Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Welkom, veel veilige fiets kilometers toegewenst :ay
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Hallo leden van dit Stromer forum, mijn naam is Dominique, 56 jaar jong en ik woon in Vlaanderen, Vlaams-Brabant, gemeente Linter. Mijn ervaring met elektrische fietsen startte in 2012 met de aankoop van een Giant 25km/u waar ik 3 jaar mee gereden heb maar de frustratie om tegen die grens van 25km/u aan te rijden deed me in 2015 uitkijken naar een speed pedelec. Toen twijfelde ik tussen een Stromer ST2 en een Kalkhoff integrale S10. Omwille van de prijs koos ik toen voor de Kalkhoff. BIG MISTAKE bleek achteraf want het duurde niet lang of de frustratie stak alweer de kop op en dit omdat de 45km/u weliswaar haalbaar is maar niet of nauwelijks vol te houden valt zonder zware inspanning van mijn zijde en gezien ik hartpatiënt ben en zware inspanningen afgeraden zijn ben ik me nu opnieuw aan het oriënteren naar Stromer toe en ditmaal direct naar een motor die krachtig genoeg is, zijnde de ST3 of ST5, ondanks dat dit me een rib uit mijn lijf kost en mijn halve trouwboek nog overtuigd moet geraken :bu: . Ga me nu de komende dagen rustig inlezen op dit forum en nadien zullen de vragen ongetwijfeld wel komen. Vriendelijke groetjes en alvast aan allen een prettig eindejaar toegewenst!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Welkom Nick, nog iemand van uit de buurt.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Bedankt Tomasj. Mocht je in mijn directe omgeving wonen en een te vertrouwen Stromer fietsenhandelaar kunnen aanbevelen, dan graag! Mag ook in de regio Sint-Truiden zijn gezien ik daar werk en de fiets hoofdzakelijk bedoeld is om de 20km. (x2) woon-werkverkeer af te leggen.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

nick1 schreef: 29 dec 2018, 23:16 Bedankt Tomasj. Mocht je in mijn directe omgeving wonen en een te vertrouwen Stromer fietsenhandelaar kunnen aanbevelen, dan graag! Mag ook in de regio Sint-Truiden zijn gezien ik daar werk en de fiets hoofdzakelijk bedoeld is om de 20km. (x2) woon-werkverkeer af te leggen.
In jouw buurt zijn er twee waar ik ervaring mee heb, de eerste is Cyclo-Mundo in Landen (mijn Stromer-dealer), de tweede is Gaethofs in Herk-de-Stad (daar heb ik vroeger een (andere) fiets gehad). Ik heb met beiden eigenlijk alleen maar positieve ervaringen.
Ik denk dat Mundo-Cyclo zowel iets dichter bij je werk als bij jou thuis gaat liggen.
Ik heb zelf voor Mundo gekozen omdat die winkel meer ervaring had met Stromer (Gatehofs startte toen met Stromer), dichter bij huis lag, ze me de daar ook perfect enkele technische verschillen tussen Klever, Stromer en Qwic hebben uitgelegd (ze verkopen ze alledrie).

Er loopt op dit ogenblik een interessante actie op de ST2 (einde reeks). Het verschil tussen een ST2 en een ST3 qua prijs is echt wel redelijk groot, als dat belangrijk is. En qua ondersteuning zijn de verschillen eerder beperkt. Ik vermoed dat je via de oude spoorweg naar Sint-Truiden gaat rijden, dan is de betere verlichting van de ST2 wel een sterk voordeel.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Tomasj schreef: 29 dec 2018, 23:34 In jouw buurt zijn er twee waar ik ervaring mee heb, de eerste is Cyclo-Mundo in Landen (mijn Stromer-dealer), de tweede is Gaethofs in Herk-de-Stad (daar heb ik vroeger een (andere) fiets gehad). Ik heb met beiden eigenlijk alleen maar positieve ervaringen.
Ik denk dat Mundo-Cyclo zowel iets dichter bij je werk als bij jou thuis gaat liggen.
Ik heb zelf voor Mundo gekozen omdat die winkel meer ervaring had met Stromer (Gatehofs startte toen met Stromer), dichter bij huis lag, ze me de daar ook perfect enkele technische verschillen tussen Klever, Stromer en Qwic hebben uitgelegd (ze verkopen ze alledrie).
Bedankt....had Mundo al gevonden via dealer zoeken op de site van Stromer maar wist niet of hij vakbekwaam was, ga er na de feestdagen eens binnenwippen.
Tomasj schreef: 29 dec 2018, 23:34 Er loopt op dit ogenblik een interessante actie op de ST2 (einde reeks). Het verschil tussen een ST2 en een ST3 qua prijs is echt wel redelijk groot, als dat belangrijk is. En qua ondersteuning zijn de verschillen eerder beperkt. Ik vermoed dat je via de oude spoorweg naar Sint-Truiden gaat rijden, dan is de betere verlichting van de ST2 wel een sterk voordeel.
Motorvermogen is toch verschillend tussen een ST2 en een ST3, ik dacht 500W tov 820W of ben ik verkeerd?

