Slot voor Stromer

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ziet er netjes uit die nokjes :ay , zelf gemaakt?

Onlangs gelezen dat fietsdieven de fiets sneller laten staan als je het slot aan het ventiel op slot zet. :geek:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
mhoutman

Tony Mb schreef: 10 sep 2017, 22:49 Ziet er netjes uit die nokjes :ay , zelf gemaakt?

Onlangs gelezen dat fietsdieven de fiets sneller laten staan als je het slot aan het ventiel op slot zet. :geek:
Nou dat is een heel lang verhaal, maar laat ik het kort houden: neen :)
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Ik heb de Abus LH-2. . Het slot was bij aankoop door de FM in Voorburg aan de voorkant vastgemaakt. Dit was geen gezicht, je keek tegen de achterkant van het slot aan. Door Dikkenberg is het slot aan de achterkant gezet. Na 30 km fietsen bleken beide (!) boutjes van de bevestiging gebroken te zijn. Dikkenberg heeft er een beter bevestigingssetje op gemonteerd, nu geen probleem meer.

Als extra slot heb ik een Axa ketting van 1 meter. Deze blijkt echter zo'n 50 cm te kort te zijn om de fiets met enig gemak ergens aan vast te kunnen zetten. Daarom heb ik 150 cm. lange insteekketting voor het Abus slot gekocht, 6 mm gehard staal. Deze ga ik standaard gebruiken i.c.m. het ringslot. Dit voldoet wanneer de fiets in de stalling op het werk staat: hier mogen alléén medewerkers in d.m.v. een pasje. De losse Axa ketting zal ik als derde slot gebruiken wanneer ik m'n ST1x ergens onbewaakt neer moet zetten.

Verder heb ik bij de Ortlieb tassen ook een veiligheids setje gekocht: per tas een dun staalkabeltje die je aan de tas kunt bevestigen. Ik neem altijd één tas mee naar kantoor, de andere blijft op de fiets zitten. Aan het eind van dit kabeltje zit een lus die je vast kunt zetten aan het ringslot. Natuurlijk is dit kabeltje simpel door te knippen maar de tas is nu niet zomaar gemakkelijk van de fiets af te nemen.
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Osm
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2017, 23:48

Ik heb 1 Ortlieb tas vastgezet met rvs slangenklemmen. Deze is voor de boodschappen en zal er niet afgehaald worden :lol:
De andere zit mn werkspul en laptop in en gaat altijd mee naar binnen
dEBASERpIX
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 sep 2017, 15:24

Reinout-St1x schreef: 07 sep 2017, 19:38 Ook Trelock heeft zo'n slot met brede opening.
Deze heeft mijn dealer standaard er op gezet. Ik heb er zelf een kabel/verlenger bij gekocht die ik mooi aan een boom/paaltje kan vastmaken aan de ene kant en rechtstreeks in het fietsslot kan pluggen aan de andere kant.
Werkt goed maar ik vind zo'n metalen ketting (ondanks de beschermkous) toch krassend op mijn St1x.
Vandaar dat ik meedoe met het kickstarter-project Tex-Lock. Deze stoffen (?!) ketting zou in Q1 2018 uitgeleverd moeten worden. Ik zal de bevindingen in dit topic plaatsen.

Grtz, Reinout
(let in ieder geval op een ART-2 aanduiding anders geldt het slot niet bij bepaalde verzekeringen !)
Dag Reinout

Net mijn st1x besteld en nu aan het kijken voor een goede combinatie vast slot + kabel. Die trelock lijkt me wel wat. Zou je evt. het type willen delen (evt. ook van de bijpassende kabel).
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen dEBASERpIX,

fotootjes gevoegd van slot en ketting.
Typenummering staat er niet op; ook niet op mijn factuur.
Ik ga er van uit dat als je je Stromer ophaalt en om een slot vraagt je fietsenmaker een goed exemplaar met brede opening (voor de brede band) kan leveren.
Zonder gekheid: ik zou het verschil van een Trelock of ABUS of AXA echt niet kunnen zien behalve de naam. Al deze merken hebben prima ringsloten en verlengkettingen (om je fiets vast aan een object te leggen).
Het enige ECHT belangrijke is de ART-2 aanduiding voor de verzekering.

Het Trelock slot doet het prima. Wat me hierbij opvalt is de stevige sleutel. Ik heb vroeger een AXA-slot gehad waarbij ik altijd het gevoel had alsof die af kon breken in het slot......maar dat zou nu zo maar eens verbeterd kunnen zijn.

Voor de ketting heb ik er eentje met een hoesje er over heen om beschadigingen aan de fiets te voorkomen. Het werkt maar in mijn ogen niet genoeg vandaar dat ik me in heb geschreven op de Tex-Lock.

Groetsels,
Reinout
Bijlagen
IMG_9689.JPG
IMG_9689.JPG (661.98 KiB) 6264 keer bekeken
IMG_9690.JPG
IMG_9690.JPG (651.1 KiB) 6264 keer bekeken
dEBASERpIX
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 sep 2017, 15:24

Hej Reinout, super bedankt voor de info. Mijn eerste post hier en al direct een antwoord. Nu al blij dat ik me hier aangemeld heb. :)
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedenavond dEBASERpIX,

en daarvoor is dit forum juist.
We zijn gebruikers van een bijzonder vervoermiddel en met onze gezamenlijke kennis & kunde maken we de Stromer-ervaring nog rijker.

Ik weet zeker dat het bestaan en kwaliteit van dit forum zeker effect heeft op de verkoopcijfers van Stromer. En waarom ook niet: vele vragen worden beantwoord. Of leiden tot groepsaankopen (daarmee heb je een goed-getest product voor een lagere prijs). Of zijn simpelweg leuk.

Dus nogmaals welkom en maak gebruik van de verzamelde inhoud van dit forum. Er zijn vele forums op internet en dit is zo maar eens een hele goede waar je echt wat aan kan hebben.

Stromer-ze,
Reinout
dEBASERpIX
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 sep 2017, 15:24

Nog een vraagje voor de ervaringsdeskundigen. Wat is volgens jullie de ideale lengte voor een kettingslot? Ik vrees een beetje dat 85/95 wat kort is. Is 110 voldoende in de meeste gevallen of toch beter nog iets langer?
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Op mijn huidige SP (geen Stromer) zit een Luma ringslot met ART4 kode. Het is een bromfietsslot.
Dit slot: https://goo.gl/images/7Gq4CW

Bevalt na een jaar gebruik nog steeds prima.
Nadeel is dat er geen ketting of draad met pen van Luma op de Nederlandse markt is.

Prijs is met 69 Euro fors maar dat is het me waard.
Laatst gewijzigd door Stromend op 25 sep 2017, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie