Slot voor Stromer

Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Wat is dat met al dan niet afneembare sleutel? Ik snap het verschil niet? Gaat het over het feit dat de sleutel kan gekopieerd worden?
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
mhoutman

Met ‘open’ slot kun je toch de sleutel er uit halen...
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Ik snap het nog steeds niet? Liefst dat je de sleutel er kan uit halen he, anders blijft die op het slot zitten, en kan je even goed geen slot plaatsen? Of bedoel je dan: Als het slot open is, kan die er niet uit gehaald worden? (Ik heb nog nooit geweten bij een ringslot, dat de sleutel er uit kan gehaald worden, als het slot open is?
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Er zijn ringsloten waarbij je de sleutel er alleen uit kunt halen als het op slot staat (in Nederland gebruikelijk). Er zijn ook ringsloten waarbij het slot werkt als bij je hangslot: je hebt de sleutel nodig om het slot open (en soms dicht) te maken, verder heb je de sleutel er in principe niet in zitten.

Aangezien je in Nederland typisch de originele sleutels aan de verzekering moet overhandigen om aan te tonen dat de fiets op slot stond, is die laatste optie niet zo handig. Je kunt daar immers altijd de sleutel af hebben, dus dat is geen bewijs dat hij op slot staat...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

heldere uitleg! Thx!
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Er zijn ringsloten waarbij je de sleutel er alleen uit kunt halen als het op slot staat (in Nederland gebruikelijk). Er zijn ook ringsloten waarbij het slot werkt als bij je hangslot: je hebt de sleutel nodig om het slot open (en soms dicht) te maken, verder heb je de sleutel er in principe niet in zitten.

Aangezien je in Nederland typisch de originele sleutels aan de verzekering moet overhandigen om aan te tonen dat de fiets op slot stond, is die laatste optie niet zo handig. Je kunt daar immers altijd de sleutel af hebben, dus dat is geen bewijs dat hij op slot staat...
Het blijft wel apart dat dit specifiek voor ringsloten geldt; voor elk ander slot (beugel, ketting, etc.) geldt deze verplichting niet....
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Storm
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:58
Locatie: Kempen

Ik heb het Abus Shield-5650L ringslot met bijhorende bevestigingssetje gekocht. Zie pagina 1 voor een afbeelding.
Met het bevestigingssetje lukt het me niet om het slot stevig vast te zetten. Ik kan de spanriempjes onvoldoende opspannen rond de smalle stangen.
Heeft iemand ervaring met een beter systeem?
Gazelle CityZen Speed: 2016 - 2018
ST2 2018
W-W: 30km enkel
Golvas

Storm schreef: 28 jun 2018, 10:39 Met het bevestigingssetje lukt het me niet om het slot stevig vast te zetten. Ik kan de spanriempjes onvoldoende opspannen rond de smalle stangen.
Zou moeten lukken wanneer je tussen de adapter en het frame een lapje rubber plaatst ... een keurig lapje gesneden van een oude binnenband is hiervoor perfect geschikt en zal tevens je frame beschermen tegen lakschade.
Storm
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:58
Locatie: Kempen

Bedankt voor het antwoord.
Ik heb er inderdaad iets tussen gestoken maar het probleem is dat ik de riempjes niet strak genoeg krijg.
Ik denk dat ik best een ander systeem zoek. Het kan ook aan mij liggen uiteraard.
Gazelle CityZen Speed: 2016 - 2018
ST2 2018
W-W: 30km enkel
Golvas

Er is ook nog de degelijke oplossing van mhoutman, heb je die al bekeken ?

Linkje : viewtopic.php?f=9&t=58&hilit=nokjes&start=10#p4239
Plaats reactie