Qwic RD10 Speed

Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Krizla schreef: 14 jan 2019, 15:06
JeroenH schreef: 14 jan 2019, 13:36 Ik merk nu in de winter dat ik echt wat capaciteit te kort kom. Dus grotere batterijen zijn echt welkom.
Hoeveel km moet je enkele rit?
Ik doe 6 verschillende trajecten voor mijn werk. 53 km enkel is de verste en als ik die wil doen in de winter moet ik teveel aan ondersteuning inboeten helaas.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Krizla schreef: 14 jan 2019, 15:04 Bestaan er betere banden? Anti-lek banden? Ken er niets van ... er ligt nu een Schwalbe Marathon GT op ...(28inch) ...
Er zijn betere banden op gebied van anti lek, alleen zijn die qua grip ook een stuk minder...
Ik heb dezelfde band, maar heb Doc Blue in mijn binnenband zitten :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 14 jan 2019, 18:52
Krizla schreef: 14 jan 2019, 15:04 Bestaan er betere banden? Anti-lek banden? Ken er niets van ... er ligt nu een Schwalbe Marathon GT op ...(28inch) ...
Er zijn betere banden op gebied van anti lek, alleen zijn die qua grip ook een stuk minder...
Ik heb dezelfde band, maar heb Doc Blue in mijn binnenband zitten :cool2:
Schwalbe marathon GT is echt gekend als een zeer lekvrije band, ik zie niet direct veel banden die op anti-lek bescherming veel beter gaan scoren.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 14 jan 2019, 21:45 Schwalbe marathon GT is echt gekend als een zeer lekvrije band, ik zie niet direct veel banden die op anti-lek bescherming veel beter gaan scoren.
Niet veel, maar de Marathon Plus is beter lekvrij. Die band heb ik echter na 1000 km van mijn fiets gehaald omdat ik het een prut band vind in bochten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
RDiede10
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2018, 11:07

Ik heb na een schuiver door te hoge snelheid in een bocht de banden gewisseld voor de Schwalbe Marathon GT365.
Omdat ik 50km enkele reis wel wat lang vind met de huidige temperaturen en het feit dat ik eigenlijk de hele route in het donker moet afleggen heb ik er nog niet mee naar het werk gereden.
In de ritten die ik gemaakt heb kom ik tot de conclusie dat de banden precies aanvoelen als ik had gehoopt.
Direct een beter gevoel van grip in de bochten.
Maar ik moet zeker minimaal 3km aan topsnelheid inboeten en na 20km was al ruim 2/3 van de accu leeg.
Dat betekend vermoedelijk een actieradius van maximaal 30km met volle ondersteuning. En dan te bedenken dat ik in de zomer met wind in de rug de 52km met volle ondersteuning gehaald heb.
Ik verwacht de komende maand nog geen woon-werk ritten te doen maar ik hoop dat over enkele weken te proberen met deze banden. Ik vermoed dat ik de afstand met maximaal ondersteuning 4 kan gaan halen en dan zal de snelheid over een dergelijke afstand toch maximaal 35km/uur zijn.
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Amai, een schuiver heb ik nog niet gemaakt ... wel al twee keer op tijd kunnen corrigeren ... het is effe wennen aan die snelheid op de fiets ... zit snel op de limiet in de bocht vind ik ... mijn skills moeten nog verbetere. Ik ben geen echte fietser, ik doe echter aan trailrunnen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

RDiede10 schreef: 15 jan 2019, 17:03 Ik heb na een schuiver door te hoge snelheid in een bocht de banden gewisseld voor de Schwalbe Marathon GT365.
...
In de ritten die ik gemaakt heb kom ik tot de conclusie dat de banden precies aanvoelen als ik had gehoopt.
Direct een beter gevoel van grip in de bochten.
Exact mijn ervaring!
RDiede10 schreef: 15 jan 2019, 17:03Maar ik moet zeker minimaal 3km aan topsnelheid inboeten en na 20km was al ruim 2/3 van de accu leeg.
Dat betekend vermoedelijk een actieradius van maximaal 30km met volle ondersteuning. En dan te bedenken dat ik in de zomer met wind in de rug de 52km met volle ondersteuning gehaald heb.
Zomer en wind mee tov huidige omstandigheden zijn een enorm verschil. Ik merkte bij mij dat na de overgang naar de GT365 de topsnelheid ietsje omlaag ging tov de Energizer Plus (dus in totaal ±2-3 km/h tov de originele Energizer Pro op mijn fiets) en een actieradius vermindering van 5-10%. Met kou en wind tegen gaat de actieradius serieus omlaag, het helpt dan wel als je de accu op kamertemperatuur hebt bij vertrek!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Mijn accu blijft ALTIJD op kamerteperatuur, behalve tijden de rit, dat zal ook wel helpen. Ik doe mijn 28km en de batterij had nu net nog 3 streepjes. (!)

De fietsenmaker had wel gezegd dat de capaciteit nog toeneemt na de eerste 10 keer laden ... dat merk ik nu dus wel ... ik rijd altijd in stand 6 en waar ik kan rijd ik nu tegen de 45, 44,2 blijf ik vaak hangen. Omdat ik de weg nu goed ken en de bochten is de rit ook vlotter aan 't worden hoe zalig! :)

Alleen rode lichten, dat houdt enorm op hè en dat doet veel aan je gemiddelde. :) Maar wat een fiets! Zalig!
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Ik zit nog maar met 320km op de teller en mijn ketting is achteraan afgeslaan, die slaat over ... ik denk dat ik gewoon binnen moet om de derailleur te laten afstellen zeker? Niet meer mee te rijden in de hoogste 3 versnellingen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22822
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kan bij een vrij nieuwe fiets gebeuren ja, dat de kabels in de eerste periode van gebruik wat oprekken en dat de derailleur dan niet lekker meer loopt. Heeft de FM binnen 15 minuten voor je opgelost.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie