaar oid heb, dan vallen de kosten wel mee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Rene
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2017, 06:45
Locatie: Vlaams Brabant
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

FreddyH schreef: 05 mei 2019, 18:47
Rene schreef: 05 mei 2019, 18:41 Ik heb een tijdje geleden een Cykell gekocht voor 2 ebikes.
Thule was toch veel duurder, en Cykell is made in Belgium.
Ik ken Cykell niet, ik hoop dat het iets fatsoenlijks is.
Cykell lijkt mij echt heel degelijk hoor...
Op zijn minst een vergelijking waard ;)
Stromer ST3 Pinion LE ABS
15km Kampenhout - Zaventem
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zowel Cykell als Thule zijn in ieder geval TÜV-gekeurd. Altijd fijn, want dan weet je dat je de opgegeven belastbaarheid in ieder geval niet met een zakje Jozo hoeft te nemen.

Overigens weet ik nog wel vanuit mijn werk in rigging dat TÜV-keuring niet altijd alles zegt, omdat soms iets essentieels (zoals de lier van een wind-up statief) bij mwah-merken dan ineens weer niet mee gekeurd is, en bij een fors duurder A-merk wel. Mensen voelen zich weleens belazerd als ze alleen naar de prijs kijken van een A-merk, maar soms/vaak zit hier wel degelijk meer achter.

Om zeker te weten dat er in dat opzicht (veiligheid) geen belangrijke verschillen zijn tussen beide dragers, zou je bij beide fabrikanten de TÜV-rapporten van een specifiek product moeten opvragen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Rene schreef: 05 mei 2019, 18:41 Cykell is made in Belgium.
Nope.

Cykell importeert Yakima fietsendragers voor de BeNeLux en herlabelt ze alleen maar ... Yakima komt uit de Pacific Northwest.
Rene schreef: 05 mei 2019, 19:01 Op zijn minst een vergelijking waard ;)
Wou ik net aan beginnen en toen stelde ik vast dat je de typeaanduiding én de aankoopprijs niet vermeldde ... :?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Rene
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2017, 06:45
Locatie: Vlaams Brabant
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Golvas schreef: 05 mei 2019, 19:41
Rene schreef: 05 mei 2019, 18:41 Cykell is made in Belgium.
Nope.

Cykell importeert Yakima fietsendragers voor de BeNeLux en herlabelt ze alleen maar ... Yakima komt uit de Pacific Northwest.
Rene schreef: 05 mei 2019, 19:01 Op zijn minst een vergelijking waard ;)
Wou ik net aan beginnen en toen stelde ik vast dat je de typeaanduiding én de aankoopprijs niet vermeldde ... :?
Cykell T2 voor 2 ebikes.
Stond in aanbieding met 25% korting, heb dus ongeveer 400€ betaald. Wel al een tijdje geleden, ondertussen kost hij 549 € bij Bol.com, en 599 € bij fietsshop.Be.
Volgens deze laatste site
"Cykell is een nieuwe speler op de markt van fietsendragers en heeft twee modellen (de T2 en T3) in het gamma, de dragers werden bedacht en geproduceerd in België."
Stromer ST3 Pinion LE ABS
15km Kampenhout - Zaventem
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Jouw aankoopprijs is best OK, zeker als je vergelijkt met fietsshop.be ... :shock:

Voor mij heeft de Thule Easyfold XT 933 als voordelen dat hij enorm stevig en stabiel is, dat hij op voorraad was bij mijn leverancier, dat ik mijn leverancier kon betalen met ecocheques, dat ik er een mooie korting op kreeg, dat de onderdelen op zowat elke straathoek verkocht worden, dat hij dichtklapbaar is waardoor hij amper plaats inneemt in mijn krappe garage en tevens in de koffer van de auto kan wanneer we de auto laten staan als we vanop verplaatsing vertrekken voor een fietstocht.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Hoe gaan juĺlie om met de max. kogeldruk?
Vaak 75 kg soms ook minder. Met 2 Stromers en een fietsendrager loopt het gewicht snel op.

Grt. Bert.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Twee Stromers minus twee accu's = 25+25=50kg. Hou je dus 25kg over die de drager mag wegen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik had een Diamant deze zakte langzaam naar achteren over de kogel (nieuwe trekhaak) als ik over knippen en hobbels reed de veerspanning stond op maximaal, fietsen gestript.
Hebben nu een Thule deze is veel stabieler en zakt niet naar achteren tijdens rit.
Het beste werkt nog mijn fiets-aanhanger hier staan ze goed en veilig op, gemakkelijker op en afrijden nadeel: je max. snelheid op een lange rit en met beuntje erop kan ik ook mijn ligfiets vervoeren sommigen doen dit op het dak maar daar begin ik niet aan.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

WFVst5 schreef: 05 mei 2019, 23:22 Ik had een Diamant deze zakte langzaam naar achteren over de kogel (nieuwe trekhaak) als ik over knippen en hobbels reed de veerspanning stond op maximaal, fietsen gestript.
Hebben nu een Thule deze is veel stabieler en zakt niet naar achteren tijdens rit.
Het beste werkt nog mijn fiets-aanhanger hier staan ze goed en veilig op, gemakkelijker op en afrijden nadeel: je max. snelheid op een lange rit en met beuntje erop kan ik ook mijn ligfiets vervoeren sommigen doen dit op het dak maar daar begin ik niet aan.
Deze heb ik ook prima ding! Wel idd ff goed afstellen maar dan stabiel achter de auto!
3CF69180-5674-473A-9868-CBB32D152320.jpeg
3CF69180-5674-473A-9868-CBB32D152320.jpeg (3.89 MiB) 5700 keer bekeken
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Plaats reactie