Shifter SLX ST2 2017 voorderailleur twee vs. drie schakelingen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Sinds kort de ST2 (2016/2017) met de SLX shifters en voorderailleur t.b.v. de twee voorbladen.
Ik merk tot m'n verbazing dat de shifter links drie standen (dus t.b.v. drie voorbladen) heeft i.p.v. twee; is dit toen de standaard afmontage geweest?

Afstellen zou dan betekenen de twee uiterste standen gebruiken (midden en groot blad) en het kleine blad ongebruikt laten; dus een loze stand op de shifter en begrenzing derailleur afstellen t/m het middelste blad?
Of heb ik een afwijkende shifter op mijn fiets?
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Waarschijnlijk is 't gewoon de standaard MTB slx shifter voor tripple crankstel. Verwacht niet dat ze voor de Stromer een Custom versie hebben gemaakt.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Net dit filmpje gevonden dat er op de SLX shifter een keuze schakelaartje zit voor het omzetten van drie naar twee voorbladen:
https://www.youtube.com/watch?v=BTu-Oo-2z24

Maar eens checken of dit inderdaad ook op mijn SLX shifter zit; want dan zet ik 'm om van drie naar twee schakelstanden.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Top; de SLX shifter heeft inderdaad een schakelaartje zodat deze kan worden ingesteld op een triple (A)of dubbel (B) crankstel. Ik zet 'm om naar dubbel (B) crankstel en ga uitproberen of de derailleur dan ook nog moet worden bijgesteld.
Bijlagen
IMG_0791.JPG
IMG_0791.JPG (1.58 MiB) 2142 keer bekeken
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie