Bulls Green Mover E45

Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Lomito schreef: 05 sep 2018, 17:09 Die naam associeer ik telkens met een grasmaaier... :mrgreen: Green mower... Nu schiet ik altijd in de lach als ik energieverslindende voertuigen/apparaten tegenkom die in de naam groen/green of eco dragen. Vaillant Ecotec, Ford Ecosport :lol: , Nissan Leaf :bj

Nu maar hopen dat Stromer niet met dergelijke politiek correcte namen komt voor haar fietsen komt want dan ben ik zo weg...
Ik heb die naam ook niet bedacht haha, zal waarschijnlijk wel een of andere eco gedachte achter zitten maar zuinig is hij zeker niet!

Denk dat ze ook binnenkort gaan stoppen met dit model bij Bulls. Hij loopt al een tijdje mee (sinds 2011 uit mijn hoofd) en is qua design natuurlijk niet meer echt van deze tijd.

Er is trouwens ook een zuster-model, de Hercules Alassio E45: Afbeelding

Buiten wat andere kleuren en andere koplamp een identieke fiets 8-)
Lomito

FreddyH schreef: 05 sep 2018, 20:08 What's in a name?
Liever een fijne fiets met een rare naam dan een rare fiets met een fijne naam... :d3:
Nog liever een fijne naam voor fijne fiets. Het hoeft niet weinig te zijn als het maar lekker is en beter 10 vogels in de hand dan geen in de lucht... :mrgreen:
Stromer Newbee

Ik vind vooral de naam tegenvallen omdat deze fiets totaal geen 'Bulls' uitstraalt :)

De fiets had ik nog nooit gezien, alleen de naam gehoord en dan stelde ik mij een stevige robuuste stoere agressieve SP voor.
Een ware 'BULL'!! :mrgreen:

Maar niets is minder waar :bn:

Ik ga er wel vanuit dat dit een aangename fiets is als ik de specificaties lees. :ay
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromer Newbee schreef: 07 sep 2018, 09:37 Een ware 'BULL'!! :mrgreen:
In de regen is hij dat, laat zich door geen enkele stortbui tegenhouden ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Dat geldt voor mijn Bulls Lacuba ook. Tot 10 cm water onder een viaduct tijdens en na een stortbui. Zolang de motor neit wordt ondergedompeld, rijdt het ding door. ;-)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Over regen gesproken: Mijn spatbord was gescheurd en de fm had een nieuwe erop gezet. Blijkt dit spatbord geen spatlap onderaan te hebben dus dat betekent bij een klein beetje regen / nat wegdek gelijk natte poten...

FM gemaild of ze nog een spatlap kunnen regelen. Verder rijdt de Bulls als een spoortrein.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Vlassie1980 schreef: 09 sep 2018, 10:47 Over regen gesproken: Mijn spatbord was gescheurd en de fm had een nieuwe erop gezet. Blijkt dit spatbord geen spatlap onderaan te hebben dus dat betekent bij een klein beetje regen / nat wegdek gelijk natte poten...
Heb je gelijk kunnen ervaren hoe het is om een Stromer te hebben :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Inmiddels op de Bulls Green Mover E45 ook alweer 9000km gereden. Toch een aantal puntjes:

- Accucellen zijn vervangen bij 6000 km omdat de actieradius erg terug liep. 675Wh accu zou je niet binnen 20 km leeg moeten kunnen rijden.
- Controller is vervangen vanwege een ondersteuningsprofiel dat alleen in de hoogste stand tot 45 km/u ondersteuning geeft en de rest van de standen tot 35 km/u. Helaas niet het gewenste effect en ik heb me erbij neergelegd dat dit niet anders kan bij deze fiets.
- Bij 8000 km is de motor vervangen, deze had speling waardoor het wiel ging zwabberen en de remschijf contact maakte met de koelvin van de motor. Hopelijk gaat deze motor dit euvel niet krijgen en is het een incidentje en geen structureel designprobleem met de motor.
- Spatbord voor was bij het bevestigingspunt gescheurd, helaas in plastic uitgevoerd dus dat gaat op den duur kapot. Inmiddels nieuw spatbord gekregen maar die mist dan weer een spatlap aan de onderkant zodat ik natte poten krijg, dealer gaat dat ook oplossen voor me.
- Tot 2 keer toe een kapotte lader, onder garantie vervangen. Zijn erg kwetsbaar omdat ze een fan hebben ingebouwd en als dat telkens in je tas stuitert is het niet bevorderlijk. Heb nu zowel thuis als op het werk een lader liggen zodat dit niet meer voorkomt. Lader maakt een takke-herrie vanwege die fan. Zal bij andere 48 volt systemen als Klever / Stromer niet anders zijn denk ik.

