Lichten uitzetten?

asm12z
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 nov 2018, 08:02

Ik neem dagelijks de veerboot en in het donker mag het licht niet branden.
Hier zou het handig zijn om het licht te knn uitzetten. En bij vertrek automatisch weer aangaat. FM zei me dat bij het opstarten vd fiets deze volledig stil moet blijven staan. Omdat anders de sensorcallibratie nok verloopt en dit een paar km/u kan schelen achteraf. Iets dat bij het aanmeren van een veerboot onmogelijk is.
2018-2022 ST3 (🚲 Deep Black, Sport L, πŸ”‹BQ814,β›‘ Giro Bexley, πŸŽ₯ Cycliq Fly12CE, πŸ›Ž Spurcycle) πŸ‡§πŸ‡ͺ
2022-... ELLIO (🚲 Yankee Blue, Sport, πŸ”‹1150W, β›‘ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, πŸŽ₯ Cycliq Fly12CE, πŸ›Ž Spurcycle) πŸ‡§πŸ‡ͺ
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed Ξ±

asm12z schreef: ↑11 jan 2019, 18:48 Ik neem dagelijks de veerboot en in het donker mag het licht niet branden.
Hier zou het handig zijn om het licht te knn uitzetten. En bij vertrek automatisch weer aangaat. FM zei me dat bij het opstarten vd fiets deze volledig stil moet blijven staan. Omdat anders de sensorcallibratie nok verloopt en dit een paar km/u kan schelen achteraf. Iets dat bij het aanmeren van een veerboot onmogelijk is.
Kijk, da's een goed argument. Ik zou zeggen: stuur eens een mail naar Stromer... Deze use case hebben ze vast niet voorzien!
πŸ‡ΊπŸ‡¦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De verlichting moet automatisch aan gaan zodra je de motor inschakelt (typegoedkeuring). Stromer aan = motor aan (ook al rijd je niet). Stromer mag dit dus niet aanpassen.

Je kunt toch gewoon met je Stromer aan de hand van het veer af lopen, of zonder ondersteuning eraf fietsen, en de Stromer aan de wal opstarten?

Ik denk bovendien dat het advies van je dealer van de categorie met een kanon op een mug schieten is. Bij het opstarten mag je geen druk op de pedalen uitoefenen. Als het een beetje wiebelt dan is dat helemaal niet erg. Probeer het gewoon eens. Rijdt je Stromer toch niet helemaal lekker wanneer je hem op een wiebelend veer hebt opstart, dan heeft je FM gelijk en ga ik aan mijn bakzeil hangen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed Ξ±

Stromeur schreef: ↑11 jan 2019, 18:59 De verlichting moet automatisch aan gaan zodra je de motor inschakelt (typegoedkeuring). Stromer aan = motor aan (ook al rijd je niet).
Dit vind ik wel een discussie waard. Wat staat er bij de motor precies aan als je stil staat? Volgens mij exact niets!
πŸ‡ΊπŸ‡¦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zie het als vergelijkbaar met stationair draaien. Bovendien is Stromer rete-strak met het naleven van de typegoedkeuring, dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat er een andere optie mogelijk is. Dat zou dan moeten zijn: verlichting gaat pas aan zodra je begint te rijden? Lijkt me een ongeschikte oplossing, en in dit geval (veerpont) ook niet noodzakelijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Vraagje: wat is de achterliggende reden van die veerpontregel? Zoveel last kunnen ze tich niet hebben van een fietslampje?
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Als zeiler kan ik alleen bedenken dat het s'nachts op het water erg hinderlijk is om laag op het water wit licht te hebben ivm. weerkaatsing zodat het bak(rode) en stuurboordlicht(groen) mogelijk overschenen wordt zodat andere schippers de richting van de pont verkeerd inschatten of gewoon voorschrift ivm. de veiligheid op het water anders bepaald de schipper de gedragsregels. Bedenk even dat licht en geluid op het water erg ver gedragen wordt de koplamp van de meeste SP's is op het land al erg fel.......
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybeβ›΅οΈπŸ’¨πŸ’¨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ok, duidelijk. Thnx.
asm12z
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 nov 2018, 08:02

Idd, lichten moeten uit voor het bootverkeer in de haven. Ik zal de feedback van mijn FM eens testen.
2018-2022 ST3 (🚲 Deep Black, Sport L, πŸ”‹BQ814,β›‘ Giro Bexley, πŸŽ₯ Cycliq Fly12CE, πŸ›Ž Spurcycle) πŸ‡§πŸ‡ͺ
2022-... ELLIO (🚲 Yankee Blue, Sport, πŸ”‹1150W, β›‘ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, πŸŽ₯ Cycliq Fly12CE, πŸ›Ž Spurcycle) πŸ‡§πŸ‡ͺ
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed Ξ±

Stromeur schreef: ↑11 jan 2019, 19:23 Dat zou dan moeten zijn: verlichting gaat pas aan zodra je begint te rijden? Lijkt me een ongeschikte oplossing, en in dit geval (veerpont) ook niet noodzakelijk.
Een optie op de OMNI: "licht uit" die alleen beschikbaar is als je stil staat? Licht uit bij stilstand is inderdaad een slecht plan.
πŸ‡ΊπŸ‡¦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie