Gezellig op de rijbaan...

Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Ben wel benieuwd; vond je dat de ST3 meer power had als de ST2S?
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, al is het lastig 1 op 1 te vergelijken omdat het twee totaal verschillende fietsen zijn.

De "beleving" van snelheid is op de ST2 S veel meer aanwezig, omdat-ie onrustiger rijdt met de kleinere wielen. Door de 27,5" wielen voelt de ST3 (en ook de ST5) heel erg stabiel aan. Als je begint met snelheid maken, dan heb je vanwege die stabiliteit (en als je een 26" Stromer gewend bent zoals ik) aanvankelijk het gevoel dat er niet zo heel veel gebeurt. Totdat je op de OMNI kijkt en ziet dat je - sneller en makkelijker dan naar mijn gevoel op mijn Es - al aan de 47,5km/u zit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

mrstrom schreef: 17 apr 2019, 12:31

In amsterdam moeten de snorfietsen (max 25km/u) nu ook tussen de autos. Hoe dat gaat zijn zullen we merken.
Vandaag na de servicebeurt in Amsterdam een stuk op het gewone fietspad gefietst waar ik geen zin had om op de weg te fietsen. Ik fietste mee met het overige fietsers. Een politie auto kwam langs, observeerde de zaak en reed door.
Blijkbaar als je aanpast gaan ze je niet direct een boete geven.

Disclaimer: Geen boete in mijn geval is nog geen garantie voor .....
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Louis_ST2 schreef: 19 apr 2019, 21:19 Een politie auto kwam langs, observeerde de zaak en reed door.
Netjes.

Ik hoop nog steeds dat de wetgeving ooit ook die kant uit gaat. Vrije keus voor de SP: met 45km/u max op de rijbaan of met 30km/u max op het fietspad.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Louis_ST2 schreef: 19 apr 2019, 21:19 Blijkbaar als je aanpast gaan ze je niet direct een boete geven.
Ik heb inmiddels een andere ervaring.
Deze week koos ik voor het fietspad vanwege een stortvloed aan vrachtverkeer en reed achter een paar gewone elektrische fietsen aan. Dus netjes.

Er kwam een gepantserde Touareg naast me rijden die me via de megafoon liet weten dat ik niet op het fietspad mocht rijden en ze niet te beroerd waren om een boete te geven.

Bij het stoplicht nog even door het raampje gekletst. Maar ze waren echt heel stellig!!!
Toen ik ze wees op een oranje Batavus SP en een St2 die ons precies op dat moment (zonder kenteken) voorbij reden óp het fietspad, hadden ze de slechtste reactie ooit: “dat kunnen wij toch niet zien als ze geen kenteken hebben”.

Dikke grrrrrrrrrrrr
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Willekeur is dus nog steeds troef... bah.

Het is jammer dat niet iedereen met een action cam rondstromert, zodat we massaal beelden van tegenstrijdige signalen en adviezen van handhavers kunnen vastleggen, om deze vervolgens gebundeld naar de landelijke overheid te sturen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

LNY schreef: 19 apr 2019, 21:57
Louis_ST2 schreef: 19 apr 2019, 21:19 Blijkbaar als je aanpast gaan ze je niet direct een boete geven.
Ik heb inmiddels een andere ervaring.
Deze week koos ik voor het fietspad vanwege een stortvloed aan vrachtverkeer en reed achter een paar gewone elektrische fietsen aan. Dus netjes.

Er kwam een gepantserde Touareg naast me rijden die me via de megafoon liet weten dat ik niet op het fietspad mocht rijden en ze niet te beroerd waren om een boete te geven.

Bij het stoplicht nog even door het raampje gekletst. Maar ze waren echt heel stellig!!!
Toen ik ze wees op een oranje Batavus SP en een St2 die ons precies op dat moment (zonder kenteken) voorbij reden óp het fietspad, hadden ze de slechtste reactie ooit: “dat kunnen wij toch niet zien als ze geen kenteken hebben”.

Dikke grrrrrrrrrrrr
Je mag zonder kenteken iedereen in "gevaar brengen" maar met kenteken alleen jezelf....
We zijn goe bezig :bu:
Common sense?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nederlands gedoogbeleid. Dé reden om idiote wetgeving niet opnieuw onder de loep te nemen en aan te passen naar iets beters/veiligers/logischers/gewensters/etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

mrstrom schreef: 17 apr 2019, 12:31In amsterdam moeten de snorfietsen (max 25km/u) nu ook tussen de autos. Hoe dat gaat zijn zullen we merken.
Louis_ST2 schreef: 19 apr 2019, 21:19 Vandaag na de servicebeurt in Amsterdam een stuk op het gewone fietspad gefietst waar ik geen zin had om op de weg te fietsen. Ik fietste mee met het overige fietsers. Een politie auto kwam langs, observeerde de zaak en reed door. Blijkbaar als je aanpast gaan ze je niet direct een boete geven.
Disclaimer: Geen boete in mijn geval is nog geen garantie voor .....
Binnenkort een afspraak maken met mijn Amsterdamse FM. Ik ben er nog niet over uit of ik de route binnen de ring op de weg of op het fietspad ga maken. Als alle snorfietsers, bromfietsers en speed pedelecers tussen de auto's op de rijbaan zitten, dan denk ik dat ik ook maar mijn gekentekend voortuig op die rijbaan zet. Zeker in Amsterdam ligt de gemiddelde snelheid niet zo hoog.
Witte ST3 van maart 2019
mrstrom

Herkenbare plekken. Maar op de ST3 nog niet veel geweest. Die laatste die je aangaf rijd ik meestal rechtdoor, maar ben daar al paar keer toeterend benaderd door vriendelijke automobilisten. Maar het is toch heel gekke situatie.

Die in Zwaag bij de glasbak is ook geen fraaie. Ik neem zelf nooit de tijd om fotos van te maken, maar goed bezig hoor.
Ik rijd veel door heerhugowaard en daar zijn ook wat van die malle situaties. Bij de gemeente al paar keer melding gemaakt maar nog nooit wat van gehoord...

TIP voor gemeenten: Neem iemand aan, voor je verkeersafdeling, van buiten de gemeentegrens en laat hem verplicht op de SP komen!
Daarnaast de stoplichten zo afstellen dat ze ook speed pedelecs waarnemen...dat is nu soms ook dramatisch slecht en sta je maar te wachten.
Plaats reactie