Fastedde: Thanks!
Nu even kijken of het nodig is om de fiets af te laten stellen.
Belevenissen op de ST5
-
- Expert
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
- Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B
Vandaag richting Eindhoven gereden, op weekend met de familie.
Kalmthout-Baarle, pitsstop hier voor een hapje. 47 km en 16% uit de batt aan 30,5 gem (schoonbroer rijdt mee op gewone fiets)
Laatste 33km deels in standje 2 en na 80km 34% uit de batt
De wind zat wel regelmatig goed
Als je wat zuinig rijdt (standje 1 en wat meetrapt) geraak je een 300km ver , en t helpt als wind wat meezit
Kalmthout-Baarle, pitsstop hier voor een hapje. 47 km en 16% uit de batt aan 30,5 gem (schoonbroer rijdt mee op gewone fiets)
Laatste 33km deels in standje 2 en na 80km 34% uit de batt
De wind zat wel regelmatig goed
Als je wat zuinig rijdt (standje 1 en wat meetrapt) geraak je een 300km ver , en t helpt als wind wat meezit
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder
vandaag eerste ritje op mijn ST5 wat een fiets.
Na bijna een jaar gereden te hebben op een ST1X is dit toch wel wat anders.
De gemiddelde snelheid ligt toch wel gemiddeld 3-4 km/h gemiddeld hoger.
De rempower is indrukwekkend in combinatie met de Pirelli banden echt een fiets om mee door te knallen.
Dit is echt een Stromer voor gevorderden zeker als je hem op de S stand zet en een bochtige weg neemt.
En toch enkele opmerkingen al. Voor mij persoonlijk is de standaard zadelpen iets te kort ik rij op een medium. De ST1X zadelpen was toch wel 3 cm langer.
Wat voor mij persoonlijk nog iets sportiever mag is de positie van de stuurpen. Voor mij mocht de kop van het frame toch wel een cm of 4 lager. Dan zit je nog veel lager en sportiever.
Ook de breedte van het stuur zou iets smaller mogen helaas zijn beide niet aan te passen.
Maar voor de rest wel TOP !
Na bijna een jaar gereden te hebben op een ST1X is dit toch wel wat anders.
De gemiddelde snelheid ligt toch wel gemiddeld 3-4 km/h gemiddeld hoger.
De rempower is indrukwekkend in combinatie met de Pirelli banden echt een fiets om mee door te knallen.
Dit is echt een Stromer voor gevorderden zeker als je hem op de S stand zet en een bochtige weg neemt.
En toch enkele opmerkingen al. Voor mij persoonlijk is de standaard zadelpen iets te kort ik rij op een medium. De ST1X zadelpen was toch wel 3 cm langer.
Wat voor mij persoonlijk nog iets sportiever mag is de positie van de stuurpen. Voor mij mocht de kop van het frame toch wel een cm of 4 lager. Dan zit je nog veel lager en sportiever.
Ook de breedte van het stuur zou iets smaller mogen helaas zijn beide niet aan te passen.
Maar voor de rest wel TOP !
Dat is persoonlijke voorkeur. Dat het niet aan te passen is wat anders. Elke fiets zou op maat moeten afgesteld kunnen worden binnen bepaalde grenzen. Andere stem lengte, balhoofdhoek, vork, stuur breedte en hoogte, crank lengte, ... iedereen is uniek en heeft andere voorkeuren, we zijn geen uniforme wezens.pcrispey schreef: ↑22 mar 2019, 20:13 vandaag eerste ritje op mijn ST5 wat een fiets.
Na bijna een jaar gereden te hebben op een ST1X is dit toch wel wat anders.
De gemiddelde snelheid ligt toch wel gemiddeld 3-4 km/h gemiddeld hoger.
De rempower is indrukwekkend in combinatie met de Pirelli banden echt een fiets om mee door te knallen.
Dit is echt een Stromer voor gevorderden zeker als je hem op de S stand zet en een bochtige weg neemt.
En toch enkele opmerkingen al. Voor mij persoonlijk is de standaard zadelpen iets te kort ik rij op een medium. De ST1X zadelpen was toch wel 3 cm langer.
Wat voor mij persoonlijk nog iets sportiever mag is de positie van de stuurpen. Voor mij mocht de kop van het frame toch wel een cm of 4 lager. Dan zit je nog veel lager en sportiever.
Ook de breedte van het stuur zou iets smaller mogen helaas zijn beide niet aan te passen.
Maar voor de rest wel TOP !
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Herkenbaar; ik wil op mijn ST3 ook dieper. Deels opgelost met een Ritchey flatbar.
Smaller kon gelukkig op de 3 wel; gewoon stuur inkorten Voelt nu nog steeds wel beetje als windvanger, maar het is goed te doen.
ST5 is prachtige machine, maar voor dat geld had je op zijn minst een passend stuur moeten kunnen kiezen.
Smaller kon gelukkig op de 3 wel; gewoon stuur inkorten Voelt nu nog steeds wel beetje als windvanger, maar het is goed te doen.
ST5 is prachtige machine, maar voor dat geld had je op zijn minst een passend stuur moeten kunnen kiezen.
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Een goede bike fit meting heeft zeker z'n nut, als de FM hier ook de nodige conclussies uittrekt en je ervan op de hoogte brengt wat er dient aangepast te worden en de mogelijkheden hiervan. Dat dit achteraf op lucuratie inzicht dient aangepast te worden vind ik niet kunnen bij de aanschaf van zo'n duur meubel. Het is helaas niet mogelijk om 'n Stromer op jou maat te laten fabriceren, de keuze beperkt zich in 3 maten, waarbij de ST5 het minst moduleerbaar blijkt te zijn.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 55.000
Hoezo andere banden Golvas? Die Pirelli's voor de zomer m.i. prima band. Mij bevallen ze goed, kan lekker door de bocht. Ik heb echter nog niet met behoorlijk nat wegdek gereden dus daarover nog geen oordeel. Komende winter wordt het wel een winterband. Ik hop dat continental misschien dan wel een mooie band heeft ontwikkeld. Veel keuze is er nu nog niet.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
Omdat pcrispey als ervaringsdeskundige een duidelijke mening over de kwaliteiten van Pirelli banden (en het feit waarom hij daar niet mee rijdt) heeft :
pcrispey schreef: ↑17 mei 2018, 10:21 Ik vertrouw alleen een band als er Continental of Michelin opstaat en dit al meer dan 120 000 fiets km's road+ MTB. Telkens als ik een band van het "S" merk opliggen had of het "P" merk wat nu op de ST5 komt had ik problemen en dat waren niet de minste maar echt problemen die mijn veiligheid in gevaar brachten. Het zal slechts een kwestie van tijd zijn voor een topic komt over de problemen met de "P" banden.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)