Stella Fietsen daagt Fietsenwinkel.nl voor de rechter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oh oh oh, wat een heerlijke manier van zaken doen heeft deze keten toch. Not.
Er komt weer een kort geding tegen IBG, eigenaar van Fietsenwinkel.nl. Ditmaal spant Stella Fietsen BV het kort geding aan. Al eerder berichtten we dat Fietsenwinkel.nl modellen van Stella aanbood op de website. Stella is hierover in gesprek gegaan met Fietsenwinkel.nl, maar dat leverde niets op. Daarom stapt het nu naar de rechter.

....

Stella levert geen fietsen aan Fietsenwinkel.nl, dus kunnen zij ze ook niet verkopen. Door ze toch aan te bieden, misleiden ze de consument. Ze gebruiken Stella, inmiddels een zeer bekend merk, als lokkertje, om ze vervolgens naar het eigen e-bike merk Brinckers te kletsen.’ Voor de consument is het volstrekt onduidelijk dat Brinckers en Fietsenwinkel.nl onderdeel zijn van hetzelfde concern.
Volledige artikel:
https://www.tweewieler.nl/ondernemen/ni ... r-10135661
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Het is voor mij veel zorgelijker dat Stromer nog steeds zaken met deze keten doet. :bi
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

iets soortgelijks.. Fietsenwinkel.nl mag ik Belgie geen Stromers leveren maar de website is daar onduidelijk over. Ik stuurde de vraag per mail, antwoord was dat ze prima een Stromer in Belgie konden leveren maar dat ik even moest bellen voor een goede prijs...
Ik bellen, begonnen ze me allerlei andere fietsen aan te praten, toen ik duidelijk maakte dat de keuze gemaakt is en dat ik een Stromer ST2 wilde en niks anders bleek het toch niet te kunnen in Belgie..
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou dat misleidende mailtje direct doorsturen naar Stromer. Het wordt tijd dat deze toko Stromer-dealer-af wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Wie koopt er nou een stromer online? Of ben ik nu naïef.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ze hebben ook 37 fysieke winkels. Dat is best veel.

Mijn dealer heeft ook een webshop, en maar één fysieke winkel... Al vindt daar wel de meeste verkoop plaats. Toch worden er ook bij hen ST5 Stromers online besteld, maar dan wel vaak door reeds bestaande klanten en die weten natuurlijk al dat het wel goed zit met QicQ.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie