Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tomasj schreef: ↑29 apr 2018, 00:32
Kijk hier naar het filmpje op 3,27 wanneer deze twee handelaars Anoushka er over aanspreken (langere spatborden). Het is dus duidelijk al meermaals doorgegeven aan Stromer, maar ze vertikken het volgens mij gewoon.
Ik heb de mensen van Stromer ook uitgebreid gewezen op mogelijkheden die niets afdoen aan het design. Er hoeft geen opoefiets spatlap op de Stromer. Ook heb ik ze het spatbord van de Specialized VADO laten zien, daar bij Specialized hebben ze in ieder geval geprobeerd om de bike te beschermen tegen blef, en toch geen geweld te doen aan het design.
Stromer zit in een ivoren toren. Zij bepalen hoe het moet, en wij als eindgebruikers hebben dat maar te accepteren. (A-la Apple.) Heel jammer, maar er gloort hoop aan de horizon: ik heb van diverse dealers gehoord dat er veel gaat veranderen bij Stromer met de komst van de nieuwe CEO. We gaan het meemaken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Er is voor mij een nieuw rubber en accu-compartiment besteld. Mijn ST1X staat altijd buiten in weer en wind. Met name de laatste weken gaf mijn fiets geen enkele ondersteuning meer als het geregend had. Het blijkt dat de rubbers en ook het compartiment te veel kieren.
Dit alles gaat nu onder garantie vervangen worden. Blijft natuurlijk een ongelofelijk slecht design. Ook ik maak gebruik van het fameuze klittenbandje.
kliiterband.jpg (26.03 KiB) 4522 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Pieter op 29 apr 2018, 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Tomasj schreef: ↑29 apr 2018, 00:32
Kijk hier naar het filmpje op 3,27 wanneer deze twee handelaars Anoushka er over aanspreken (langere spatborden). Het is dus duidelijk al meermaals doorgegeven aan Stromer, maar ze vertikken het volgens mij gewoon.
Ik heb de mensen van Stromer ook uitgebreid gewezen op mogelijkheden die niets afdoen aan het design. Er hoeft geen opoefiets spatlap op de Stromer. Ook heb ik ze het spatbord van de Specialized VADO laten zien, daar bij Specialized hebben ze in ieder geval geprobeerd om de bike te beschermen tegen blef, en toch geen geweld te doen aan het design.
Stromer zit in een ivoren toren. Zij bepalen hoe het moet, en wij als eindgebruikers hebben dat maar te accepteren. (A-la Apple.) Heel jammer, maar er gloort hoop aan de horizon: ik heb van diverse dealers gehoord dat er veel gaat veranderen bij Stromer met de komst van de nieuwe CEO. We gaan het meemaken.
Ik hoop dat ze snel uit de ivoren toren komen anders gaat ze dat op den duur klanten kosten. Nu misschien nog niet maar zodra er meer concurrentie komt zoals de Klever zullen ze wel moeten. Ik ben nog geen vaste klant. Er zijn te veel "foutjes". Als je een beetje handig bent en met hulp van dit forum kan je een hoop problemen voorkomen. Ik kan daar mee leven maar ik weet dat dat lang niet voor iedereen geldt.
Mijn ST2 heeft nog de eerste versie van de klep die niet goed afsluit omdat hij krom trekt en dan in het midden gaat kieren ook met accu erin. Later is een verbeterde versie toegepast. Zo zijn er nogal wat kinderziektes bij de eerste ST2's die niet zijn opgelost door Stromer (met terugroepacties). Kinderziektes horen bij een innovatief product maar de klant ermee laten zitten hoort niet daar niet bij. Nou zijn vele automerken ook heel terughoudend met terugroepacties en toegeven dat hun product structurele problemen heeft. Ik heb hier een Mini Cooper S op de oprit staan de nodige "kinderziektes".