Buiten deze punten nog steeds erg tevreden, hij rijdt als een trein en veel beter als een Bosch powered speed pedelec. Achterwielmotor zorgt ook voor weinig slijtage omdat er weinig echte druk op de ketting staat. Misschien binnenkort wel eens de cassette vervangen en er een race cassette opzetten zodat ik een fijnere vertanding heb, de grootste tandwielen gebruik ik namelijk nooit.
Het is een zeer fijn rijdende fiets met beresterke motor, een Stromer kan ik gewoon bijhouden. Aangeschaft voor €3000 dus echte bang for buck. Niet de mooiste fiets maar wel zeer fijn om te rijden dus.

Als deze fiets is afgeschreven wil ik mijn pijlen richten op een echt topmerk als Stromer, maar ook Klever maakt een mooie speed pedelec met hun X-Speed. Ik wacht de ontwikkelingen rustig af en lees in de tussentijd hier lekker mee :)
LucasVN
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2018, 23:44
Locatie: Regio Gent

Ik hoor zeer veel positieve ervaringen over de Bulls Greenmover.
Ik kocht in februari 2017 een 2de hands Bulls Greenmover. De fiets was de eerste keer in gebruik genomen in oktober 2015. Ik vind het een prachtige fiets van uitzicht en van fietsgemak.
Er is wel een probleem. Ik wens de fiets te gebruiken voor woon-werkverkeer. De afstand enkel naar mijn werk is ongeveer 44 Km. Ik streef er naar om aan een snelheid van +/-40 Km/h mijn traject te kunnen afleggen om in een aanvaardbare tijd op mijn werk te arriveren. Dit lukt mij dus niet. De fiets geeft ondersteuning tot boven de 40Km/h maar ik haal maar ongeveer 30 a 35 Km/h afhankelijk van de weersomstandigheden. De kracht dat ik moet leveren is groot. Ik heb mijn fiets vergeleken met een Stromer ST1. Op mijn Bulls Greenmover moet ik veel meer kracht leveren of bij de Stromer ST1 om dezelfde snelheid te halen.
De vorige eigenaar had mij wel gezegd dat het vermogen van de fiets wat beperkt was. Ik heb dus contact genomen en langs geweest bij de fietswinkel die de fiets in 2015 verkocht heeft om de controller uit te lezen en eventueel bij te stellen. De fietshersteller antwoordde mij dat hij niet veel exemplaren van deze fietsen verkocht had en de tools niet had om de controller uit te lezen.
Ik heb mijn probleem ook al eens laten weten aan Bulls Duitsland via de website maar ik heb er nooit antwoord op gekregen.

Zover sta ik. Kan mij hier iemand bij helpen? Ik heb de indruk dat niemand er echt voor te vinden is om mijn controller uit te lezen. Ik zou mijn fiets willen instellen op het vermogen dat de fiets normaal heeft en eventueel mijn batterij reviseren naar een hoger vermogen om het traject te kunnen afleggen.
Ik ben van België en woon in de omgeving van Gent. Het zou voor mij geen probleem zijn om ergens in zuid Nederland langs te gaan naar een fietshersteller die mijn Bulls Greenmover in orde kan zetten.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2015
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mijn FM (John Vermeulen Fietsplezier in Uden) heeft wel de mogelijkheid en tools om de fiets uit te lezen. Zij kunnen eventueel ook het sportprogramma in je motor zetten, daarmee kun je instellen hoeveel vermogen je wilt (tot ongeveer ST2 niveau).

Als de motor minder dan ST1 niveau ondersteund is er iets mis vrees ik. Kan een calibratie van de koppelsensor zijn, maar dat is van afstand lastig te zeggen. Ook voor accu revisie kan ik je wel tips geven. Mijn accu is flink vergroot en ik kan nu zo'n 80-90 km met kruissnelheden van 40km/h afleggen. Dat is dus met het sportprogramma erin!

Mocht je naar Uden gaan,, kom dan ook even hier langs (10km van FM), dan kunnen we de fietsen eens vergelijken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie