Stromer ST1 in brand

Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Een li-ion batterij die ontvlamt, brandt echt als de bliksem. Hier is geen vuur te zien. Ik stel me er grote vragen bij. Als het fake is, vraag ik me af wat zijn bedoeling is.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
gert
Pro
Pro
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jan 2018, 11:26

Deze stromer rijder komt volgens mijn uit Belgie, op Stromer België facebook staat het verhaal ook er zijn een paar reacties van de eigenaar maar geen duidelijke informatie, en zijn collega geeft aan dat de fiets in showroom staat verkeerd :ay Zag het filmpje ook al bij love2bike staan.
Vindt het zelf wat lastig te plaatsen zonder duidelijke informatie van diegene die het filmpje heeft geplaats, is lastig al die informatie op internet en wat is waar en wat is niet waar :ck: Maar goed we wachten af wat er voor informatie uitkomt en/of we uiteindelijk de waarheid boven tafel krijgen :bb :bc
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee, gaan we helaas niet.

De collega van deze meneer schrijft op FB dat hij eerder een ongeval heeft gehad met een kettingzaag en daarom niet kan reageren, want hij heeft ergere dingen aan zijn hoofd en vragen zijn niet langer welkom. We hebben nu dus een schokkend filmpje dat vragen oproept, maar de deur om vragen te mogen stellen is door de collega en tevens beheerder van de FB groep dicht gezet.

Als het over die boeg gaat - zo snel mogelijk weg van de inhoud en terug naar de emoties, de poster is nu dankzij de beheerder van deze FB groep ineens het "slachtoffer" (van mij en anderen die niet klakkeloos aansluiten bij de verontwaardiging, maar serieuze inhoudelijke vragen stellen) - mja, dan vind ik het lastig om in het voordeel van de twijfel te blijven geloven.

Dus nee, sorry alvast voor iedereen die ik hiermee mogelijk (doch onbedoeld) kwets, maar het gaat er bij mij nu echt allemaal niet meer in. Of het filmpje zelf, of de stelling dat Stromer "geen interesse" heeft, of de werkelijke oorzaak, of zo ongeveer alles is een hoax.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Dat ‘geen interesse’ van Stromer doet me vermoeden dat het ‘slachtoffer’ niet helemaal eerlijk is...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Voordat jullie oordelen, kijk even naar de film in de link die ik bijgevoegd heb.

Oordeel dan zelf maar.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb gisteren ook een hele rits youtube filmpjes bekeken van ontbrandende Li-ion accu's (niet Lipo dus, ik weet niet of er verschil is in de wijze van ontbranden?) op zoek naar houvast voor de stelling dat op het filmpje écht een brandende Stromer/accu te zien is.

Wat ik op jouw filmpje zie en hoor: waanzinnig veel dikke donkergrijze rook (meer, krachtiger, anders van kleur en substantie dan de rook in het ST1 filmpje), ik hoor hard gesis, ik zie vlammen en ik zie metaal dat verwrongen en zwartgeblakerd is door de enorme hitte. In jouw filmpje zijn het ook nog accu's die beduidend kleiner zijn dan de accu in de Stromer. (Ik zie trouwens ook een behoorlijke mate van opwinding bij de omstanders.)

Bij mij wekte het bekijken van dit soort youtube-filmpjes enkel meer argwaan over de echtheid van het ST1 filmpje. Ik heb ook overwogen om zo'n filmpje hier ter vergelijking te plaatsen, maar vond dat niet echt fair tegenover de ST1 eigenaar, die wilde ik daar niet meteen mee in een kwaad daglicht plaatsen.

Ik heb ook bedacht: goed, die Stromer stond enkel nog een beetje na te roken nadat de eigenaar hem naar een veilige plek heeft gereden en is begonnen met filmen. Ik sluit dit ook nog steeds niet 100% uit. Maar met zo'n joekel van een Stromer accu zou je juist dan toch ontzettend veel schade aan de lak/afsluitklep e.d. moeten zien van de hitte?

Dat alle vragen vervolgens ook nog onbeantwoord blijven en er allerlei andere zaken bijgesleept worden, maakt dat ik omsla richting ongeloof. (Teveel boxjes niet aangetikt.) Wanneer er alsnog overtuigende toelichting/bewijs komt, dan ben ik direct bereid om mijn standpunt te herzien. Maar zoals ik het nu zie, heeft de poster alle argwaan domweg over zichzelf afgeroepen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 13 sep 2018, 20:07 Ik heb ook bedacht: goed, die Stromer stond enkel nog een beetje na te roken nadat de eigenaar hem naar een veilige plek heeft gereden en is begonnen is met filmen. Ik sluit dit ook nog steeds niet 100% uit. Maar met zo'n joekel van een Stromer accu zou je juist dan toch ontzettend veel schade aan de lak/afsluitklep e.d. moeten zien van de hitte?

Dat alle vragen vervolgens ook nog onbeantwoord blijven en er allerlei andere zaken bijgesleept worden, maakt dat ik omsla richting ongeloof. (Teveel boxjes niet aangetikt.) Wanneer er alsnog overtuigende toelichting/bewijs komt, dan ben ik direct bereid om mijn standpunt te herzien. Maar zoals ik het nu zie, heeft de poster alle argwaan domweg over zichzelf afgeroepen.
Idem. Een ontvlammende accu gaat niet "vriendelijk" staan roken. Da's fel en heftig. Van niets in ineens een explosie van rook en vuur. Enorm veel hitte in een kleine ruimte etc.
De batterijklep is als ik het goed heb van kunststof. Zelfs al zou het een thermoharder zijn (is niet) dan nog zou het zwart en lelijk worden. Maar bij zo'n heftige reactie gaat simpelweg het zwakste onderdeel als eerste bezwijken, om de accu heen zitten 3 wanden aluminium en 1 plastic.

Wat je in het ST1 filmpje ziet is koude rook, zonder de kenmerkende enorme felle hitte ontwikkeling die je bij een batterij ziet. Dus droogijs zoals in een van de eerste reacties werd geopperd is een reele mogelijkheid.

Ook ik sta open voor overtuigend bewijs, maar dat moet wel eerst komen. Tot dan denk ik dat het BS is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De beheerder van de FB groep in kwestie heeft me geblokkeerd, opvallend genoeg vergezeld van een preek over zijn principe dat iedereen zijn mening mag geven, goed of slecht. (En ik kan niks meer terugschrijven; als je zo je gelijk moet afdwingen..)

Wat ik zo treurig vind: niemand is hiermee geholpen. Stromer staat er slecht op dankzij een mogelijke hoax, ik fungeer daar nu als monddode schietschijf voor iedereen die in de emo-tactiek tuint, de ST1 eigenaar staat er slecht op want die kan of wil niet inhoudelijk reageren, de beheerder van die FB groep staat er slecht op want die misbruikt zijn positie om de berichtgeving over deze ST1 te sturen. Top :bu:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Stop gewoon deze discussie....de energie die je in zulke berichten steekt is het gewoon niet waard; Ofwel kom je met harde bewijzen en een gefundeerde stelling ofwel zwijg je....Heeft reeds teveel aandacht gekregen ... Gewoon fake :bb
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

jovdt schreef: 13 sep 2018, 21:52 Stop gewoon deze discussie....de energie die je in zulke berichten steekt is het gewoon niet waard; Ofwel kom je met harde bewijzen en een gefundeerde stelling ofwel zwijg je....Heeft reeds teveel aandacht gekregen ... Gewoon fake :bb
Second that :bi
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Plaats reactie