De grote Stromer koplampen-test

jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Als je te snel rijdt op de X speed dan eet de lamp z'n eigen licht op.
Lichtsnelheid? Das best vlot :bu:
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Ik zit heel erg te dubben, of de M99 laten monteren (450 euro en verlopen garantie...) of de Outbound Road edition lamp kopen. Dat is na een hele lange zoektocht in mijn beleving het beste betaalbare alternatief op de M99 Pro. De lamp heeft alleen low beam met een mooie cutoff en een breed lichtbeeld. Ik ben best gecharmeerd van de lamp, maar de M99 als geïntegreerde oplossing is natuurlijk mooier. Toch wilde ik de lamp hier even delen, ik denk dat de lamp vergelijkbaar (of misschien zelfs beter) is dan de lowbeam van de M99 Pro.

https://www.outboundlighting.com/produc ... d-edition/



Zou een mooie zijn om mee te nemen in de vergelijking, moet ik hem alleen nog wel kopen 😅
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

thijser schreef: 28 aug 2018, 20:02 Zou een mooie zijn om mee te nemen in de vergelijking, moet ik hem alleen nog wel kopen 😅
Als iemand zo'n ding heeft dan graag.

Mijn persoonlijke mening over die losse lampen: ik heb vorig jaar met een apart lampje naast de gewone koplamp gereden. Ik vind het zwaar irritant: nóg een accu die je niet mag vergeten op te laden. En dan zitten die lamp en accu ook nog eens los op de fiets, waardoor je er ook aan moet denken om hem er af te halen als je de fiets ergens parkeert, etc.

Ik heb een paar keren gehad dat de batterij niet vol genoeg was en ik in "the middle of nowhere" ineens met alleen mijn gewone koplamp stond. Ik heb ook een keer gehad dat ik mijn lampje eraf had gehaald omdat ik naar een aantal winkels moest. De dag erna even naar een vriend en daar lekker blijven hangen... 's nachts terug en natuurlijk geen extra lamp.

Nu is uiteraard niet iedereen zo chaotisch en impulsief als ik, maar dit alleen was voor mij al een reden om voor de M99 Pro te gaan. Dat ding zit gewoon vast op de fiets, werkt gewoon op de accu die toch al vol moet zitten en je hebt dus altijd licht...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

The outbound road edision incl verzendkosten en importheffing kost ergens tussen euro 250-300 en dus ook serieus geld.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alle Stromers behalve de ST1 en ST1 X hebben een USB aansluiting, erg handig om meuk aan op te laden heb ik al gemerkt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 28 aug 2018, 20:59 Alle Stromers behalve de ST1 en ST1 X hebben een USB aansluiting, erg handig om meuk aan op te laden heb ik al gemerkt.
Jep. Alleen heeft mijn fiets dat niet en had mijn lampje geen USB aansluiting... Dus dan maar zoveel mogelijk integreren :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

thijser schreef: 28 aug 2018, 20:02 ...low beam met een mooie cutoff en een breed lichtbeeld...
Dessa webbit, dessa webbit, hissa webbit... :lol:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 28 aug 2018, 22:57
Stromeur schreef: 28 aug 2018, 20:59 Alle Stromers behalve de ST1 en ST1 X hebben een USB aansluiting, erg handig om meuk aan op te laden heb ik al gemerkt.
Jep. Alleen heeft mijn fiets dat niet en had mijn lampje geen USB aansluiting... Dus dan maar zoveel mogelijk integreren :cool2:
Snap ik, en zeker als je ogen in het donker gewend zijn aan een bepaalde lichtbundel en die bundel is ineens weg, daar sta je dan :ai

Ik vond de verlichting op mijn ST1 X ook veel te krap in het oerdonkere Friesland (onverlichte fietspaden met slecht wegdek, veel diertjes en geen leklicht van grote steden, donker = donker). Ik durfde in het duister niet harder dan 30km/u te rijden, omdat ik met hogere snelheid en langere remweg nooit op tijd zou kunnen stoppen/ontwijken bij een object of beestje op het pad (eenden, egels, kikkers, padden, soms een eigenwijze kat, de rest vlucht meestal wel).

Gelukkig is dat helemaal over sinds ik de bouwlamp heb. Gewoon volle bak gaan, licht zat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Lomito schreef: 28 aug 2018, 23:02
thijser schreef: 28 aug 2018, 20:02 ...low beam met een mooie cutoff en een breed lichtbeeld...
Dessa webbit, dessa webbit, hissa webbit... :lol:
Wat? Gezondheid 🤣
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Lomito

thijser schreef: 28 aug 2018, 23:16 Wat? Gezondheid 🤣
Ondertitels bij de video... :mrgreen:
Plaats reactie