Shimano Di2 topic

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

KvA schreef: 27 aug 2018, 08:56 Probleem Di2 gelukkig zelf op kunnen lossen. Display in frame losgehaald zodat ik bij accu di2 kon komen. Toen accu di2 losgekoppeld en na paar minuten weer gekoppeld. Daarna deed alles het weer (niet meteen overigens). Harde reset. Uiteindelijk ook weer Bluetooth connectie en firmware upgrades van alle elementen di2 kunnen doorvoeren.
Mooi dat dit gewerkt heeft!

Verder helemaal eens m.b.t. je andere punt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

KVA, heb je na de fiemware update nu via Bluetooth toegang tot een soort app waardoor je dus een soort externe display hebt ofzo?
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

allesstroomt schreef: 27 aug 2018, 09:27 KVA, heb je na de fiemware update nu via Bluetooth toegang tot een soort app waardoor je dus een soort externe display hebt ofzo?
Dit is de iOS app die je kunt gebruiken.

E-TUBE PROJECT for Smartphone by SHIMANO.INC
https://itunes.apple.com/nl/app/e-tube- ... ?l=en&mt=8

Ga ik overigens zelf niet doen omdat het mijn niet goed duidelijk is wat er gebeurd of veranderd na een FW update. Doodzonde dat handleiding Shimano Di2 überhaupt niet vermeld als 'How to' of 'FAQ'


@stromeur: ideetje om alles over Shimano Di2 onder eigen draadje onder te brengen :?:
Laatst gewijzigd door mhoutman op 27 aug 2018, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
wallensteijn
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2018, 08:28

Hallo,
De Di2 op de stromer ST5 kan je via ANT+ koppelen met bijvoorbeeld je Garmin. Op de Garmin kan je vervolgens zien welke versnelling te rijdt, maar bijv ook de laadstatus van je Di2 accu.
Gr
Henk
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 26 aug 2018, 17:31 Ik heb de FW van de Di2 unit op mijn Es nog nooit geupdate. Ding werkt als een zonnetje dus ik vind het wel prima zo.
+1

De toegevoegde waarde van een FW update lijkt nul komma nul. Al jaren heb ik een Di2 unit op een Dura Ace derailleur op mijn racefiets, en dit werkt altijd prima.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

wallensteijn schreef: 27 aug 2018, 11:40 Hallo,
De Di2 op de stromer ST5 kan je via ANT+ koppelen met bijvoorbeeld je Garmin. Op de Garmin kan je vervolgens zien welke versnelling te rijdt, maar bijv ook de laadstatus van je Di2 accu.
Gr
Henk
Nooit geweten, goeie tip. Kan het niet via BT :?:
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

geniaal inderdaad, die koppeling met ANT+. Ik heb geen Garmin, maar misschien is er wel een manier om de info via ANT+ ook op je smartphone te krijgen. Kan bijvoorbeeld met de Cobi-app voor Bosch-motoren: de Cobi schuif je op de plaats van de display, en op de Cobi komt je smartphone. Cobi doet dan de link ANT+ > telefoon
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

mhoutman schreef: 27 aug 2018, 11:52 Kan het niet via BT :?:
Het kan. Garmin op het stuur, BT stand aanzetten, Di2 menu opzoeken, en koppelen.
Simpel.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Krid schreef: 27 aug 2018, 15:07
mhoutman schreef: 27 aug 2018, 11:52 Kan het niet via BT :?:
Het kan. Garmin op het stuur, BT stand aanzetten, Di2 menu opzoeken, en koppelen.
Simpel.
Super. Ik ga het zeker eens proberen met de Hammerhead Karoo van mijn oudste zoon :cool2:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ha, die is wel in de HH-hype mee gegaan? Eerste ideen waren fantastisch, uitvoering helaas nog niet op niveau. Jammer, want garmin is een beetje als Stromer; goed, maar beetje meer serieuze concurrentie zou goed zijn.
Plaats reactie