Stromer-ontmoetingen in het wild

Golvas

Vandaag :

- rond 13u15 : zwarte ST2 in Kieldrecht

- rond 15u30 : zwarte ST2 in de haven van A'pen (aan splitsing Haven 1780 - 1799 / Spiegelafstelplaats) ... man droeg geen helm, nummerplaat was niet aanwezig op de fiets

- rond 16u00 : witte ST1 thv Kieldrechtsluis / Deurganckdok
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Lomito schreef: 07 aug 2018, 10:05 ... De laatste schrok van mijn verbale Stromer-groet... :shock:
Dat doet mij denken, hoe klinkt een verbale stromer-groet :D

Edit: aah, inmiddels het filmpje gezien :). Mocht ik ook eens een stromer tegen komen, zal ik ook een verbale groet overbrengen :)
Laatst gewijzigd door jick op 14 sep 2018, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
ST1X 2018 ><>
Golvas

Vandaag :

- 16u20 : een zwarte ST2 van bij Van der Veken Retie thv de spoorwegbrug aan de De Beukelaer-Pareinlaan in Herentals

- 16u22 : een zwarte ST1 thv de spoorwegbrug aan de De Beukelaer-Pareinlaan in Herentals

- 16u25 : een ST1 Green thv de brug over het Albertkanaal - Lierseweg in Herentals

- 16u50 : een zwarte ST2 op het jaagpad langs het Albertkanaal thv de brug in Grobbendonk, richting Herentals

- 17u00 : een zwarte ST2 van bij Velodome op het jaagpad langs het Albertkanaal, thv van knooppunt 10 in Grobbendonk, richting Viersel
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 14 sep 2018, 21:43 Vandaag :

- 16u20 : een zwarte ST2 van bij Van der Veken Retie thv de spoorwegbrug aan de De Beukelaer-Pareinlaan in Herentals

- 16u22 : een zwarte ST1 thv de spoorwegbrug aan de De Beukelaer-Pareinlaan in Herentals

- 16u25 : een ST1 Green thv de brug over het Albertkanaal - Lierseweg in Herentals

- 16u50 : een zwarte ST2 op het jaagpad langs het Albertkanaal thv de brug in Grobbendonk, richting Herentals

- 17u00 : een zwarte ST2 van bij Velodome op het jaagpad langs het Albertkanaal, thv van knooppunt 10 in Grobbendonk, richting Viersel
Yek, zoveel stromers
Dan rijd ik tenminste helemaal exclusief rond tussen Tienen en Genk. Tot nu toe 4 keer een Stromer tegen gekomen op de 5000 km woon-werkverkeer die ik met mijn ST2 heb afgelegdde voorbije 3,5 maanden.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Ja, was echt opvallend druk gisterenavond ... op amper een uurtje tijd 10 speed pedelecs gezien. :ck:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 15 sep 2018, 09:14 Ja, was echt opvallend druk gisterenavond ... op amper een uurtje tijd 10 speed pedelecs gezien. :ck:
Hier beseffen ze allemaal dat ze de baan moeten ruimen voor mij ;-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Dat gaan ze zeker doen als je met je Darth Vader helm rond knalt ... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Vandaag vroeg in de ochtend Harm Roest ontmoet. Gisteren reden we al met elkaar op en vandaag een praatje. Leuk weer een forumlid te ontmoeten in het wild. Harm nog even een verkorte route uitgelegd maar ben niet heel duidelijk geweest blijkt uit een PB die ik van hem heb gekregen. Dus maar even getracht duidelijk uit te schrijven.

Hoop dat het de volgend keer sneller gaat Harm.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Gisteren om 17:10. In de bocht van de Vogelenzangseweg (Echteld richting Lienden) naar de N320 richting Kesteren. Ik zag een Stromer in m'n spiegel. Hij toeterde kort (dus een 2018 model) en haalde me in, zonder enige groet. Hij had helaas ook geen tijd voor een sociaal praatje maar stromerde meteen door.

Volgens mij een zwarte ST2. Berijder geheel in fietskleding. Ik heb geprobeerd hem bij te houden maar kon uiteindelijk alleen de afstand gelijk houden (gelijke trap frequentie). Na 4,5 minuut (2,4 km) moest ik rechtsaf en reed hij op ca. 10 seconden afstand voor mij.

Iemand van hier?
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Vanmorgen om 8:24: Een zwarte ST1/ST2 op de Laan van Westroijen, Tiel, tussen de rotonde en het kruispunt bij het van der Valk hotel. Je had een fel geel jasje aan. Jij reed op het fietspad, niet in het hoogste verzet. Ik (oranje ST1x) reed op de rijbaan, 100 meter achter je. Op het moment dat je de weg overstak (bij het Waterschap) ging je vlak voor me langs. Ik reed rechtdoor richting het ziekenhuis waar ik werk. Ik belde (Spurcycle) maar je reageerde niet. Normaal kom ik daar een uur eerder langs, dus we zien elkaar niet veel.

1: Iemand van hier?

2: Hoe kan je automobilisten nog meer in de war brengen? 2 dezelfde fietsen vlak achter elkaar op dezelfde snelheid. 1 op het fietspad, 1 op de weg. Op de plek waar we reden is het juist heerlijk rijden op de rijbaan. Verhoogde middenberm dus je wordt niet ingehaald en nieuw asfalt. Bovendien zou jij juist lekker links kunnen voorsorteren om af te slaan richting je werk i.p.v. de weg dwars over te moeten steken vanaf het verboden fietspad.

Op deze manier gaat de automobilist nóóit snappen hoe het werkelijk zit en zal de SP'er die zich aan de wet houdt door op de rijbaan te rijden altijd de pineut blijven (uitgescholden worden, enz.).

Stromerlijke groet,

Mathijs Huibers
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Plaats reactie