Ik fiets inderdaad via de oude spoorwegbedding, heerlijk fietsen daar, alleen tijdens de bloesemperiode van de fruitplantages is het wat drukker dan normaal door de toeristen die speciaal voor de bloesems komen.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

nick1 schreef: 30 dec 2018, 10:55
Bedankt....had Mundo al gevonden via dealer zoeken op de site van Stromer maar wist niet of hij vakbekwaam was, ga er na de feestdagen eens binnenwippen.
Ik ben iig zeer tevreden
Motorvermogen is toch verschillend tussen een ST2 en een ST3, ik dacht 500W tov 820W of ben ik verkeerd?
Neen, ST2 is 800W. De ST3 heeft wel 44Nm koppel, ST2 40Nm koppel, maar een deel van dat verschil verlies je door de grotere banden
Ik fiets inderdaad via de oude spoorwegbedding, heerlijk fietsen daar, alleen tijdens de bloesemperiode van de fruitplantages is het wat drukker dan normaal door de toeristen die speciaal voor de bloesems komen.
Het is daar totaal niet verlicht, ik heb er al een aanrijding met reëen vermeden, door de brede lichtbundel zag ik de dieren op tijd (ik dacht eerst dat het hazen waren, want het waren slechts schimmen)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Fatman
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2018, 00:20
Locatie: Den Haag-Schiphol
Merk SP: Stromer
Km-stand: 6750

Hallo mijn naam is Ronald,

Vanmorgen mijn ST2 2018 bij mijn juicy dealer in Den Haag opgehaald. Ik woon in Leidschenveen en ga woon-werken naar Schiphol (Oost). Ik heb er zin in, heb al veel tips en handigheidjes gelezen op dit forum. Ik zal tzt een toepasselijkere avatar kiezen; de huidige is wel van erg lang geleden... :d3:
Ik ben de 3e Stromer in het gebouw op mijn werk en de 4e speed Pedelec, er is ook een hele mooie ligfiets. Ik prate er wel al het langst over... ;p , maar nu ook zelf ‘lid van de club!’ De van Zijp spatbord verlenger is er gelijk opgezet door de dealer. Top! Morgen staat de eerste rit gepland. Ik ben benieuwd, tot later op dit forum.

Ronald.
-= ST2 Black 22 983Wh - woon/werk 43km enkel =-
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

:ay veel Stromer plezier met veilige kilometers
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Hallo,

Mijn naam is Martijn 45 jaar (pfff.....) en sinds een week de trotse eigenaar van een Witte ST2 S uit mei 2018.
Ik woon in Vleuten en werk in Hilversum wat een "commute" van 31 km opleverd mede dankzij "a slight detour" door Lage Vuursche omdat ik dat zo'n mooie route vind. Ik heb dit eerst mbv een gestripte Gazelle Cayo Sport gedaan en daarna met een Sensa racefiets. Ondanks dat ik alle facililteiten heb op mijn werk qua fietsopslag, drogen kleding, douchen etc gaan hier toch aardig wat uren inzitten per dag heen en terug. Hierdoor hangt mijn Sensa al weer even aan de muur en heb ik mijn hybride gister verkocht via MP. Ik vind het wel heerlijk om buiten te zijn en ben mij vandaar gaan verdiepen in de electrische fietsen. Ik ben wat dat betreft een echte "spitter" qua informatie en reviews en zo kwam ik ook op dit forum uit! Ben een groot fan van forums, heb vroeger 2CV gereden (Lelijke Eend) en hier kwam ik middels het forum ook altijd een heel eind! Twee weten meer dan een zullen we maar zeggen, daarnaast kans van 99,9% als jij tegen een probleem aan loopt je zeker niet de eerste bent! Nadeel is wel dat je op een gegeven moment dat zo verliefd bent op een bepaald model dat je ook niet meer anders kan/wil....

Heb iig veel zin om op de fiets op en neer te gaan maar op het moment is het me net iets te koud ("watje" ik weet het....).
We gaan elkaar zeker nog tegenkomen op het forum!

Gr Martijn
Bijlagen
Stromer ST2 S.jpg
Stromer ST2 S.jpg (132.69 KiB) 3017 keer bekeken
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Plaats reactie