Elsje schreef: ↑29 apr 2018, 13:54
Er zijn te veel "foutjes". Als je een beetje handig bent en met hulp van dit forum kan je een hoop problemen voorkomen. Ik kan daar mee leven maar ik weet dat dat lang niet voor iedereen geldt.
Mee eens. Ik ben aardig zelfredzaam en raak niet snel in de stress bij problemen, al helemaal niet omdat ik mij daarnaast gesteund weet door een uitstekende dealer. Maar er zijn genoeg Stromer rijders die een speed pedelec willen waar ze helemaal geen omkijken naar hebben, op het zelf af en toe oppompen van de bandjes na. Gezien de prijs van een Stromer is dat geen onredelijke wens/verwachting.
Elsje schreef: ↑29 apr 2018, 13:54
Mijn ST2 heeft nog de eerste versie van de klep die niet goed afsluit omdat hij krom trekt en dan in het midden gaat kieren ook met accu erin.
De klep van mijn (nieuwere) ST1 X kierde vreemd genoeg toch ook weer. Die van mijn ST2 S sluit perfect. Die accu-klep blijft een grillig ding, dat eigenlijk ook een sluitmechanisme in het midden nodig heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromeur schreef: ↑29 apr 2018, 14:03
De klep van mijn (nieuwere) ST1 X kierde vreemd genoeg toch ook weer. Die van mijn ST2 S sluit perfect. Die accu-klep blijft een grillig ding, dat eigenlijk ook een sluitmechanisme in het midden nodig heeft.
Ik rij tot nu toe nagenoeg probleemloos en door alle goede tips hier hou ik vochtprobleempjes onder controle. En als een Stromer goed rijdt wil je niets liever dan een Stromer
Bij de laatste servicebeurt heeft mijn dealer de klep weer recht gekregen of zelfs iets hol waardoor hij weer goed afdicht. Ik moet hem nog eens vragen hoe hij dat heeft gedaan voor het geval hij weer gaat kieren. Kromp trekken heeft volgens mij iets te maken met temperatuur en sandwichconstructie van de klep te weten kunststof buitenzijde en aluminium binnenzijde met bijbehorende verschillende uitzettingscoëfficiënten.
Elsje schreef: ↑29 apr 2018, 14:31
Kromp trekken heeft volgens mij iets te maken met temperatuur en sandwichconstructie van de klep te weten kunststof buitenzijde en aluminium binnenzijde met bijbehorende verschillende uitzettingscoëfficiënten.
Dan zou het bij terug afkoelen ook weer recht moeten worden, niet?
Elsje schreef: ↑29 apr 2018, 14:31
En als een Stromer goed rijdt wil je niets liever dan een Stromer
Doet me een beetje denken aan die Peugeot 307 SW op gas die ik gehad heb... als die reed was het een hele fijne auto... Gelukkig was dat een leaseauto en heb ik de garage rekeningen niet zelf hoeven betalen
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Stromeur schreef: ↑29 apr 2018, 14:03
De klep van mijn (nieuwere) ST1 X kierde vreemd genoeg toch ook weer. Die van mijn ST2 S sluit perfect. Die accu-klep blijft een grillig ding, dat eigenlijk ook een sluitmechanisme in het midden nodig heeft.
Tja, dat zou nog altijd een halfslachtige oplossing zijn. De klep zou alleen moeten dienen om de batterij uit het oog te houden, de aansluiting van de batterij met de fiets moet gewoon beter (door ze bvb aan de bovenzijde en de achterkant te plaatsen), dan mag er water stromer in die bak zonder enig probleem ;-).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Dat laadklepje is niet goed. Erg kwetsbaat en je moet nogal prutsen om het goed geplaatst te krijgen. Zo niet Stromer....
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Misschien nog een handige tip. Ik gebruikte en elastiek met bal voor het dicht houden van de batterij klep. De bal gaf precies genoeg druk op de klep om goed af te sluiten.
Bijlagen
spanner-elastiek-met-bal-zwart-18cm-6mm.jpg (35.75 KiB) 2847 keer bekeken