Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

We wisten het al, en het wordt bevestigd in de 2019 brochure: voor de ST3 komen twee stuurpennen (Urban en Urban Comfort) en drie sturen voor een fietshouding naar eigen voorkeur. Stromer heeft geluisterd. Hoera!

Stuurpen ST3.png
Stuurpen ST3.png (217.01 KiB) 12714 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

is dit ook voor de limited edition beschikbaar

groetjes

Marky
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lijkt me wel, de ST3 LE is gewoon een verfraaide editie van de normale ST3, dus het zal sowieso passen. De vraag is denk ik eerder of de opties op tijd leverbaar gaan zijn. (Zie: bagagedrager ST5.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen allemaal,

deze stuur-opties ST3: daar word ik echt heel blij van.
Welke het gaat worden is natuurlijk een puur persoonlijke zaak maar de aanwezigheid van deze optieS (bewust hoofdletter S want het zijn zelfs meer mogelijkheden dan dat ik had gedacht) zijn top voor de gebruiker.

Ben heel benieuwd naar de 3 verschillende soorten sturen (recht/MTB; tikkie backsweep; ??). Echt goed.
En doordat het een eigen Stromer-dingetje zal zijn is de integratie met het voorlicht gewoon verzekerd zonder omslachtige ombouw-praktijken.

De kans is inderdaad aanwezig dat deze opties pas later beschikbaar komen. Dus niet ten tijde van de ST3 Launch Edition maar pas bij de release van de reguliere ST3. Het zij dan zo.....

Groetsels,
Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-ST3 schreef: 28 aug 2018, 05:18 Ben heel benieuwd naar de 3 verschillende soorten sturen (recht/MTB; tikkie backsweep; ??). Echt goed.
Hier zijn ze:

Stromer ST3 stuur en stuurpen.png
Stromer ST3 stuur en stuurpen.png (318.01 KiB) 12184 keer bekeken

Deze sturen worden nu ook door Stromer aangeboden voor de ST1 X. En aangezien deze sturen een standaard maat hebben, zal retrofitten op alle andere Stromers behalve de ST5 ook mogelijk zijn.

De twee stuurpennen in bovenstaand overzicht zijn alleen bestemd voor de ST3.

Het vlakke stuur met 15 graden backsweep en de 5 graden/105mm zitten standaard op de ST3.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen allemaal,

yes..YES...YES

Dit is een nuttig overzicht. Natuurlijk is het zelf ondervinden/ondergaan van de houding op de fiets het enige wat echt geldt, maar het laat wel heel goed zien dat er serieus keuze is.

Ook de mogelijkheid voor andere fietsen om dit te gebruiken is prima.

Een hele slimme/handige move van Stromer waar wij als eindgebruikers echt van gaan profiteren: een serieuze fiets waar de consument zijn/haar wensen echt in kan laten uitkomen. En dan niet in accesoires als een bel (hoe belangrijk ook) maar in wel-overdachte zithoudingen. Da's voor iedereen verschillend.
Hiermee maakt Stromer haar fietsen aantrekkelijker voor een grotere doelgroep. Je kan je fiets echt op JOU afstellen.
Hiermee maakt Stromer zich onderscheidend van andere fabrikanten. Nou heeft iedere fabrikant zijn eigen dingetje (accubereik, vormgeving, prijs, whatever...) maar er zijn er nog maar weinig waar je fabrieksstuur-opties hebt.

Ik kijk er naar uit om de verschillen te ondergaan. De standaard-keuze lijkt mij trouwens de keuze waar ik mee zou beginnen.....maar da's echt persoonlijk.

Groetsels, Reinout
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Beste Reinout,
ik deel je enthousiasme dat Stromer meerdere sturen aanbiedt.
Maar dat is eigenlijk niets nieuws onder de zon. Met uitzondering van de ST5 had je optie toch altijd al?
Op mijn huidige speedelec heb ik ook gewoon een andere stuurpen en stuur dan af fabriek gemonteerd.

Waar ik meer op hoop is dat de dealers actief met je gaan zoeken naar de voor de berijder juiste/ fijnste positie.
Zoals al in het andere topic besproken zou je dealer bij aflevering de fiets goed moeten afstellen.
Daarbij horen ook zaken als de positie van handvat, rem- en schakelgrepen, stuur, zadel (zadel hoogte setback, tilt).
En de mogelijkheid om onderdelen om te ruilen als ze niet bevallen.
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zippybikky schreef: 06 sep 2018, 07:28 Maar dat is eigenlijk niets nieuws onder de zon. Met uitzondering van de ST5 had je optie toch altijd al?
Zeker, je kunt eenvoudig zelf sturen shoppen en monteren, en de betere dealers bieden ook al andere sturen aan die zij er voor de klant op zetten. Maar tóch blijkt dat er veel consumenten zijn die dit pas doen als de fabrikant het als officiële optie aanbiedt.

Daar komt bij dat je de ST3 stuurpen niet even bij een andere zaak kunt aanschaffen, want dat is nogal een speciaal geval. Dus dat Stromer nu stuur- en stuurpencombinaties aanbiedt, vind ik een goeie zaak en het toont aan dat ze luisteren naar de klant, want er werd wel degelijk steen en been geklaagd over de afwezigheid van opties om de zithouding en daarmee het comfort op de Stromers te personaliseren/optimaliseren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Hoi, net even FM aan de lijn gehad. De ST3 LE zal met standaard stuur en stuurpen worden opgeleverd. Aanpassingen mbt tot zithouding etc zullen pas over enkele maanden mogelijk zijn, evenals aan een meerprijs. De verschillende stuurpennen etc zullen dus een optie zijn, en geen ‘gratis keuze’...
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

DVLdriver schreef: 06 sep 2018, 10:53 Hoi, net even FM aan de lijn gehad. De ST3 LE zal met standaard stuur en stuurpen worden opgeleverd. Aanpassingen mbt tot zithouding etc zullen pas over enkele maanden mogelijk zijn, evenals aan een meerprijs. De verschillende stuurpennen etc zullen dus een optie zijn, en geen ‘gratis keuze’...
Meerprijs is geen probleem, een grotere batterij heeft ook een meerprijs, je krijgt dan uiteindelijke 1 batterij met meer capaciteit. Zolang je geen heel nieuw stuur hoeft te betalen is het prima. Dat Stromer niet in staat is de trouwste klanten te bedienen bij de launch zou geen extra geld moeten kosten.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Plaats reactie