Welke fietstas gebruik jij?

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Nu de ST3 dichterbij komt vraag ik mij af welke fietstas ik nog aan ga schaffen. Op de racer rij met rugzak, maar daar wil ik vanaf.
Mijn testweekje heb ik met een Vaude Auquaback gereden (geleend), maar super handig vind ik het ook niet. Eén diep gat waar je al je zooi in kiepert ;-)
Welke tassen gebruiken jullie?

Edit: gebruik is 1 set kleding, soms nette schoenen, laptop en wat lunch.
Laatst gewijzigd door Daniel1975 op 27 sep 2018, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik gebruik dat andere diepe gat waar Vaude graag fietstas-ideeën van jat: Ortlieb Backroller Classic High Visibility (de zwarte). Met mijn lengte (of kortheid) moet ik head first de tas in en zie je alleen mijn voeten nog buitenboord bungelen wanneer ik iets niet kan vinden, maar het went :mrgreen:

Ik heb eigenlijk altijd Ortlieb Backrollers gehad, vooral op fietsvakantie als je hele hebben en houden erin zit zoek je je soms inderdaad een ongeluk. Maar er kan mega-veel in, ze zijn waterdicht (vakantiefiets is zelfs eens in een land verweg van een loopplank naar een bootje het water in gevallen en de inhoud van alle vier de tassen was kurkdroog!).

Voor commuter-gebruik gaat er nou ook weer niet zoveel in dat ik dat een probleem vind. Ik vind het ook fijn dat je ze lekker compact dicht kunt rollen wanneer ze niet tjokvol zitten. Ik heb wel een extra beschermende sleeve om mijn bedrijfs-laptop en moet de boel een beetje slim inpakken zodat niet alles tegen elkaar stuitert.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Pas op met al te beelden uitleggen, ik denk in plaatjes ;p

Een klein voorvakje zou trouwens een erg fijne optie zijn (sleutels, foon, etc).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Foon gaat bij mij op het stuur, sleutels en bedrijfspasje in een jaszak. Niet in dat zwarte gat nee, dat wordt niks.

Verder inderdaad dus laptop, lunch, kantoorkleding, schoenen, regenkleding, reparatiesetje, energy-bar, toilettasje, kettingslot.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Ik heb twee Ortlieb back Roller pro Plus tassen. Genoeg voor m'n laptoptas, reserve kleding en schoenen, handdoek etc. Ik kan dpucthen op werk, dus is ideaal. Met 70 liter ook voldoende ruimte beschikbaar. Past naadloos op de Racktime bagagedrager, in combinatie met de opzetstukjes. Absolute aanrader als je ruimte nodig hebt!
ST1X 2018 ><>
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

jick schreef: 27 sep 2018, 21:49 ...
Ik kan dpucthen op werk
...
Ja ja.... ??? ;-)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 27 sep 2018, 22:15 Ja ja.... ??? ;-)
:bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Je moest eens weten... ;)! Douchen is zóó 2017. Dit is hogedruk reinigen in 30 seconden met gedemineraliseerd water, met pulserende temperatuurfluctuaties variërend van 10-45 graden C. Volledig op basis van duurzame energie natuurlijk.
ST1X 2018 ><>
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Heb ook de backroller classic. Kan inderdaad veel in een naast het Zwarte gat is er een smal vakje voor portemonnee en zo.

Ik vind ze echt super fijn. Je zet ze zonder enige moeite op de fiets, zijn 100% waterdicht en gaan lang mee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

jick schreef: 27 sep 2018, 22:37 Je moest eens weten... ;)! Douchen is zóó 2017. Dit is hogedruk reinigen in 30 seconden met gedemineraliseerd water, met pulserende temperatuurfluctuaties variërend van 10-45 graden C. Volledig op basis van duurzame energie natuurlijk.
:cool2:
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie