Schade ST5 na zwaar ongeval

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Daar zat de crux: stromer wilde niet betalen voor het wrak en bood aan het mee te nemen en terug te brengen, maar de fietsenmaker is daar niet op ingegaan. Hij (en ik) vermoedt dat het wrak dan niet meer heel terugkomt en dan is er meer gedoe.

Ik weet niet wat de fietsenmaker van plan is met de fiets. Momenteel zijn alle onderdelen er nog, ook de stuurpen.

Ga morgen bellen en overleggen of het toch beter is om dit verder te onderzoeken.

Intussen overigens wel geld binnen van de verzekering maar nu krijg ik er wel een heel wrang gevoel bij. Misschien is stromer wel verantwoordelijk voor de drie pinnen in mijn heup waarmee ik het vanaf nu moet doen.

Ter aanvulling: stromer heeft wel degelijk de fiets meteen na het ongeval bij de fietsenmaker kunnen bestuderen. Weliswaar dus niet in Zwitserland. Ik denk dat ik nu ga pleiten voor verder onderzoek sowieso.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 19 feb 2019, 21:41 Daar zat de crux: stromer wilde niet betalen voor het wrak en bood aan het mee te nemen en terug te brengen, maar de fietsenmaker is daar niet op ingegaan. Hij (en ik) vermoedt dat het wrak dan niet meer heel terugkomt en dan is er meer gedoe.

Ik weet niet wat de fietsenmaker van plan is met de fiets. Momenteel zijn alle onderdelen er nog, ook de stuurpen.
Wrak direct veilig laten stellen en de keus maken: laten onderzoeken door Stromer of door een onafhankelijk schade-expert. Omdat de dealer nu eigenaar is van het wrak, heb je wel zijn medewerking nodig. Maar als er op schrift gezet wordt wie het wrak meeneemt en wanneer het weer geretourneerd wordt, dan lijkt mij niet dat de dealer reden heeft tot argwaan over of de ST5 wel terug wordt gebracht.

Ik denk dat ik, gezien de terugroepactie, zou kiezen voor onderzoek door een onafhankelijk schade-expert. Die kan uitzoeken wat de terugroepactie van Stromer en het onderzoek/herstel exact inhoudt en bekijken of er een samenhang te vinden is met de schade aan jouw ST5.

Dan weet je het maar. Als je hier niks mee doet, dan zal aan je blijven knagen. Tenminste, zo zou het bij mij werken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Goeie tips, Stromeur, dank je. Ik zou dit ook inderdaad graag weten. Het zou wat gek zijn om het wrak nu door Stromer te laten onderzoeken, dan zijn ze rechter en veroordeelde tegelijk... Alleen gaat dit grapje natuurlijk niet gratis zijn.

Ik hou je op de hoogte na overleg met de FM.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt dan zou je het via die weg kunnen aanlopen. Succes!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Goh zeg dit is zeker een interessante ontwikkeling ik zou toch alsnog aandringen op onderzoek door stromer en een beetje jammer van de FM dat hij in eerste instantie geen medewerking heeft verleend nu heeft hij in zijn eigen soep gespuugd en werkt zo niet mee aan productverbetering/oorzaak vinden. En bang dat het wrak niet meer terugkomt?? Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten hoor. Ik moet zaterdag al heen voor nieuwe motor(achterwiel kunnen ze meteen het stuur/pen goed controleren.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Even hierop terugkomen nu de eerste tests op st5 stuurpennen gebeurd zijn. Ik heb naar aanleiding van dit topic, mijn ongeval en de terugroepactie, telefoon gekregen van de vertegenwoordiger van Stromer voor België. Met uiteraard de vraag hoe het nu met me ging na het ongeval, maar ook om uit te leggen hoe de test precies in zijn werk gaat. Blijkbaar wordt er kracht gezet op de stuurpen, omdat er een geval in Zwitserland geweest is waar de stuurpen barstjes vertoonde.

De vertegenwoordiger heeft mijn fiets eind oktober na het ongeval ook zelf gezien, en hoewel hij het spijtig vond dat ie nooit verder is onderzocht en dus geen 100% uitsluitsel kon geven, denkt hij dat er geen scheurtjes in mijn stuurpen zaten. De terugroepactie zou ook geen gevolg zijn van mijn ongeval volgens hem, en hij had opdracht gekregen vanuit Zwitserland om toch even die bezorgdheid mee te delen aan mij persoonlijk. Het zegt wel wat vind ik, en ik apprecieer alleszins het bericht, ook al zal het natuurlijk ook wel de bedoeling zijn om via mij iets recht te zetten op het forum, want daar verwees hij expliciet naar.

We hebben het ook over een nieuwe ST5 gehad, en hij vreesde met mij dat zelfs de XL gewoon te klein is voor mijn 1,95m. De nieuwe stuurpennen voor de ST3 zouden in april komen, net als de verende vorken, en vooral de stuurpennen zouden een oplossing zijn. Ik ben er nog niet uit wat ik zelf ga doen. Alleszins, ik lag te veel naar voren geleund op de st5, en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dat toch deel van het probleem tijdens het ongeval is geweest.

Dat er geen link zou zijn tussen het ongeval en de terugroepactie was ook al de mening van een forumlid hier dat de stresstest al gedaan had. Ik sluit nog steeds actie van mijn kant niet volledig uit, maar ik apprecieer wel de mildheid van de vertegenwoordiger, en tegelijk het professionalisme om zich tegen een mogelijke procedure in te dekken, een beetje via het forum.

Heb ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen waarom ze zelf nooit reageren, en dat blijkt policy te zijn omdat je anders als Stromer op elk topic moet antwoorden, en ze graag de relatie met de dealer niet verstoren. Verder mocht ik bij vragen nog wel contact opnemen.

Even verder de ST3 met andere stuurpennen afwachten, en dan zien of ik mijn schrik op een Stromer kan overwinnen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het keurig dat Stromer even contact met je heeft opgenomen. Natuurlijk snijdt dat mes aan twee kanten, maar daar zie ik geen probleem in: jij hebt je toelichting/contact en de Stromer community is ook weer op de hoogte :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Absoluut!
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Netjes...... :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

allesstroomt schreef: 25 feb 2019, 12:14 en hoewel hij het spijtig vond dat ie nooit verder is onderzocht en dus geen 100% uitsluitsel kon geven, denkt hij dat er geen scheurtjes in mijn stuurpen zaten.
Bijzonder, wanneer je iets niet onderzoekt maar toch denkt dat er geen scheurtjes in zaten??

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie