#Wie bedenkt nou zoiets: ondoordachte (brom)fietspaden

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Gisteren op weg van Jroen naar huis
Een Dodge RAM met wild getoeter en naar het fietspad gebarend om mij heen op de Leet van Ursem naar De Goorn. Maar mijnheer, ik mag niet op het fietspad rijden want dat heeft de wetgever zo besloten. Pfff, Dodge RAM rijders met een IQ tussen 70-85 rijden alleen in zo'n ding om hun geestelijke bagage te compenseren en als verlengstuk van hun korte achternaam.

Na het glasparen van de spatbordverlengers op weg naar huis nog een paar fraaie SP-onvriendelijke situaties in Hoorn tegengekomen.
Vanaf de glasbak in Zwaag rechtsaf het bromfietspad van 10m lengte op. IIIEEEEEE! met gierende schijfremmen in de ankers bij rechtsaf slaan. Fietspad = verboden voor de SP. Dan linksaf. IIIIIEEEEE! Een rood verkeerslicht. Vervolgens moeten brommers en SP's daar rechtsaf slaan de rijbaan.
IMG_5740.JPG
IMG_5740.JPG (3.58 MiB) 4549 keer bekeken
Een paar km verder T-kruising dorpsstraat Zwaag - Keern. Ik moet daar het Keern oversteken want linksaf is een verboden fietspad. 40 meter links verderop zie je de ellende al aankomen met de borden als je inzoomt
IMG_5742.JPG
IMG_5742.JPG (3.35 MiB) 4549 keer bekeken
Ik interpreteer door het bord achter de witte aanhangwagen dat brommers schuin rechtsaf moeten. IIIEEEEE! 2m na de bocht is het verboden voor fietsers en brommers. Ik moet oversteken naar het fiets/bromfietspad aan de overkant. Auto's luid toeterend achter mij omdat ik stop 1m rechts van de middenstreep in de bocht. Ik heb de man in de auto even kort uitgelegd dat ik aan het voorsorteren ben en dat morgen de zon zelfs eerder opkomt dan vandaag.
Gloeiende kolen! Twee keer dezelfde weg oversteken binnen 50m.
IMG_5743.JPG
IMG_5743.JPG (2.93 MiB) 4549 keer bekeken
Het was mij het dagje wel weer.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ja, mooi he...

In Eindhoven heb ik ook een paar pareltjes van doordachte situaties. Komend vanaf de Tempellaan ga ik de John F. Kennedylaan op, dan moet ik gelijk het brom/fietspad op:
Screenshot 2019-05-02 at 15.25.56.png
Screenshot 2019-05-02 at 15.25.56.png (2.61 MiB) 4562 keer bekeken
Even later kom ik bij het viaduct met de Bisschop Bekkerslaan, even goed kijken naar dat mooie bordje wat ik dan op het brom/fietspad tegenkom:
Screenshot 2019-05-02 at 15.25.02.png
Screenshot 2019-05-02 at 15.25.02.png (4.22 MiB) 4562 keer bekeken
Mooi toch. Daar moet ik dan maar door de berm en vervolgens van de stoepband afbutsend tussen de auto's invoegen :ck:
Niet dus, ik ga gewoon door op het fietspad, ik moet namelijk op het kruispunt rechtdoor en 3x raden:
Screenshot 2019-05-02 at 15.29.53.png
Screenshot 2019-05-02 at 15.29.53.png (605.27 KiB) 4562 keer bekeken
Daar mag je als bromfietser/SPer niet eens rechtdoor. Knap staaltje weg ontwerp gemeente Eindhoven :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Deze in heerhugowaard:

Afbeelding

Je komt vanaf het fietspad, dan moet je rechtsaf oversteken en na 50meter weer oversteken omdat je linksaf moet, in mijn geval..
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

@Stromeur: is het een idee om deze pareltjes af te splitsen naar een eigen topic om daarin zulke kromme situaties te verzamelen?

Wellicht dat we ze een keer aan iemand kunnen aanbieden...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 02 mei 2019, 16:18 @Stromeur: is het een idee om deze pareltjes af te splitsen naar een eigen topic om daarin zulke kromme situaties te verzamelen?
Helemaal mee eens. Done!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

In zulke situaties doe ik wat voor mij het veiligste is en heb ik schijt aan de absurde toepassing van regels die deze situaties creëren. Worst case ga ik het op de politierechtbank wel uitleggen hoe sommige situaties ondoordacht en gevaarlijk zijn en dat ik weiger mijn veiligheid op het spel te zetten door gebrek aan inzicht van anderen, in dit geval de Roverheid.
mrstrom

Jins schreef: 03 mei 2019, 08:02 In zulke situaties doe ik wat voor mij het veiligste is en heb ik schijt aan de absurde toepassing van regels die deze situaties creëren. Worst case ga ik het op de politierechtbank wel uitleggen hoe sommige situaties ondoordacht en gevaarlijk zijn en dat ik weiger mijn veiligheid op het spel te zetten door gebrek aan inzicht van anderen, in dit geval de Roverheid.
Helemaal mee eens! Dit topic helpt je dan, als hier staks tientallen voorbeelden in staan, leg je die zo op tafel.
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Hier op het traject Groningen Assen, route via Rijksstraatweg, zijn de in- en uitvoegplaatsen voor bromfietsen zodanig gemaakt dat je bijna stapvoets van baan moet wisselen. Heel lekker als je net op de rijbaan reed en naar het bromfietspad moet met een file aan auto's achter je. Ik zorg er dan voor dat ik iets eerder bij een kruising of brede oprit van de rijbaan ga.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

fietspad.jpg
fietspad.jpg (711.36 KiB) 4323 keer bekeken
Na 50 meter wordt het fietspad ook voor brommers en moet je net voor de bocht oversteken.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Bij zulke situaties dien je wel 5 minuten te pauzeren om erover na te denken hoe het nu verder moet..Absurdistan! :bu:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie