Wat wordt de introductie in 2020?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kleinere Laufräder hingegen bieten eine grössere Agilität und damit die Möglichkeit schmalere Lenker zu fahren.
En dan te bedenken dat het stuur van de ST2 een stuk breder is dan die van mijn fiets, terwijl ik 28" wielen heb :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Zou mooi zijn dat er in de toekomst een logische lijn komt in het Stromer aanbod; van enigszins betaalbaar ST1 tot een luxe premium ST5. Daarnaast zie ik wel mogelijkheden voor een (tour)frame waar je meer rechtop zit; de huidige sportievere MTB-zit is niet iedereen zijn ding.
En inderdaad; de laders graag ook een kwaliteits-verbetering (geluid/degelijkheid/capaciteit) en logische lijn. :mrgreen:
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Naar mijn bescheiden mening is een SP niet geschikt voor een echte toerhouding..... Een hoog zwaartepunt is zeer zeker niet bevorderlijk voor je wegligging en wendbaarheid. Wat Stromer nu aan gaat bieden op de ST3 (verhoogde stuurpen) zal denk ik wel de max zijn wat ze gaan doen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Naar mijn bescheiden mening is een SP prima geschikt voor een toerhouding. Mijn fiets is maar marginaal minder stabiel dan een ST2 en ongeveer even wendbaar als een ST5. Het verschil in stabiliteit zit hem volgens mij meer in een degelijker frame dan in het hogere zwaartepunt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Daniel1975 schreef: 15 apr 2019, 11:19
Tomasj schreef: 15 apr 2019, 08:42 Een wilde droom voor 2020 als grote introductie : betere en betrouwbare laders.
Gewoon een deftige reislader, die 100 Watt laadvermogen heeft ipv de pathetische 65Watt van de huidige CR65..
De gewone sterke lader mag ook wel duurzamer en goedkoper.....
Gewoon 1 goede lader die ook als reislader bruikbaar is: ca 200W, volledig metaal, zonder fan (behuizing als koelribben), een vaste powerkabel (ipv die euro-kabel die makkelijk los komt...) en een laadindicator.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Als er een toerversie komt voor de klanten die alleen woon-woon of camper-camper verkeer rijden dan mogen ze de actieradius wel gaan vergroten of een snellaad mogelijk maken. De huidige lader laadt zo’n 22% per uur bij.
Een ultra-light versie van 20kg lijkt mij ook wel wat.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Actieradius kun je zelf vergroten door je snelheid te beperken. Stromer heeft vooralsnog één van de grootste accu’s. Beperkte actieradius hangt samen met hoge snelheid...
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22824
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 15 apr 2019, 16:30 Naar mijn bescheiden mening is een SP prima geschikt voor een toerhouding. Mijn fiets is maar marginaal minder stabiel dan een ST2 en ongeveer even wendbaar als een ST5. Het verschil in stabiliteit zit hem volgens mij meer in een degelijker frame dan in het hogere zwaartepunt.
Lijkt me een gevalletje en-en.

Ik zou het niet leuk vinden als Stromer toer-fietsen gaat maken. Ik vind de huidige modellen prima, zowel in gebruik als uiterlijk (niet zo ouwe-lullerig). En nu Stromer (eindelijk) met stuurpen- en stuuropties is gekomen denk ik dat ze voldoende klanten die iets willen tweaken van dienst kunnen zijn.

Een sportief frame voorzien van radicalere aanpassingen om nog rechter op te kunnen zitten (ik heb hier weleens Stromers voorbij zien komen met stuurpen-verhogers en verstelbare stuurpennen die verticaal waren gezet) vind ik drie keer niks. Je past een fiets aan naar iets wat het in de basis gewoonweg niet is en ik denk dat je dan beter een ander type fiets kunt kopen.

Wie serieus rechtop wil zitten pakt maar fijn een Klever B45. Dat vind ik, in alle oprechtheid, een briljant ontwerp voor mensen die de voorkeur geven aan een zo recht mogelijke zit. Ik zou 'm zo nemen als mijn rug geen Stromer toeliet:

Klever-B45-premium.jpg
Klever-B45-premium.jpg (227.85 KiB) 3521 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Als ze dan toch een andere frame set-up willen uitwerken, laat ze dan dat prototype van klever kopiëren en een gravel bike op de markt brengen, met frog legs en de mogelijkheid om er spatborden en bagage drager op te zetten. Ik koop er onmiddellijk één.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 15 apr 2019, 19:48 Lijkt me een gevalletje en-en.

Ik zou het niet leuk vinden als Stromer toer-fietsen gaat maken.
Eens. Ik denk zelfs dat Stromer moet blijven doen wat ze al doen en eventueel onder een andere merknaam rechtere modellen (zelfde technologie maar wellicht wat minder design maar meer functioneel) op de markt kan brengen. Beetje zoals Audi vs. Skoda.

Ik vind de Klever B ook een briljant ontwerp, maar da's toch weer een ander uiterste.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie